nicky Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Litt utenfor tema, men prøver lell. Vil gjerne ha muligheten til å trene hjemme og tenker derfor å investere i en innesykkel, men hvilken type er best. Hva slags treningseffekt får man ut av de forskjellige syklene. 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 "Spinningsykkel" er merkenavnet på en spesielt produsert sykkel i et ellers kjempestort marked. Når det gjelder hvilken type du skal velge til hjemmetrening, er det vanskelig å gi deg konkret råd, utover at det sjelden lønner seg å kjøpe det billigste. Prøv de ut i butikken og føl at sykkelen er god å sitte på og at den kjennes "fast og solid ". Dessuten at den ser såpass skikkelig ut at du vil ha den i stuen foran TVen. Ergometer-sykkel i kjeller eller andre utrivelige rom blir ikke brukt mye, har jeg erfaring for. 0 Siter
Speak Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 En spinningsykkel har en tungt dreiehjul. Veier gjerne over 20 kilo. Disse er mye enklere å "holde i gang", og jeg synes det er mye enklere å sitte på en slik lenge. Ergometersykler er ofte veldig "døde" og har ikke noe driv i seg. Jeg fikk tak i en brukt spinninsykkel til 1500 for noe år siden. Brukte den mye før jeg begynte å trene på senter. 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Har du tenkt på sånn elipse-maskin? Da får du trent mer av kroppen enn bare på en sykkel. Vi har begge deler og det er helst elipsemaskinen som blir brukt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.