Gå til innhold

Enda et innlegg om sykdom, men hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Angelica :o)
Skrevet

Fordi hun har lungebetennelse, og problemer med pusten.

Ja, men problemer med pusten er da helt vanlig når man har lungebetennelse!

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

13

• Angelica :o)

9

• muriel

2

• DarkPink

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Begynte på antibiotika på lørdag. Merker ingen bedring akurat i dette øyeblikket!

Da har det gått 3 dager, og du skulle ha merket bedring. Mulig de må skifte til en annen type antibiotika. Det er også en mulighet for at medisinen du har kan ha begynt å virke på selve betennelsen, men har du vann på lungene, fjerner ikke antibiotikaen det. Ergo, du må til lege uansett.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, men du må ikke tenke slik, at det er overfylt på sykehuset. Har de ikke plass til deg, må de overføre deg til et annet. Du skal ikke være så tungpustet selv om du har lungebetennelse! Høres ut som en kraftig betennelse, og mulig væske på lungene. Sånt er ikke å spøke med, jenta mi. Vær så snill å få deg innlagt..:)

Jeg er tungpusten for 5 dagen, 3 dager siden jeg begynte med antibotika. Har ikke gjort en dritt siden. Jeg synes selv jeg burde bli lagt inn. Men jeg vet ikke om jeg får det til. Jeg skal prøve å ringe etterhvert.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193300' post='3559071]

Ja, men problemer med pusten er da helt vanlig når man har lungebetennelse!

Ikke i den grad hun beskriver. Om hun ikke overdriver da, men det kan ikke jeg vite.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193279' post='3559069]

hmmm

Hvor lenge har du gått på antibiotika da?

Er vel sjeldent at voksne mennesker blir innlagt pga lungebentennelse..

Det er relativt sjelden, men ikke _så_ sjelden.

Skrevet

Ikke i den grad hun beskriver. Om hun ikke overdriver da, men det kan ikke jeg vite.

Nei.. Akkurat. Du kan ikke vite. Og sånn som du skriver til henne, høres det ut som hun kan dø hvert sekund.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193279' post='3559069]

hmmm

Hvor lenge har du gått på antibiotika da?

Er vel sjeldent at voksne mennesker blir innlagt pga lungebentennelse..

Jeg har gått på antibiotika siden lørdag. Jeg skjønner ikke hva folk blir innlagt med, ikke var jeg syk nok når jeg ble matforgiftet, sikkert ikke nå heller. Men jeg er redd!

Skrevet

Jeg er tungpusten for 5 dagen, 3 dager siden jeg begynte med antibotika. Har ikke gjort en dritt siden. Jeg synes selv jeg burde bli lagt inn. Men jeg vet ikke om jeg får det til. Jeg skal prøve å ringe etterhvert.

Flink jente. Men hvorfor _etterhvert_..?

Gjest Tacomix
Skrevet

Nei, jeg over driver ikke. Gjør ikke noe, selv puster jeg som en hval som jeg kaller det.

Skrevet

Jeg har gått på antibiotika siden lørdag. Jeg skjønner ikke hva folk blir innlagt med, ikke var jeg syk nok når jeg ble matforgiftet, sikkert ikke nå heller. Men jeg er redd!

Man får bare anta at helsepersonalet er kompetente nok til å vite hvem som må legges inn og ikke.

Hva er du redd for?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193617' post='3559084]

Nei.. Akkurat. Du kan ikke vite. Og sånn som du skriver til henne, høres det ut som hun kan dø hvert sekund.

Ja, kan til en viss grad være enig i det, men jeg skrev at jeg ikke ville skremme henne. Det er faktisk veldig mulig å dø av en lungebetennelse, selv i våre dager.

Gjest Tacomix
Skrevet

Flink jente. Men hvorfor _etterhvert_..?

Lyst å sove litt nå å sjekke hvordan det da går. Kanskje det ikke er så farlig, selv om jeg er redd og puster som jeg gjør.

Skrevet

Nei, jeg over driver ikke. Gjør ikke noe, selv puster jeg som en hval som jeg kaller det.

Angelica har jo rett i at det kunne jeg ikke vite, men jeg trodde heller ikke du overdrev.

Gjest Tacomix
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173193711' post='3559088]

Man får bare anta at helsepersonalet er kompetente nok til å vite hvem som må legges inn og ikke.

Hva er du redd for?

Jeg er redd for å ikke puste lenger, bli enda verre en nå. Om jeg blir verre så vet jeg ikke hva jeg gjør.

Gjest Tacomix
Skrevet

Angelica har jo rett i at det kunne jeg ikke vite, men jeg trodde heller ikke du overdrev.

Det er godt du ikke trodde det. For en ting, om jeg sliter som jeg gjør så overdriver jeg aldri. Hadde tilsyn av en venn igår, satt bare der å pusta, kom nesten ikke en lyd ut av meg.

Men nå må jeg prøve å sove litt tror jeg så skal jeg sjekke tilstand litt senere igjen.

Gjest Hujil
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir litt småirritert. Innlagt?? Pga. lungebetennelse? Kan skjønne at du kanskje må en tur på legevakta å få ny medisin e.l, men å legges inn? Pokker ikke rart sykehusene er fylt til randen.

Hva mener du sykehuset skal gjøre da? Få i deg væske, skriver du lenger ned her. Du går vel på toalettet en eller to ganger om dagen? Da tar du med deg en 1,5 l. brusflaske eller to, fyller den opp og drikker!

Jeg mener ikke å være frekk, men du oppfører deg som et hjelpeløst barn.

Gjest Tacomix
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir litt småirritert. Innlagt?? Pga. lungebetennelse? Kan skjønne at du kanskje må en tur på legevakta å få ny medisin e.l, men å legges inn? Pokker ikke rart sykehusene er fylt til randen.

Hva mener du sykehuset skal gjøre da? Få i deg væske, skriver du lenger ned her. Du går vel på toalettet en eller to ganger om dagen? Da tar du med deg en 1,5 l. brusflaske eller to, fyller den opp og drikker!

Nei, jeg kan dø her jeg ligger jeg! Jeg greier ikke drikke så mye som 2 flasker, maks 1 pr dag. Jeg er redd. Dette var også et innlegg for å gøre om jeg burde eller ikke. For jeg orker ikke mer. Jeg oppfører meg kanskje som et barn nå ja, men tror du hadde kontaktet legevakta om du var som meg. Men jeg spør andre folk før jeg maser på de. Derfor jeg skrev da

Skrevet

Ups, nå kjenner jeg også at jeg blir småirritert.. Mulig vi befinner oss i hver vår ytterkant i denne tråden, jeg skal ikke anklage deg for å være bastant, det er jeg vel selv også. Men jeg vet ihertfall at en lungebetennelse kan være farlig. Faktisk veldig farlig. Det er klart hun må ha en grundig sjekk når hun strever såpass med pusten. Da er jo sannsynligheten absolutt til stede for at hun har fått væske på lungene, og _det_ krever sykehusbehandling. Enkelte alvorlige lungebetennelser krever også sykehusbehandling i seg selv.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Man har gjerne feber ved lungebetennelse.

Gjest Tacomix
Skrevet

Man har gjerne feber ved lungebetennelse.

Har ikke sakt alt ellers ved meg hva jeg har. Har litt feber fortsatt ja. Så legevakta blir nok kontaktet etter svarene jeg har fått nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...