Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nei, sånn sett handler det ikke om dol, men vi har leger å da tenkte jeg om vi bruker disse legene mer enn å gå til fastlegen, jeg tenker litt videre. Jeg bruker ikke dollegene. De er for kostbare i forhold til de korte, generelle svarene de gir. Dessuten kjenner de meg ikke. Å stille et spørsmål her, kan ikke sammenlignes med å stille et spørsmål til fastlegen min via mail. Legen min kjenner hele min sykehistorie. Så han kunne lettvint ha vurdert om jeg trengte å komme innom kontoret hans, eller om han kunne skrevet ut en resept til meg. Legene her kan bare svare generelt. Så de to tjenestene kan overhode ikke sammenlignes. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg må ærlig innrømme at jeg har stusset veldig over at det ikke går an å maile timebestilling til legen. Hva kan være problematisk med det, liksom? Det står også "legenes kamp om pasientene" eller noe sånt. Ja, særlig. Hvor er det tilfelle at legene må krangle om å få pasienter da? I min by er det under 20 ledige plasser på fastlegelister akkurat nå, og alle disse er lenger vekk i min kommune enn om jeg skulle dratt til nabokommunen. Min egen fastlege har sluttet som lege, så når jeg bestiller time er det tilfeldig hvilken lege jeg havner hos på legesenteret. Det er noe jeg egentlig ikke har tenkt over, men det hadde vært så bra å bestilt legetimer på nettet, for jeg er egentlig dritt lei å sitte i tlf i halvtimes vis nesten hver gang jeg ringer, dette spesielt om morgenen om jeg trenger haste time. Tviler det egentlig er noe kamp over pasientene, pasientene spør kanskje først elektronisk og så går de til lege om det er helt nødvendig, slik tror jeg at det er. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Mange sier at det handler ikke om DOL ? Er det ikke DOL hun damen på bildet har på PC'en, da ? *knegg* 0 Siter
keinstein Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Som Åsemor skriver, artikkelen har ikke noe med dol å gjøre. Den handler om at folk ønsker å kunne kommunisere med fastlegen sin via nettet. Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok! De er redde for virus som kan gi tilgang til pasientdata, og er bundet av loven. De har ikke lov å fakse annet enn resepter til apoteket. Men de kunne hatt en egen PC eller eget nettverk til e-post og internett. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg bruker ikke dollegene. De er for kostbare i forhold til de korte, generelle svarene de gir. Dessuten kjenner de meg ikke. Å stille et spørsmål her, kan ikke sammenlignes med å stille et spørsmål til fastlegen min via mail. Legen min kjenner hele min sykehistorie. Så han kunne lettvint ha vurdert om jeg trengte å komme innom kontoret hans, eller om han kunne skrevet ut en resept til meg. Legene her kan bare svare generelt. Så de to tjenestene kan overhode ikke sammenlignes. Det er jeg sikkelig enig med deg i. Selv har jeg aldri brukt legene her på dol, lettere også å formulere ting til sin lege, selv om jeg har en ny lege da. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Mange sier at det handler ikke om DOL ? Er det ikke DOL hun damen på bildet har på PC'en, da ? *knegg* Hehe. Jo, det er det hun har. Derfor samenlignet jeg dette med engang til dol og kanskje ikke hva saken handler om. Men egentlig tenkte jeg om vi bruker mer dol doktorene enn fastlegen våres. 0 Siter
org Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Mange sier at det handler ikke om DOL ? Er det ikke DOL hun damen på bildet har på PC'en, da ? *knegg* Jovisst er det det! *måper* :-) 0 Siter
Peachy Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jovisst er det det! *måper* :-) Nå gjelder det bare å finne ut hvilken doler som er på bildet! *lol* 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nå gjelder det bare å finne ut hvilken doler som er på bildet! *lol* Ja, det må vi finne ut av:) 0 Siter
Gemini Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Som Åsemor skriver, artikkelen har ikke noe med dol å gjøre. Den handler om at folk ønsker å kunne kommunisere med fastlegen sin via nettet. Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok! Min lege er tilknyttet "minhelse.no". Det er utrolig kjekt å kunne logge seg inn på tjeneste, og enten stille ham et spørsmål eller be om fornying av resept, eller bestille time, uten å måtte stå i telefonkø. Får melding på sms når det er kommet svar til meg også! (Får ikke svaret i innboksen på mail, men må inn på den tjenesten der for å lese svaret, det er nok av sikkerhetsmessige grunner). 0 Siter
Gemini Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Det er noe jeg egentlig ikke har tenkt over, men det hadde vært så bra å bestilt legetimer på nettet, for jeg er egentlig dritt lei å sitte i tlf i halvtimes vis nesten hver gang jeg ringer, dette spesielt om morgenen om jeg trenger haste time. Tviler det egentlig er noe kamp over pasientene, pasientene spør kanskje først elektronisk og så går de til lege om det er helt nødvendig, slik tror jeg at det er. Min lege er tilknyttet "minhelse.no". Det er utrolig kjekt å kunne logge seg inn på tjeneste, og enten stille ham et spørsmål eller be om fornying av resept, eller bestille time, uten å måtte stå i telefonkø. Får melding på sms når det er kommet svar til meg også! (Får ikke svaret i innboksen på mail, men må inn på den tjenesten der for å lese svaret, det er nok av sikkerhetsmessige grunner). 0 Siter
Babette Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Som Åsemor skriver, artikkelen har ikke noe med dol å gjøre. Den handler om at folk ønsker å kunne kommunisere med fastlegen sin via nettet. Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok! Jeg nekter å tro at legen din ikke har nettilgang på jobben, men det er jo ikke dermed sagt at han ønsker å spre adressen til pasientene sine. Av grunner jeg ikke skal komme inn på, har jeg E-postadressen til min lege, men det er ikke som pasient at jeg har den. Så da jeg prøvde meg med en pasienthenvendelse via den, understreket han at det var et unntak at han svarte meg. Men jeg fikk faktisk svar på det jeg spurte om. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg nekter å tro at legen din ikke har nettilgang på jobben, men det er jo ikke dermed sagt at han ønsker å spre adressen til pasientene sine. Av grunner jeg ikke skal komme inn på, har jeg E-postadressen til min lege, men det er ikke som pasient at jeg har den. Så da jeg prøvde meg med en pasienthenvendelse via den, understreket han at det var et unntak at han svarte meg. Men jeg fikk faktisk svar på det jeg spurte om. Legen min sier at han ikke har nettilgang på jobben. Jeg syns også at det er merkelig. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Min lege er tilknyttet "minhelse.no". Det er utrolig kjekt å kunne logge seg inn på tjeneste, og enten stille ham et spørsmål eller be om fornying av resept, eller bestille time, uten å måtte stå i telefonkø. Får melding på sms når det er kommet svar til meg også! (Får ikke svaret i innboksen på mail, men må inn på den tjenesten der for å lese svaret, det er nok av sikkerhetsmessige grunner). Det hørtes utrolig greit ut, ja! En ting er telefonkøene. Noe annet at jeg har så dårlig erfaring med legesekretærene. Det hadde vært dilig å kunne omgå dem fullstendig. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg nekter å tro at legen din ikke har nettilgang på jobben, men det er jo ikke dermed sagt at han ønsker å spre adressen til pasientene sine. Av grunner jeg ikke skal komme inn på, har jeg E-postadressen til min lege, men det er ikke som pasient at jeg har den. Så da jeg prøvde meg med en pasienthenvendelse via den, understreket han at det var et unntak at han svarte meg. Men jeg fikk faktisk svar på det jeg spurte om. En ting til: Legen min stoler så mye på meg at jeg har fått det private mobilnummeret hans. Men jeg ønsker ikke å misbruke det, og går som regel via legesekretærene likevel. Det hadde vært mye enklere både for ham og meg om han hadde hatt en mailadresse jeg kunne brukt i stedet. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nå gjelder det bare å finne ut hvilken doler som er på bildet! *lol* he-he, hun ser ung og pen ut ergo er det ikke meg :-) 0 Siter
Peachy Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 he-he, hun ser ung og pen ut ergo er det ikke meg :-) Ikke meg heller. :/ 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Som Åsemor skriver, artikkelen har ikke noe med dol å gjøre. Den handler om at folk ønsker å kunne kommunisere med fastlegen sin via nettet. Jeg har flere ganger bedt om å få emailadressen til fastlegen min, men han har ikke nettilgang på jobben, utrolig nok! Det er bilde av dol på pc-skjermen 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1173191043' post='3558993] Det er bilde av dol på pc-skjermen Jeg har sett det. Men innholdet i artikkelen har lite med dol å gjøre. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har sett det. Men innholdet i artikkelen har lite med dol å gjøre. Ok. Jeg gadd ikke lese 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.