Gå til innhold

Vektøkning v p-pille endring

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har kommet på hvorfor jeg har gått opp i vekt, det er p-pillene!

Men iom at jeg ikke gjør noe annet nå enn jeg har gjort tidligere, så er dette antagelig hormonelt, og vil det da være like enkelt å gå ned igjen?

Jeg har virkelig gjort en innsats, men det hjelper ikke i det hele tatt.

Så, jeg brukte Trinordiol, de gikk ut, fikk Trionetta, de gikk ut - og nå fikk jeg Microgynon.

Er det annet pillemerke jeg kan bruke som ikke gir like stort utslag på vekten? Noen som kan noe om dette?

Skrevet

Ikke mer enn at da Trionetta gikk ut, fikk jeg Synfase siden disse hadde ca samme hormonopplegg som Trionetta sa legen.

mariaflyfly
Skrevet

Kan ikke så mye om det, dessverre. Men jeg hamstra nok til 3,5 års forbruk av Trionetta...

Skrevet

Da jeg skulle begynne på p-piller etter ett års opphold, spurte jeg legen om piller som ikke ga vektøkning. Han sa at man måtte spise på seg det man skulle legge på seg, man la ikke på seg av bare å begynne på p-piller. Jeg la ikke på meg heller. (Bruker Diane.)

Gjest Lilliose
Skrevet

Ehh, det er jo ikke selve pillene du legger på deg av, som Peachy også sier. Du har antageligvis fått større apetitt og spist mer, for selve pillen gjør jo ikke at du får ekstra fett på kroppen.

Gjest Tillaina
Skrevet

yasmin skal du ikke legge på deg av

jeg har ikke gått opp noe av marvelon heller (eller et par kg, men det var med vilje fordi jeg hadde trent så mye en periode at jeg syntes jeg var for slank)

Skrevet

Jeg ser at noen sier man ikke legger på seg av P-pillene i seg selv. Men jeg trodde som du at vektøkning kan være hormonelt betinget. Jeg har i alle fall hørt om mange som har lagt på seg av p-piller uten å ha spist mere enn før. Husker også ei som fikk skikkelig gigarumpe men var slank ellers.

Gjest Lilliose
Skrevet

Jeg ser at noen sier man ikke legger på seg av P-pillene i seg selv. Men jeg trodde som du at vektøkning kan være hormonelt betinget. Jeg har i alle fall hørt om mange som har lagt på seg av p-piller uten å ha spist mere enn før. Husker også ei som fikk skikkelig gigarumpe men var slank ellers.

http://www.mozon.no/php/art.php?id=350942

Gjest Persille
Skrevet

Ikke mer enn at da Trionetta gikk ut, fikk jeg Synfase siden disse hadde ca samme hormonopplegg som Trionetta sa legen.

Ok, men da kan jeg jo høre om jeg kan bytte til dem.

Gjest Persille
Skrevet

Kan ikke så mye om det, dessverre. Men jeg hamstra nok til 3,5 års forbruk av Trionetta...

Ja - hadde man vært litt forutseende hadde man jo gjort det :)

Gjest Persille
Skrevet

Da jeg skulle begynne på p-piller etter ett års opphold, spurte jeg legen om piller som ikke ga vektøkning. Han sa at man måtte spise på seg det man skulle legge på seg, man la ikke på seg av bare å begynne på p-piller. Jeg la ikke på meg heller. (Bruker Diane.)

Det er bare tull - hormonforandringer kan foråsake vektøkning. Det ser man jo blant annet av de som går på hormonkurer for å bli gravide, noen legger på seg MASSE uten å endre livsstil.

Gjest Persille
Skrevet

Ehh, det er jo ikke selve pillene du legger på deg av, som Peachy også sier. Du har antageligvis fått større apetitt og spist mer, for selve pillen gjør jo ikke at du får ekstra fett på kroppen.

Tro meg - jeg har ikke endre NOE, så jo - det er hormonforandringer som gjør at det binder seg annerledes.

Du ser det jo av de som går på hormonkurer for å bli gravide også, noen legger på seg MASSE, uten at de har endret noe annet, verken kosthold eller aktivitetsnivå.

Gjest Persille
Skrevet

yasmin skal du ikke legge på deg av

jeg har ikke gått opp noe av marvelon heller (eller et par kg, men det var med vilje fordi jeg hadde trent så mye en periode at jeg syntes jeg var for slank)

Takk :)

Gjest Persille
Skrevet

Joda - vektøkning kan være hormonelt.

Det er jo mange som har gått på forskjellige hormonkurer av forskjellige årsaker - f.eks for å bli gravide. Noen sprettet opp MANGE kilo veldig raskt uten noen endring i kosthold og aktivitet - andre gjør det ikke.

Det er jo ikke pillen man legger på seg av, det er hormonforandringen i kroppen som gjør at fettet bindes eller forbrennes annerledes antagelig.

Skrevet

Gikk opp i vekt både med Trionetta (2-3 kg) og Diane (5-6 kg). I tillegg mista jeg hår med Diane... for ikke å snakke om lysta ;)

Måte på til prevensjon :)))

Dette er sikkert tjue år siden, verden har nok gått videre, kanskje de nyere typene som Yasmin er bedre?

Gjest Persille
Skrevet

Gikk opp i vekt både med Trionetta (2-3 kg) og Diane (5-6 kg). I tillegg mista jeg hår med Diane... for ikke å snakke om lysta ;)

Måte på til prevensjon :)))

Dette er sikkert tjue år siden, verden har nok gått videre, kanskje de nyere typene som Yasmin er bedre?

Ja, noe må jeg gjøre hvertfall!

Skrevet

Det er bare tull - hormonforandringer kan foråsake vektøkning. Det ser man jo blant annet av de som går på hormonkurer for å bli gravide, noen legger på seg MASSE uten å endre livsstil.

Det var iallfall det legen sa til meg, og det stemte i mitt tilfelle.

Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale Yasminelle. Jeg ba min lege hjelpe meg med å finne en p-pille som nettopp ikke gir vannansamlinger i kroppen. Med Jasminelle har dette ikke vært no e problem. Det er fullstendig riktig at man kan legge på seg av p-piller, men det er ikke fett, bare ekstra vann i kroppen, har legen min bekreftet. Lykke til med å finne den riktige pillen:-)

Gjest Persille
Skrevet

Det var iallfall det legen sa til meg, og det stemte i mitt tilfelle.

Jeg hadde ikke noe økning av de andre pillene mine jeg heller, men da jeg begynte på disse gikk jeg opp fem kg på en mnd - uten å ha endret noenting.

Og jeg har veid 57 kg de siste fire årene - så når jeg plutselig går opp så mye på så kort tid, så skyldes det ikke en ekstra sjokolade :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...