Gå til innhold

Vektøkning v p-pille endring

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale Yasminelle. Jeg ba min lege hjelpe meg med å finne en p-pille som nettopp ikke gir vannansamlinger i kroppen. Med Jasminelle har dette ikke vært no e problem. Det er fullstendig riktig at man kan legge på seg av p-piller, men det er ikke fett, bare ekstra vann i kroppen, har legen min bekreftet. Lykke til med å finne den riktige pillen:-)

Flott, håper det er sant - da slipper jeg å jobbe så hardt for å gå ned igjen :)

Skrevet

Ok, men da kan jeg jo høre om jeg kan bytte til dem.

Har ingen erfaringer med de altså, har bare brukt de i en mnd og knapt nok det, men bare det at legen mente de liknet mest på trionetta.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Cerazette. Det er den p-pillen med minst hormoner. Det er egentlig en minipille, men ble oppgradert til p-pille fordi den har 12-timers glemmemargin. Jeg har også mistet mensen og det er veldig deilig. Veldig mange gjør det på Cerazette. Du skal ta 28 piller hele tiden, uten opphold mellom brettene.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Cerazette. Det er den p-pillen med minst hormoner. Det er egentlig en minipille, men ble oppgradert til p-pille fordi den har 12-timers glemmemargin. Jeg har også mistet mensen og det er veldig deilig. Veldig mange gjør det på Cerazette. Du skal ta 28 piller hele tiden, uten opphold mellom brettene.

28 uten opphold - og miste mensen?

21 uten opphold skjønner jeg det på - men 28?

mariaflyfly
Skrevet

Ja - hadde man vært litt forutseende hadde man jo gjort det :)

Tror det fortsatt finnes restlagre noen steder. Jeg tømte et apotek ved jobben, samt et i Trondheim. ;)

Gjest bil-Bettina
Skrevet

Hei du.. Ser du skriver at du er fornøyd med cerezette..

Håper det er greit at jeg spør litt-..

Jeg byttet nemlig fra conludag til cerazette for snart 3mnd siden og har hatt konstant mensen/mellomblødninger. Har kanskje hatt 3dager der jeg ikke har trengt å bruke noe.

Men nå er det snart en uke siden siste blødning.. Kan det bety at det ENDELIG begynner å stabilisere seg?

De legene jeg har pratet med sier at jeg må bytte og at det ikek er normalt å blø så lenge og bla bla bla. men min far er også lege og vi har blitt enige om å prøve ut siste brett (ca 1uker igjen) for å se om det kan stabelisere seg..

KJenner nemlig fler som har gått på denne men byttet pga blødninger..

Hadde du dette problemet i begynnelsen? Hvor lenge?

Hvor lenge har du gått på dem?

Noen andre bivirkninger?

Skal holde ut litt til, men det er jo kjipt å ha blødd siden før jul når man har samboer.. =)

Skrevet

28 uten opphold - og miste mensen?

21 uten opphold skjønner jeg det på - men 28?

Kanskje litt teit forklart av meg. Alle pillene er helt like og man tar dem uten stopp. Hvert brett er på 28 piller, men det har egentlig ingenting å si. De kunne like gjerne ligget i en boks. :)

Skrevet

Hei du.. Ser du skriver at du er fornøyd med cerezette..

Håper det er greit at jeg spør litt-..

Jeg byttet nemlig fra conludag til cerazette for snart 3mnd siden og har hatt konstant mensen/mellomblødninger. Har kanskje hatt 3dager der jeg ikke har trengt å bruke noe.

Men nå er det snart en uke siden siste blødning.. Kan det bety at det ENDELIG begynner å stabilisere seg?

De legene jeg har pratet med sier at jeg må bytte og at det ikek er normalt å blø så lenge og bla bla bla. men min far er også lege og vi har blitt enige om å prøve ut siste brett (ca 1uker igjen) for å se om det kan stabelisere seg..

KJenner nemlig fler som har gått på denne men byttet pga blødninger..

Hadde du dette problemet i begynnelsen? Hvor lenge?

Hvor lenge har du gått på dem?

Noen andre bivirkninger?

Skal holde ut litt til, men det er jo kjipt å ha blødd siden før jul når man har samboer.. =)

Ja, skjønner at det er kjipt. Jeg har aldri blødd og heller ikke vært plaget av mellomblødninger, men det kan jo hende at det har ordnet seg for deg nå. Prøv litt til! :)

Gjest Persille
Skrevet

Kanskje litt teit forklart av meg. Alle pillene er helt like og man tar dem uten stopp. Hvert brett er på 28 piller, men det har egentlig ingenting å si. De kunne like gjerne ligget i en boks. :)

Men tar man 28 piller med hormoner? Det er jo uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...