Gå til innhold

Kast bermen ut av Blitzhuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168853

Og jeg kan ikke si meg annet enn helt enig.

Nå er det på tide at også denne gjengen blir behandlet på lik linje med "alle andre", og at de for en gangs skyld for erfare at deres voldshandlinger får negative konsekvenser også for dem - og ikke bare andre....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, kan kanskje vente et par år så Stein Lillevolden slipper å bo på gata fram til han er gammel nok for gamlehjemmet.

Det er vel kun et par-tre år til nå?

Skrevet

Helt enig . .det der er en samling latsabber.

Skrevet

Tja, kan kanskje vente et par år så Stein Lillevolden slipper å bo på gata fram til han er gammel nok for gamlehjemmet.

Hehe. Jeg vil tro det nærmer seg med stormskritt, ja.

Evig ung og evig stri!

Skrevet

Hva? Og jeg som har vanka der! Det var hyggelig det, skal jeg si dere.

OK da. Jeg skal ikke dit flere ganger, så da kan i grunn resten bare finne på noe bedre å gjøre også. ;-)

Skrevet

Eneste to grunner til at han fortsatt "henger med" er for fortsatt å kunne kaste stein på politiet (og slippe lett unna med det), og de yngre naive jentene i miljøet som ser på han som en "gud".....med de "privilegier" det medfører.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe. Jeg vil tro det nærmer seg med stormskritt, ja.

Evig ung og evig stri!

Jeg synes faktisk det står litt respekt av fyren. Han er ikke kun en av disse tullingene som løper innom der i et par-tre år for å gjøre litt opprør, og det er vel gjerne de som er der for en kort periode som er mest aggresive mot omverdenen, men kjører i stedet løpet for det han tror på (hva nå det er ...) uten å se seg tilbake, og han gir aldri opp.

Han kommer sikkert til å bli en pain in the ass for pleierne på gamlehjemmet, umulig å holde styr på som han åpenbart er. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eneste to grunner til at han fortsatt "henger med" er for fortsatt å kunne kaste stein på politiet (og slippe lett unna med det), og de yngre naive jentene i miljøet som ser på han som en "gud".....med de "privilegier" det medfører.

Men er han fortsatt en steinkastende idiot? Får inntrykk av at han har roet ned det der og forsøker å holde de yngre villmennene i ørene.

Selv om han kanskje ikke er verdens beste rollemodell. :)

Skrevet

Men er han fortsatt en steinkastende idiot? Får inntrykk av at han har roet ned det der og forsøker å holde de yngre villmennene i ørene.

Selv om han kanskje ikke er verdens beste rollemodell. :)

Mulig du har rett i at det først og fremst er sistnevnte i mitt forrige innlegg som holder han i gang...:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig du har rett i at det først og fremst er sistnevnte i mitt forrige innlegg som holder han i gang...:-)

Selv kan jeg ikke helt fatte hvordan det kan holde noen i gang å feie over blitzkvinnene, men det er godt mulig Lillevolden har annen kvinnesmak enn meg. :)

Skrevet

Selv kan jeg ikke helt fatte hvordan det kan holde noen i gang å feie over blitzkvinnene, men det er godt mulig Lillevolden har annen kvinnesmak enn meg. :)

Med tanke på hans andre holdninger, så ville det overraske meg veldig om han hadde hatt samme smak som meg (og deg?) når det gjelder damer....:-)

Skrevet

Verden er bare til for dem. Og sosialkontoret da.

hare1365380455
Skrevet

Hva jobber egentlig han med?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror han er profesjonell blitzer. :)

Skrevet

Han har aldri gjort et arbeidsslag i hele sitt liv (i likhet med de fleste andre som henger på Blitz).

Skrevet

Pia Kjærsgaard igjen, de er så glade i henne atte:

Aldrig mere et ungdomshus

- Der skal aldrig mere være et ungdomshus i København, fastslår Pia Kjærsgaard, oven på rømningen af Ungdomshuset i sidste uge.

- De optøjer, vi har været vidne til den sidste uges tid bør en gang for alle have lukket debatten om et såkaldt ungdomshus i København. Der er ikke mere at snakke om. Hvis politikerne i København som i 1982, hvor de autonome fik brugsretten til Jagtvej 69, giver efter for vold og ballade ved at de autonome får et nyt hus, vil det være en demokratisk falliterklæring, fastslår Pia Kjærsgaard.

Pia Kjærsgaard understreger, at de aktiviteter, som har fundet sted i Ungdomshuset i form af koncerter og lignende må finde sted i kommunale lokaler, som alle uanset politisk ståsted har adgang til.

- Jeg stiller mig tvivlende over for om aktiviteterne i Ungdomshuset har haft nogen værdi. De billeder, vi har set fra huset, er skræmmende. Vi skal under ingen omstændigheder belønne en meget lille gruppe unge mennesker i forhold til de mange københavnske unge, som opfører sig ordentligt, siger Pia Kjærsgaard.

- Politikerne i København har gjort alt, hvad de kunne for at løse konflikten, men de autonome har bare sagt nej. Det nytter ikke noget, at de autonome nu hvor Ungdomshuset er revet ned, biler er brændt af og der har været bål i gaderne, kommer anstigende med hatten i hånden og beder om et nyt ungdomshus. Det løb er kørt, siger Pia Kjærsgaard.

Skrevet

Pia Kjærsgaard igjen, de er så glade i henne atte:

Aldrig mere et ungdomshus

- Der skal aldrig mere være et ungdomshus i København, fastslår Pia Kjærsgaard, oven på rømningen af Ungdomshuset i sidste uge.

- De optøjer, vi har været vidne til den sidste uges tid bør en gang for alle have lukket debatten om et såkaldt ungdomshus i København. Der er ikke mere at snakke om. Hvis politikerne i København som i 1982, hvor de autonome fik brugsretten til Jagtvej 69, giver efter for vold og ballade ved at de autonome får et nyt hus, vil det være en demokratisk falliterklæring, fastslår Pia Kjærsgaard.

Pia Kjærsgaard understreger, at de aktiviteter, som har fundet sted i Ungdomshuset i form af koncerter og lignende må finde sted i kommunale lokaler, som alle uanset politisk ståsted har adgang til.

- Jeg stiller mig tvivlende over for om aktiviteterne i Ungdomshuset har haft nogen værdi. De billeder, vi har set fra huset, er skræmmende. Vi skal under ingen omstændigheder belønne en meget lille gruppe unge mennesker i forhold til de mange københavnske unge, som opfører sig ordentligt, siger Pia Kjærsgaard.

- Politikerne i København har gjort alt, hvad de kunne for at løse konflikten, men de autonome har bare sagt nej. Det nytter ikke noget, at de autonome nu hvor Ungdomshuset er revet ned, biler er brændt af og der har været bål i gaderne, kommer anstigende med hatten i hånden og beder om et nyt ungdomshus. Det løb er kørt, siger Pia Kjærsgaard.

Godt sagt av Pia!

Skrevet

Godt sagt av Pia!

Det er massevis av folk som vil fjerne demokratiet. Ikke bare blitzere.

Skrevet

Det er massevis av folk som vil fjerne demokratiet. Ikke bare blitzere.

Blitzere har intet med demokrati å gjøre, så lenge de bruker vold og andre lovstridige midler til å hevde sin "rett".

Skrevet

Blitzere har intet med demokrati å gjøre, så lenge de bruker vold og andre lovstridige midler til å hevde sin "rett".

Jeg har hørt om fienden: "klassepurken", men aldri forstått hva det betyr.

Politiet skal "Beskytte enhver lovlydig borger og en hver lovlig virksomhet", og har lite med politikk å gjøre.

Så, hvem skal beskytte politiet mot blitzere? Å angripe politiet har liten hensikt, da det ikke er noen gevinst å hente der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...