Gå til innhold

Jeg synes mange av dere er så raske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at det er DENNE tråden du har lest? hehe

Jeg tror hun mente den andre.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

20

• Angelica :o)

13

• Hatsumomo

12

• NeaNoor

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns ikke det er rart at folk blir litt obs etter erfaringene med "En liten kattepus" og zakkoo.

Vel er det fasinerende at noen klarer å ha ti nick helt på egenhånd. Men samtidig så tenker man litt mer over hvem man vil gi gode råd, når man kan regne med at et sted mellom en tredjedel og halvparten av svarene på 100 nyeste er rent oppspinn.

Når du har hatt mye empati med og bekymret deg for et nick, som i etterkant viser seg å være en rolle, så føler du at du har kastet bort både omsorg og tid som kunne vært anvendt på en bedre måte.

Applaus!

Skrevet

Skjønner ikke hvor de tar det fra at gutter liksom skal være slike kløppere i matte! ;-)

Regnestykket kan godt gå opp.

(Han sa jo ikke at hvert innlegg utelukkende kunne tilhøre den ene kategorien...)

Skrevet

Jeg er enig med deg.

En del av holdningene som kommer til uttrykk minnner meg for mye om ungdomsskolen :-(

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, laguna.

Skrevet

Sikker på at det er DENNE tråden du har lest? hehe

"hele tråden du vi(s)er til..."

Den s'en falt ut i forrige innlegg! ;-)

Skrevet

Regnestykket kan godt gå opp.

(Han sa jo ikke at hvert innlegg utelukkende kunne tilhøre den ene kategorien...)

Jada, jeg så den jeg også! :-) Men måtte bare tulle med han.

Skrevet

"hele tråden du vi(s)er til..."

Den s'en falt ut i forrige innlegg! ;-)

Du må skjerpe deg morsan - jeg skjønte jo INGENTING! ;D

Skrevet

Du må skjerpe deg morsan - jeg skjønte jo INGENTING! ;D

Det er fordi du har slitt ut hjernen din helt med å finne ut av melkekartongproblemet! ;-)

Skrevet

Jada, jeg så den jeg også! :-) Men måtte bare tulle med han.

Pøh, det tror jeg ikke noe på...*s*

Skrevet

Sånn generelt er jeg mere på vakt over "troll" som de kalles. Ja jeg har blitt i tvil over flere nick de siste ukene etter episoden med zakoo. Men prøver å la være å uttale meg der det nevnes, men innrømmer å ha klaget ei gang (en lørdagskveld). Dumt at det blir sånn....

Men når det gjelder tacomix så er det ikke noe troll :) I tilfelle så er hun et lykketroll ;) Det er mulig at hun byttet nick på feil tidspunkt? Ingen mobbet henne før hun byttet.

Vi må ikke glemme at hun sitter alene, syk og også sikkert selskapsyk. Jeg tror hun har oppdaget det samme som meg, -at dol er en fin avkopling (for det meste).

Det er fint at du tar opp temaet. Vi får alle tenke oss om før vi lager troll på usikre grunnlag.

mvh pekkaline

Skrevet

Jeg syns ikke det er rart at folk blir litt obs etter erfaringene med "En liten kattepus" og zakkoo.

Vel er det fasinerende at noen klarer å ha ti nick helt på egenhånd. Men samtidig så tenker man litt mer over hvem man vil gi gode råd, når man kan regne med at et sted mellom en tredjedel og halvparten av svarene på 100 nyeste er rent oppspinn.

Når du har hatt mye empati med og bekymret deg for et nick, som i etterkant viser seg å være en rolle, så føler du at du har kastet bort både omsorg og tid som kunne vært anvendt på en bedre måte.

Men du gir jo ikke gode råd bare til den som spør, tenk på hvor mange andre som leser det!

Og det er da mye bedre at noen risikerer å bruke litt av sin dyrebare tid til ingen nytte enn at folk skal bli utsatt for den type mistenkeliggjøring som tacomix har blitt nå.

Det er det samme for meg om folk er forsiktig med å svare og gi råd. Og jeg bryr meg ikke om hva de tenker. Men hvis denne forsiktigheten innebærer at man skal kryssforhøre en person for å finne ut om hun faker sykehistorien - før man eventuelt gir et seriøst svar - da er jeg helt uenig med deg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men du gir jo ikke gode råd bare til den som spør, tenk på hvor mange andre som leser det!

Og det er da mye bedre at noen risikerer å bruke litt av sin dyrebare tid til ingen nytte enn at folk skal bli utsatt for den type mistenkeliggjøring som tacomix har blitt nå.

Det er det samme for meg om folk er forsiktig med å svare og gi råd. Og jeg bryr meg ikke om hva de tenker. Men hvis denne forsiktigheten innebærer at man skal kryssforhøre en person for å finne ut om hun faker sykehistorien - før man eventuelt gir et seriøst svar - da er jeg helt uenig med deg.

Jeg har ikke deltatt i tråden om/til Tacomix, jeg bare svarer Laguna.

Når jeg gir noen råd, så konsentrerer jeg meg om den personen jeg tror at jeg svarer. Jeg ser ikke på meg selv som et orakel som kommer med allmenngyldige visdomsord hvem som helst kan ha nytte av.

Om jeg forteller noen hvilke tog som går mellom Asker og Oslo, så er ikke det noe som koster meg noe, det spiller ingen rolle om det spørsmålet ble stilt av noen som egentlig bor i Vadsø og knapt vet hvor Asker er.

Men når en unggutt skriver at jentene ikke vil ha ham fordi han er lav og med liten penis, og jeg prøver å formulere meg så godt som mulig for å få ham bort fra sterotyp tankegang og gi ham litt selvinsikt, ja da føler jeg meg snytt i etterkant over at det bare var et spill. Da har jeg lagt ned mye omsorg i å prøve å formulere meg på en fin måte.

Skrevet

Jeg har ikke deltatt i tråden om/til Tacomix, jeg bare svarer Laguna.

Når jeg gir noen råd, så konsentrerer jeg meg om den personen jeg tror at jeg svarer. Jeg ser ikke på meg selv som et orakel som kommer med allmenngyldige visdomsord hvem som helst kan ha nytte av.

Om jeg forteller noen hvilke tog som går mellom Asker og Oslo, så er ikke det noe som koster meg noe, det spiller ingen rolle om det spørsmålet ble stilt av noen som egentlig bor i Vadsø og knapt vet hvor Asker er.

Men når en unggutt skriver at jentene ikke vil ha ham fordi han er lav og med liten penis, og jeg prøver å formulere meg så godt som mulig for å få ham bort fra sterotyp tankegang og gi ham litt selvinsikt, ja da føler jeg meg snytt i etterkant over at det bare var et spill. Da har jeg lagt ned mye omsorg i å prøve å formulere meg på en fin måte.

Det du skriver i siste avsnitt er et glimrende eksempel. Det må være deilig å lese for andre som har liten penis, og som kanskje rødmer bare ved tanken på å skrive et innlegg på nettet om det. Og hvis man kan bidra med oppmuntring til andre som sliter eller lurer på noe, er det da en bagatell at man har brukt noen minutter på noen som bløffer?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det du skriver i siste avsnitt er et glimrende eksempel. Det må være deilig å lese for andre som har liten penis, og som kanskje rødmer bare ved tanken på å skrive et innlegg på nettet om det. Og hvis man kan bidra med oppmuntring til andre som sliter eller lurer på noe, er det da en bagatell at man har brukt noen minutter på noen som bløffer?

:-)

Nå fikk du meg til å føle meg veldig betydningsfull her jeg sitter. Tror du jeg har en fremtid som en ny Klara Klok?

Skrevet

:-)

Nå fikk du meg til å føle meg veldig betydningsfull her jeg sitter. Tror du jeg har en fremtid som en ny Klara Klok?

Det ser jeg ikke bort fra. Jeg er i alle fall temmelig sikker på at det er langt flere som bare leser enn som også skriver her, og om man kan hjelpe og oppmuntre dem en cm er det verdt møyen.

Skrevet

Når det gjelder troll (katta?) så er jeg blitt meget god til å kjenne igjen fort. Men det hender ofte jeg svarer likevel, enten for å fante tilbake, eller fordi det er et tema som er en god diskusjon, og da er det vel samme hvem som spør?

Det er mange ganger jeg har kjent igjen katta uten å påpekt det hvis det er en ok diskusjon, og jeg skjønner ikke hvorfor man da på død og liv skal gjøre det.

Men hvis det blir for mange meningsløse tråder på rekke rad, eller temmelig toskete tema, så synes jeg det er greit å si ifra.

Og hvis noen hisser seg skikkelig opp eller tar seg nær av noe e.l. i en diskusjon, uten å vite at det egentlig bare er et troll som sitter i andre enden og nører opp på pur f, så synes jeg også det er greit at noen som kjenner det igjen sier ifra =)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det ser jeg ikke bort fra. Jeg er i alle fall temmelig sikker på at det er langt flere som bare leser enn som også skriver her, og om man kan hjelpe og oppmuntre dem en cm er det verdt møyen.

Jeg får legge meg de ordene på sinnet, så kanskje jeg lar være å irritere meg neste gang katta lurer meg.

Jeg har gått i baret såpass mange ganger at jeg begynner å kjenne lusa på gangen :P

Gjest Rrose
Skrevet

Når det gjelder troll (katta?) så er jeg blitt meget god til å kjenne igjen fort. Men det hender ofte jeg svarer likevel, enten for å fante tilbake, eller fordi det er et tema som er en god diskusjon, og da er det vel samme hvem som spør?

Det er mange ganger jeg har kjent igjen katta uten å påpekt det hvis det er en ok diskusjon, og jeg skjønner ikke hvorfor man da på død og liv skal gjøre det.

Men hvis det blir for mange meningsløse tråder på rekke rad, eller temmelig toskete tema, så synes jeg det er greit å si ifra.

Og hvis noen hisser seg skikkelig opp eller tar seg nær av noe e.l. i en diskusjon, uten å vite at det egentlig bare er et troll som sitter i andre enden og nører opp på pur f, så synes jeg også det er greit at noen som kjenner det igjen sier ifra =)

ehh jeg er litt ny på dette stedet jeg...hva er "troll" og va er "katta"...ble helt forvirret....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...