Gå til innhold

Tips ang brød v/slanking...

Anbefalte innlegg

Gjest Wasa knekkis

Er så drit lei av ikke å spise vanlige skiver til frokost at jeg snart gir opp!!! Jeg spiser Bakers sine fullkornbrød.De finnes ikke gode i det hele tatt.Men jeg spiser to sånne til fokost,og synes de metter godt utover dagen.men som sagt,jeg liker de IKKE.Skyller hver bit ned med kaffe:-(

kan noen hjelpe meg!! Hvilke brød kan jeg spise som er sunt og godt? Spiser frokost med min lille elskling på 2 1/2 år.Og han får DE deilige skivene som han nyter til fulle:-)

Livet er ikke lett,men jeg MÅ ta av minst 10 kg.

Hjelp,hjelp noen der ute.

(En liten trøst i kveld.Mens jeg stod i dusjen kom min mann inn og kommenterte at jeg hadde slanket meg.Og det har jeg, 1kg.....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269302-tips-ang-br%C3%B8d-vslanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Alle typer knekkebrød er bra! Spis tre-fire stk. Du kan også spise et spelt knekkebrød, eller f.eks.tre Frk.Natruds kavringer. Ellers så kan jeg faktisk trøste deg med at ingen brød er tabu - der er sammensetningen av ulike matprodukter gjennom hele dagen som er kluet, sammen med at du spiser ofte nok (minst hver tredje time), og ikke mer enn du forbrenner! Drikk også minst to liter vann!

Dette har hjulpet meg til å gå ned 5 kg.siden jul!

Gjest også på slanker'n

Jeg spiser som regel grovbrød eller miljøbrød. Tenker ikke så mye på hvilken type det er, heller mer på hva jeg bruker som pålegg (rent kjøttpålegg, tomat, agurk, ikke noe smør). Synes det er viktig at maten smaker godt. Spiser sent og nyter maten og tar meg heller en skive i stedet for to-tre. Spiser meg ikke stappmett lenger, og har gått ned 3 kg siden nyttår:)

Gjest Wasa knekkis

Takk for gode råd.Må innrømme at jeg er ganske motløs.Har så og si kuttet ut snop og snacks.Spiser meg ikke stappmett på middag(som jeg elsker),og spiser grove knekkebrød og de hekkens rugskivene.Har holdt på nå i over 1 mnd,og så viser det bare 1 1/2 kg på vekten.Det er rett før jeg går under kniven...

Holder meg i aktivitet et par ganger i uken.

I forhold til bodyinndeksen er jeg overvektig.men der er jeg ikke rent utseendemessig.

Er 166cm,og ligger nå på ca 77kg. Ingen tror meg når jeg sier hvor mye jeg veier.De tror jeg er 10kg lettere.

Gjest også på slanker'n

Takk for gode råd.Må innrømme at jeg er ganske motløs.Har så og si kuttet ut snop og snacks.Spiser meg ikke stappmett på middag(som jeg elsker),og spiser grove knekkebrød og de hekkens rugskivene.Har holdt på nå i over 1 mnd,og så viser det bare 1 1/2 kg på vekten.Det er rett før jeg går under kniven...

I forhold til bodyinndeksen er jeg overvektig.men der er jeg ikke rent utseendemessig.

Er 166cm,og ligger nå på ca 77kg. Ingen tror meg når jeg sier hvor mye jeg veier.De tror jeg er 10kg lettere.

1,5 kg på vel 1 mnd? Det er vel ikke så ille. Du er da på rett vei.Men du må være litt tålmodig. Jeg har som sagt gått ned 3 kg på 2 mnd og er fornøyd med det. Hadde ikke klart det fortere, men nå ser jeg at jeg er på rett vei og jeg skal nok klare noen kg til.

Lykke til.

Annonse

Gjest perfekt hastighet

1,5 kg mnd er vel perfekt nedgang, med tanke på mulighet for å holde den nye vekten.

Fortsetter du slik, har du gått ned 9 kilo midt på sommeren!

Mrs. Wallace

1,5kg på en måned er forbilledlig fornuftig vektnedgang.

Vekten går for øvrig ofte ned i "trappetrinn", ikke nødvendigvis jevnt ukentlig.

Så lenge du spiser sunt, beveger deg og sørger for å drikke nok vann, er du på veldig rett spor.

Gjest togli

Kan du leve med å, resten av livet, spise brød du ikke liker? Du vet at det er endring av livsstilen som er det eneste fornuftige når det gjelder å gå ned i vekt? Det betyr at du må finne mat som du liker, ellers funker det ikke i lengden ;-)

Hvis du f.eks. går opp i vekt fordi du ikke tåler så godt hvetemel, kan du prøve speltbrød. De har gode speltbrød i butikkene nå. Sjekk bl.a. speltbrødet de selger hos Kiwi. Smaker akkurat som vanlig grovt brød.

Ellers kan du sikkert prøve deg på mange ulike typer brødsorter.

Aller viktigst er det nok at du holder blodsukkeret stabilt ved å spise lite og ofte. Spis mye grønnsaker og ellers sunn mat i tillegg til at du bør trene ved hjelp av lystbetonte aktiviteter.

Det finnes noe som heter Ingers Rugbrød som du får kjøpt i noen bakerier. Det er fantastisk godt, lite karbohydrater og holder seg mange dager.

Tynne skiver av det med deilig sunt pålegg - det lever jeg på ! (Akkurat nå er jeg gravid så nå blir det gjerne med banan og syltetøy som ikke akkurat er det sunneste, men veldig godt.....)

Eller så er knekkebrød en god løsning. Se på pakken, velg de grove med lite karbohydrater. Ryvita sin rug syns jeg er veldig god.

Jeg gikk ned 9 kg. i sommer som var med å kutte karbohydrater, og når jeg har født og er klar for det, så skal jeg begynne med det igjen. Det var kjempelett. Man må bare venne seg til hva man kan spise, og med å kutte karbohydrater er det fortsatt masse godt. Jeg spiste litt av og til var ikke helt hysterisk, man må jo kose seg litt av og til ellers blir man gal.

Lykke til !

Gjest på slanker'n jeg og

Jeg baker brød selv, og hele familien liker det.

Jeg bruker "ferdigmel". 6 dl vann og en pakke mel, rett i brødformene, heve og steke. Kornbrød er vår favoritt.

Ryvita Rug er også en favoritt. Den bruker jeg som mellommåltid eller kveldsmat, Den er så god at jeg spiser den uten pålegg.

Husk frukt og grønnsaker. Mye godt der. Det er også en fin vane for ungene.

Om du har gått ned 1 1/2 kilo på en mnd, så er dette omtrent det optimale du kan gå ned.

Om du går ned mer har du lett for å tære på musklene, og du ønsker jo garantert ikke miste dem. Da blir jo forbrenningen lavere etterpå ettersom muskler forbrenner.

1/2 kilo i uka er perfekt.

Å spise brød du ikke liker kommer ikke til å fungere. Men det finnes andre alternativer. Har du vurdert musli? Husk å lese på pakningen. Noen inneholder MYE sukker.

Med lettyoughurt og skummet melk så blir det både godt og næringsrikt. Det holder også på metthetsfølelsen lenge.

Det berømmmelige Ingers rugbrød smaker veldig godt når det er ferskt, og er veldig veldig sundt. Jeg baker det, fryser ned i skiver, og tar opp en og en skive som jeg tiner i brødristeren. Ellers så synes jeg "Rug Sprø" fra Wasa er veldig godt. Det er jo 100% fullkorn og fiber. Veldig OK som alternativ til annen kveldskos når man fyser på noe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...