Gå til innhold

Vi har fått vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

I dag har hun vært her for første gang.

Hun har holdt på en god stund og huset er gullende rent.

Vi jobber begge to fullt og selv om rydding, oppvask, klesvask har gått greit så har det skottet på gulvvask og støvtørking.

Så etter å ha snakket om det en stund så var vi nå altså i gang.

Det er ei vi kjenner fra før, faktisk har hun vasket i flere år for gubben her før han fant meg, så dette er ei vi kan stole på og som er god i pris.

Alt fryd og gammen altså.

Men jeg kan ikke for at jeg føler litt....ja, hva skal jeg si....at jeg er "lat, at vi driver luksus, at jeg bør skamme meg litt".

Skulle jo liksom gjort dette selv og har litt dårlig samvittighet for at andre går og skurer møkka etter meg, oss.

Men det er flere som har vaskehjelp etter som jeg har skjønt, flere på jobben iallefall, og flere vi kjenner.

En blir kanskje vant til det etterhvert?

Før så var jeg en god del hjemme med ungene og tok hele huset alene, samtidig med alt annet som skulle ordnes, litt ekstra blir det jo når man er alene med barna.

Og nå så er jeg blitt "karierekvinne", jobber fulle dager og har vaskehjelp!!!

Har dere vaskehjelp?

Tok det lang tid før dere vendte dere til situasjonen?

Noen rare følelser og tanker som de jeg har nå?

Egentlig er jeg jo kjempeglad, en stor bør har gått fra våre skuldre, og jeg vil heller bruke fritid med barn og familie, det er deilig å ha rent hus uten at en bør slite seg helt ut selv.

Men det er rart, det er virkelig det :)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

8

• puttelull

7

• Caloni Makaroni

5

• org

4

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi har vaskehjelp. Vi jobber mer enn fullt begge to, tjener bra, og jeg synes rett og slett det ville være dumt av oss å la være.

Men ja, det tok litt tid å venne seg til å ha vaskehjelp. Må innrømme at vi også hadde det før vi fikk barn (dog bare et par timer annenhver uke). Da "burde" vi selvfølgelig klart å holde rent selv, men vi valgte det rett og slett for å begrense kilder til konflikt hjemme.

Nå skjønner jeg knapt hvordan vi skulle klart oss uten, enten ville vi nærmest slit oss helt ut og stadig mast på hverandre om det som måtte gjøres, eller det ville vært rotete og skittent her nesten bestandig.

Gjest skulle ønske det var meg
Skrevet

Har bare en ting å si jeg:

NYYYYYYT DET ;o)

Skrevet

Ja, jeg/vi har vaskehjelp, og jeg tror det har redda hele familieidyllen!;-)

Ja, det er kanskje luksus, men jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet, eller kjenner at jeg er ei dårlig husmor av den grunn!

Jeg har ikke full jobb, engang! Bare 75%, men jeg har 3 unger på 7,5 og 3, og de skal da ha ei mamma de kan leve sammen med, de og! Dessuten er jeg lærer, og tida etter at ungene har lagt seg, må jeg bruke på forberedelser til neste dag, eller etterarbeide.

Kos deg! Det har du grunn til!

Klem fra

Skrevet

Ja, vi har vaskehjelp. Vi jobber mer enn fullt begge to, tjener bra, og jeg synes rett og slett det ville være dumt av oss å la være.

Men ja, det tok litt tid å venne seg til å ha vaskehjelp. Må innrømme at vi også hadde det før vi fikk barn (dog bare et par timer annenhver uke). Da "burde" vi selvfølgelig klart å holde rent selv, men vi valgte det rett og slett for å begrense kilder til konflikt hjemme.

Nå skjønner jeg knapt hvordan vi skulle klart oss uten, enten ville vi nærmest slit oss helt ut og stadig mast på hverandre om det som måtte gjøres, eller det ville vært rotete og skittent her nesten bestandig.

"eller det ville vært rotete og skittent her nesten bestandig."

*sukk*

Ja, sånn er livet for noen av oss.

Skrevet

Når vi begge har faste, fulle jobber, skal vi også ha det. Dvs om jeg får overtalt mannen min...

Jeg/ vi holder det relativt ryddig, men som hos dere, skotter det på gulvvask og særlig støvtørking.

Jeg burde absolutt vært flittigere med støvkluten, det er helt klart.

Hvor ofte og hvor lenge er hun hos dere? (Og hvis du vil svare: Hvor mye betaler dere?)

Gjest Pontiac
Skrevet

Når vi begge har faste, fulle jobber, skal vi også ha det. Dvs om jeg får overtalt mannen min...

Jeg/ vi holder det relativt ryddig, men som hos dere, skotter det på gulvvask og særlig støvtørking.

Jeg burde absolutt vært flittigere med støvkluten, det er helt klart.

Hvor ofte og hvor lenge er hun hos dere? (Og hvis du vil svare: Hvor mye betaler dere?)

Hun var her i en del timer i dag. Vet ikke når hun kom (har fått egen nøkkel) men hun var her da jeg dro for å hente ene barnet noe over syv i kveld.

Hun vil komme en gang i uka.

Gubben regnet ikke med at hun ville ha mer en 80 kr. timen.

Men da skal det sies at hun gjør det som en vennetjeneste i tillegg fordi han har hjulpet henne og mannen hennes helt fra de kom til Norge for mange år siden.

Det er mulig han har klart å "prakke på henne" en hundring i timen.

Gjest Pontiac
Skrevet

Har bare en ting å si jeg:

NYYYYYYT DET ;o)

Skal prøve å nyte det.

Akkurat nå sto jeg og tok en dusj på et gullende rent bad og følte meg litt...."uff", men det går seg vel til håper jeg :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Rotet har som sakt ikke vært det aller verste her, men selve rengjøringen har det vært skikkelig dårlig med en god stund nå.

Jeg har liksom ikke tid og energi synes jeg. Er oppe fem om morran, smører tre nistepakker, drar alt fra seks til kvart over seks og er på jobben rundt syv.

Ofte er det så mye å gjøre at jeg tar lunsjen på kontoret og en og annen halvtime eller noe blir det ofte i overtid.

I dag dro jeg seks og har jobbet som en gal til fire, lunsjet mens jeg jobbet.

Når en kommer hjem er det noen minutter på soffan med kaffen, og så er det middagslaging, på dekking, spising, avdekking, ut og inn av maskinen, og litt smårydding, pushe på ungene og lekser, klesvask osv. osv.

I helga skal det handles inn for kommende uke og en prøver å slappe litt av.

Så er det andre ting som venter på tur og prioriteringene skriker.

Jeg har ikke hatt ork helt enkelt, og håper jeg klarer å bli komfortabel med denne situasjonen slik at en kan nyte å ikke ha dårlig samvittighet støtt for alt en ikke får gjort :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Ja, jeg/vi har vaskehjelp, og jeg tror det har redda hele familieidyllen!;-)

Ja, det er kanskje luksus, men jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet, eller kjenner at jeg er ei dårlig husmor av den grunn!

Jeg har ikke full jobb, engang! Bare 75%, men jeg har 3 unger på 7,5 og 3, og de skal da ha ei mamma de kan leve sammen med, de og! Dessuten er jeg lærer, og tida etter at ungene har lagt seg, må jeg bruke på forberedelser til neste dag, eller etterarbeide.

Kos deg! Det har du grunn til!

Klem fra

Håper jeg klarer å bli komfortabel med denne situasjonen etterhvert.

Jeg jobber jo så mye og hardt at jeg ikke har orket å holde tritt med hus.

Rydding, klesvask, oppvask, lekser, middag etc. tar liksom så mye tid bare det.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det høres deilig ut å slippe å stresse med husarbeidet.

Selv har jeg bare meg selv å tenke sånn utenom jobb og studier, så det er helt uaktuelt for meg. Men når (hvis) det begynner å komme unger og greier her, så vil jeg overlykkelig om jeg har råd til å unne meg den luksusen jeg også.

Skjønner ikke hvor du skulle fått tak i den dårlige samvittigheten. Du trenger hjelpen, og jenta/dama trenger sikkert de ekstra pengene. En vinn-vinn-situasjon!

Caloni Makaroni
Skrevet

Rotet har som sakt ikke vært det aller verste her, men selve rengjøringen har det vært skikkelig dårlig med en god stund nå.

Jeg har liksom ikke tid og energi synes jeg. Er oppe fem om morran, smører tre nistepakker, drar alt fra seks til kvart over seks og er på jobben rundt syv.

Ofte er det så mye å gjøre at jeg tar lunsjen på kontoret og en og annen halvtime eller noe blir det ofte i overtid.

I dag dro jeg seks og har jobbet som en gal til fire, lunsjet mens jeg jobbet.

Når en kommer hjem er det noen minutter på soffan med kaffen, og så er det middagslaging, på dekking, spising, avdekking, ut og inn av maskinen, og litt smårydding, pushe på ungene og lekser, klesvask osv. osv.

I helga skal det handles inn for kommende uke og en prøver å slappe litt av.

Så er det andre ting som venter på tur og prioriteringene skriker.

Jeg har ikke hatt ork helt enkelt, og håper jeg klarer å bli komfortabel med denne situasjonen slik at en kan nyte å ikke ha dårlig samvittighet støtt for alt en ikke får gjort :)

...kanskje hun liker å smøre matpakker også? :D

Skrevet

Det høres deilig ut å slippe å stresse med husarbeidet.

Selv har jeg bare meg selv å tenke sånn utenom jobb og studier, så det er helt uaktuelt for meg. Men når (hvis) det begynner å komme unger og greier her, så vil jeg overlykkelig om jeg har råd til å unne meg den luksusen jeg også.

Skjønner ikke hvor du skulle fått tak i den dårlige samvittigheten. Du trenger hjelpen, og jenta/dama trenger sikkert de ekstra pengene. En vinn-vinn-situasjon!

Klart du får råd til det, så snart vi får den forretningsidéen vår på banen, vettu. ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Klart du får råd til det, så snart vi får den forretningsidéen vår på banen, vettu. ;)

Jepp!

Men det blir jo om en 25-30 år, og da er sikkert ungene mine flyttet ut allerede :P

Men rike skal vi bli! Du och jag, Peachy ;)

Skrevet

Jepp!

Men det blir jo om en 25-30 år, og da er sikkert ungene mine flyttet ut allerede :P

Men rike skal vi bli! Du och jag, Peachy ;)

Ja, det blir flotters, altså! Du får skynde deg litt da, så kanskje det blir litt før ungene har fått unger selv. ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, det blir flotters, altså! Du får skynde deg litt da, så kanskje det blir litt før ungene har fått unger selv. ;)

Skal raska på alt jeg kan! Men ikke i kveld, da. Jeg har bare sovet 3 timer eller noe sånt etter nattevakt, så veien til køya er ikke lang nå, gitt!

Skrevet

Skal raska på alt jeg kan! Men ikke i kveld, da. Jeg har bare sovet 3 timer eller noe sånt etter nattevakt, så veien til køya er ikke lang nå, gitt!

Er nok best at du får litt søvn da, ja!

Caloni Makaroni
Skrevet

Er nok best at du får litt søvn da, ja!

Jepp, så du får holde deg langt unna MSN ;)

Skrevet

Jepp, så du får holde deg langt unna MSN ;)

*holder fingeren lydig unna knappen*

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes absolutt dere skal nyte det med god samvittighet:-)

*bittelitt misunnelig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...