Gå til innhold

Kjenner dere igjen under dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei,

sånn

sett

handler

det

ikke

om

dol,

men

vi

har

leger

å

da

tenkte

jeg

om

vi

bruker

disse

legene

mer

enn

å

til

fastlegen,

jeg

tenker

litt

videre.

Jeg bruker ikke dollegene.

De er for kostbare i forhold til de korte, generelle svarene de gir.

Dessuten kjenner de meg ikke. Å stille et spørsmål her, kan ikke sammenlignes med å stille et spørsmål til fastlegen min via mail. Legen min kjenner hele min sykehistorie. Så han kunne lettvint ha vurdert om jeg trengte å komme innom kontoret hans, eller om han kunne skrevet ut en resept til meg.

Legene her kan bare svare generelt.

Så de to tjenestene kan overhode ikke sammenlignes.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har stusset veldig over at det ikke går an å maile timebestilling til legen. Hva kan være problematisk med det, liksom? Det står også "legenes kamp om pasientene" eller noe sånt. Ja, særlig. Hvor er det tilfelle at legene må krangle om å få pasienter da? I min by er det under 20 ledige plasser på fastlegelister akkurat nå, og alle disse er lenger vekk i min kommune enn om jeg skulle dratt til nabokommunen.

Min egen fastlege har sluttet som lege, så når jeg bestiller time er det tilfeldig hvilken lege jeg havner hos på legesenteret.

Det

er

noe

jeg

egentlig

ikke

har

tenkt

over,

men

det

hadde

vært

bra

å

bestilt

legetimer

nettet,

for

jeg

er

egentlig

dritt

lei

å

sitte

i

tlf

i

halvtimes

vis

nesten

hver

gang

jeg

ringer,

dette

spesielt

om

morgenen

om

jeg

trenger

haste

time.

Tviler

det

egentlig

er

noe

kamp

over

pasientene,

pasientene

spør

kanskje

først

elektronisk

og

går

de

til

lege

om

det

er

helt

nødvendig,

slik

tror

jeg

at

det

er.

Skrevet

Mange sier at det handler ikke om DOL ?

Er det ikke DOL hun damen på bildet har på PC'en, da ?

*knegg*

Skrevet

Som Åsemor skriver, artikkelen har ikke noe med dol å gjøre.

Den handler om at folk ønsker å kunne kommunisere med fastlegen sin via nettet.

Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok!

De er redde for virus som kan gi tilgang til pasientdata, og er bundet av loven. De har ikke lov å fakse annet enn resepter til apoteket.

Men de kunne hatt en egen PC eller eget nettverk til e-post og internett.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg bruker ikke dollegene.

De er for kostbare i forhold til de korte, generelle svarene de gir.

Dessuten kjenner de meg ikke. Å stille et spørsmål her, kan ikke sammenlignes med å stille et spørsmål til fastlegen min via mail. Legen min kjenner hele min sykehistorie. Så han kunne lettvint ha vurdert om jeg trengte å komme innom kontoret hans, eller om han kunne skrevet ut en resept til meg.

Legene her kan bare svare generelt.

Så de to tjenestene kan overhode ikke sammenlignes.

Det

er

jeg

sikkelig

enig

med

deg

i.

Selv

har

jeg

aldri

brukt

legene

her

dol,

lettere

også

å

formulere

ting

til

sin

lege,

selv

om

jeg

har

en

ny

lege

da.

Gjest Tacomix
Skrevet

*knegg*

Hehe.

Jo,

det

er

det

hun

har.

Derfor

samenlignet

jeg

dette

med

engang

til

dol

og

kanskje

ikke

hva

saken

handler

om.

Men

egentlig

tenkte

jeg

om

vi

bruker

mer

dol

doktorene

enn

fastlegen

våres.

Skrevet

*knegg*

Jovisst er det det! *måper*

:-)

Skrevet

Jovisst er det det! *måper*

Nå gjelder det bare å finne ut hvilken doler som er på bildet! *lol*

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja,

det

vi

finne

ut

av:)

Skrevet

Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok!

Min lege er tilknyttet "minhelse.no". Det er utrolig kjekt å kunne logge seg inn på tjeneste, og enten stille ham et spørsmål eller be om fornying av resept, eller bestille time, uten å måtte stå i telefonkø. Får melding på sms når det er kommet svar til meg også! (Får ikke svaret i innboksen på mail, men må inn på den tjenesten der for å lese svaret, det er nok av sikkerhetsmessige grunner).

Skrevet

Det

er

noe

jeg

egentlig

ikke

har

tenkt

over,

men

det

hadde

vært

bra

å

bestilt

legetimer

nettet,

for

jeg

er

egentlig

dritt

lei

å

sitte

i

tlf

i

halvtimes

vis

nesten

hver

gang

jeg

ringer,

dette

spesielt

om

morgenen

om

jeg

trenger

haste

time.

Tviler

det

egentlig

er

noe

kamp

over

pasientene,

pasientene

spør

kanskje

først

elektronisk

og

går

de

til

lege

om

det

er

helt

nødvendig,

slik

tror

jeg

at

det

er.

Min lege er tilknyttet "minhelse.no". Det er utrolig kjekt å kunne logge seg inn på tjeneste, og enten stille ham et spørsmål eller be om fornying av resept, eller bestille time, uten å måtte stå i telefonkø. Får melding på sms når det er kommet svar til meg også! (Får ikke svaret i innboksen på mail, men må inn på den tjenesten der for å lese svaret, det er nok av sikkerhetsmessige grunner).

Skrevet

Jeg nekter å tro at legen din ikke har nettilgang på jobben, men det er jo ikke dermed sagt at han ønsker å spre adressen til pasientene sine.

Av grunner jeg ikke skal komme inn på, har jeg E-postadressen til min lege, men det er ikke som pasient at jeg har den. Så da jeg prøvde meg med en pasienthenvendelse via den, understreket han at det var et unntak at han svarte meg. Men jeg fikk faktisk svar på det jeg spurte om.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg nekter å tro at legen din ikke har nettilgang på jobben, men det er jo ikke dermed sagt at han ønsker å spre adressen til pasientene sine.

Av grunner jeg ikke skal komme inn på, har jeg E-postadressen til min lege, men det er ikke som pasient at jeg har den. Så da jeg prøvde meg med en pasienthenvendelse via den, understreket han at det var et unntak at han svarte meg. Men jeg fikk faktisk svar på det jeg spurte om.

Legen min sier at han ikke har nettilgang på jobben. Jeg syns også at det er merkelig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det hørtes utrolig greit ut, ja!

En ting er telefonkøene. Noe annet at jeg har så dårlig erfaring med legesekretærene. Det hadde vært dilig å kunne omgå dem fullstendig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

En ting til: Legen min stoler så mye på meg at jeg har fått det private mobilnummeret hans. Men jeg ønsker ikke å misbruke det, og går som regel via legesekretærene likevel.

Det hadde vært mye enklere både for ham og meg om han hadde hatt en mailadresse jeg kunne brukt i stedet.

Skrevet

he-he, hun ser ung og pen ut

ergo er det ikke meg

Skrevet

he-he, hun ser ung og pen ut

ergo er det ikke meg

Ikke meg heller. :/

Angelica :o)
Skrevet

Det er bilde av dol på pc-skjermen ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173191043' post='3558993]

Det er bilde av dol på pc-skjermen ;)

Jeg har sett det. Men innholdet i artikkelen har lite med dol å gjøre.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg har sett det. Men innholdet i artikkelen har lite med dol å gjøre.

Ok. Jeg gadd ikke lese :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...