Gå til innhold

Jeg har tenkt å bruke alle mine penger

Anbefalte innlegg

Gjest Voksen dame som lever livet
Skrevet

Ja, vi har jo hver vår måte å leve på.

Min er ikke akkurat slik, men så lenge du koser deg så unner jeg deg det.

Jeg koser meg også. Med litt penger på bok pluss sparing, og likevel nok inn per mnd. til å unne meg det jeg føler jeg har lyst til (litt andre krav - helt klart).

Noen finner også lykken i å dole eller sitte hjemme og se på tv. trenger ikke noe mer. Heldigvis er vi forskjellige.

Skrevet

Ja, mange tolket det negativt. Det gjorde jeg også. På meg virket det (først) som om du lot humla suse, men jeg ser i senere innlegg at du er godt sikret hvis noe uforutsett skulle skje.

Det forteller meg litt om hvor ensartet gruppe dolere er, og at innleggene må passe inn i firkanten.

Jeg er godt sikret, men valgte å skrive et innlegg i en tone som tydeligvis ikke falt i dolsmaken.

Skrevet

Det forteller meg litt om hvor ensartet gruppe dolere er, og at innleggene må passe inn i firkanten.

Jeg er godt sikret, men valgte å skrive et innlegg i en tone som tydeligvis ikke falt i dolsmaken.

Jeg tror ikke man trenger å være verken DOLer eller firkantet for å være litt skeptisk til en livsstil som går ut på at "Jeg bruker kredittkort, og når det er blitt for mye kreditt søker jeg lån i banken." Du har utdypet dette i svarene, og da ble det mer nyansert enn det så ut til i hovedinnlegget.

Men svært mange her har forsørgeransvar, og reagerer automatisk ut fra det. Når man ikke har det lenger, kan man selvfølgelig ta litt større sjanser.

Skrevet

Som du stiller spørsmålet (eller fremsetter påstanden), får du svar.

Det er jeg rimelig sikker på at du ville fått andre steder også.

Skrevet

Jeg tror ikke man trenger å være verken DOLer eller firkantet for å være litt skeptisk til en livsstil som går ut på at "Jeg bruker kredittkort, og når det er blitt for mye kreditt søker jeg lån i banken." Du har utdypet dette i svarene, og da ble det mer nyansert enn det så ut til i hovedinnlegget.

Men svært mange her har forsørgeransvar, og reagerer automatisk ut fra det. Når man ikke har det lenger, kan man selvfølgelig ta litt større sjanser.

Det fremkom i hovedinnlegget mitt at jeg ikke har forsørger ansvar lenger. Det står heller ingenting om at hvor høy kreditt jeg tar og hvor mye lån og eiendommer jeg har fra før. Derfor er jeg overrasket over de negative svarene med engang. Grunnen til at jeg bruker kreditt akkurat nå er at jeg er usikker på hvor mye jeg trenger til å starte for meg selv. Reiser og studier er kombinert med det nye firmaet mitt. Banken står bak meg pga. mitt kundeforhold fra før. At ikke alle har anledning til det forstår jeg, men jeg har skrevet om min livssituasjon på andre måter og fått veldig positive svar. Ingen av gangene har jeg fordypet eller nyansert noe særlig.

Skrevet

Noen trives godt med jobb fra 8 - 4, og å spise matpakke med brunost i lunsjen. Jeg hoppet av.

Det finnes definitivt en (eller mange) mellomting.

Skrevet

Det finnes definitivt en (eller mange) mellomting.

Jeg har i dag skrevet under en kontrakt på mellom 200 og 300 timer. Nesten 150000 i fortjeneste. Tror du jeg hadde fått det hvis jeg ikke hadde tatt sjanser? Jeg har jobbet for å markedsføre meg og levd usikkert.

fei1365380229
Skrevet

Jeg har i dag skrevet under en kontrakt på mellom 200 og 300 timer. Nesten 150000 i fortjeneste. Tror du jeg hadde fått det hvis jeg ikke hadde tatt sjanser? Jeg har jobbet for å markedsføre meg og levd usikkert.

Høres vel helt greit ut det du gjør. Skulle alt gå skeis så har du jo ingen andre enn deg selv å skulle stå til rette for - og kanskje banken da :)

Selv bruker vi hvert ledige øre på å reise. Har vært/er syk så må gjøre det nå i tilfelle man ikke lever så lenge :)

Skrevet

Høres vel helt greit ut det du gjør. Skulle alt gå skeis så har du jo ingen andre enn deg selv å skulle stå til rette for - og kanskje banken da :)

Selv bruker vi hvert ledige øre på å reise. Har vært/er syk så må gjøre det nå i tilfelle man ikke lever så lenge :)

Helt enig, som jeg skulle ha skrevet det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...