Gå til innhold

Håndkrem

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg spurte tidligere hva dere anbefalte, og fikk mange gode tips.

Jeg var på apoteket i dag, og fikk beskjed om å bruke fotkrem.

Det var mye mer fuktighet i fotkremen. Så skulle jeg gå over til vanlig senere.

Jeg har smurt meg noen ganger i kveld, og den trekker godt inni.

Så kan dere ha det i bakhodet hvis dere blir fryktelig tørre på hendene :o)

*snill som deler tipsene med andre* ;o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Takk for råd.

Da skal jeg prøve det nå når jeg legger meg.

Har nemlig VELDIG tørre hender for tida. Og fotkremen ligger i nattbordskuffen.

Takk igjen.

Skrevet

Takk for råd.

Da skal jeg prøve det nå når jeg legger meg.

Har nemlig VELDIG tørre hender for tida. Og fotkremen ligger i nattbordskuffen.

Takk igjen.

Jeg syns jeg ikke er så tørr lengre, bare etter bruk i kveld. Så jeg skal også kline på ett lag når jeg legger meg.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173220393' post='3559810]

Jeg syns jeg ikke er så tørr lengre, bare etter bruk i kveld. Så jeg skal også kline på ett lag når jeg legger meg.

Er så tørr at det er skikkelig vondt. Sprekker og får sår. Så skal ta på et skikkelig lag når jeg legger meg for å sove.

Håper det hjelper for meg også. Nå har jeg vært tørr så lenge.

hidi, the scorpion
Skrevet

Endelig hjemme igjen! Så jo ikke snurten av deg...Gikk det bra?

Skrevet

Er så tørr at det er skikkelig vondt. Sprekker og får sår. Så skal ta på et skikkelig lag når jeg legger meg for å sove.

Jeg er også så tørr. Store blødendes sprekker.

Så da satser vi på at dette gjør susen! :o)

Skrevet

da burde du kjøpe "glows in a bottle". den ligger som et lag utenpå huden, selv om man har vasket seg. Den hjalp utrolig bra på meg..

Skrevet

Endelig hjemme igjen! Så jo ikke snurten av deg...Gikk det bra?

Jeg så ikke deg heller. Flyet var forsinket, så det ble sent før jeg kom. I dag tidlig var jeg fastendes, så jeg spurtet bare bort på Riksen etter at jeg stod opp.

Jo, det gikk fint. Fikk tatt opp alt jeg lurte på. Så har jeg testet nyrene mine, så nå er det ett år til neste gang :o) (det tar nemlig nesten 4 timer og er ganske så kjedelig)

Fikk du utbytte av turen din? Håper det, når du må reise så langt.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173222205' post='3559848]

Jeg så ikke deg heller. Flyet var forsinket, så det ble sent før jeg kom. I dag tidlig var jeg fastendes, så jeg spurtet bare bort på Riksen etter at jeg stod opp.

Jo, det gikk fint. Fikk tatt opp alt jeg lurte på. Så har jeg testet nyrene mine, så nå er det ett år til neste gang :o) (det tar nemlig nesten 4 timer og er ganske så kjedelig)

Fikk du utbytte av turen din? Håper det, når du må reise så langt.

Ja, på en måte. Hele dagen gikk med på forskjellige tester. Jeg skal ikke inn igjen. Konklusjonen var at det feiler hodet mitt absolutt ingenting! Tro det eller ei, jeg har faktisk papirer på det...Lol

Men bekkenet mitt kunne de ikke hjelpe meg med...Så der er jeg like langt.

Er glad jeg slipper å reise inn igjen, selv om jeg alltid har det koselig.

Da jeg kom inn til frokost, luktet det så sterkt stekt pølse, så jeg orket ikke å spise noe. drakk et glass melk og litt kaffe, før jeg hastet av gårde...

Tenker du er glad for et det er ett år til neste gang... Håper du fikk direktefly hjem.

Skrevet

da burde du kjøpe "glows in a bottle". den ligger som et lag utenpå huden, selv om man har vasket seg. Den hjalp utrolig bra på meg..

Hvor kjøper man den?

Jeg sprekker og klør og blør så fælt om vinteren. :(

Skrevet

Ja, på en måte. Hele dagen gikk med på forskjellige tester. Jeg skal ikke inn igjen. Konklusjonen var at det feiler hodet mitt absolutt ingenting! Tro det eller ei, jeg har faktisk papirer på det...Lol

Men bekkenet mitt kunne de ikke hjelpe meg med...Så der er jeg like langt.

Er glad jeg slipper å reise inn igjen, selv om jeg alltid har det koselig.

Da jeg kom inn til frokost, luktet det så sterkt stekt pølse, så jeg orket ikke å spise noe. drakk et glass melk og litt kaffe, før jeg hastet av gårde...

Tenker du er glad for et det er ett år til neste gang... Håper du fikk direktefly hjem.

Jeg har også en slik lapp du ;o) Jeg ble så drittlei av at legen min sa at det var oppi hodet mitt, så jeg fikk ordnet opp i det.

Det var trist at de ikke kunne fikse bekkenet, er det ingenting du kan få gjort med det nå da?

Jeg fikk plass på direkteflyet hjem *smiler bredt*

Så nå er det forhåpentligvis ikke mer nyretesting eller røntgen før om ett år. Men jeg skal inn og ta en operasjon om en stund da.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173223213' post='3559862]

Jeg har også en slik lapp du ;o) Jeg ble så drittlei av at legen min sa at det var oppi hodet mitt, så jeg fikk ordnet opp i det.

Det var trist at de ikke kunne fikse bekkenet, er det ingenting du kan få gjort med det nå da?

Jeg fikk plass på direkteflyet hjem *smiler bredt*

Så nå er det forhåpentligvis ikke mer nyretesting eller røntgen før om ett år. Men jeg skal inn og ta en operasjon om en stund da.

Uff, enda en operasjon...Du må ihvertfall være rimelig lei av sykehus.

Nei, bekken får bare være bekken. Kanskje fremtidig forskning vil resultere i noen løsninger!

Jeg fikk klippet håret mens jeg ventet på toget! Var nyklippet 9 minutter før toget gikk, he, he. Ikke så mye kortere, men mye luftigere...

Skrevet

Uff, enda en operasjon...Du må ihvertfall være rimelig lei av sykehus.

Nei, bekken får bare være bekken. Kanskje fremtidig forskning vil resultere i noen løsninger!

Jeg fikk klippet håret mens jeg ventet på toget! Var nyklippet 9 minutter før toget gikk, he, he. Ikke så mye kortere, men mye luftigere...

Det gjør så godt med en ny frisyre.

Jeg har visst om denne operasjonen, men ikke når det ble, så det går helt greitt. Litt lei sykehus er jeg jo, har blitt vel mange innleggelser de siste 2 årene. Men det er jo der jeg får hjelpen :o)

Jeg fikk til og med booke operasjonen inn på en tid det passet meg, jeg vil nemlig ikke avbestille en tur jeg skal på, og jeg vil ha med meg guttungens bursdag.

Og avd jeg er på er koselig den, skal ikke klage.

Skal krysse fingre for at en dag finner de noe som kan hjelpe.

Du får skikkelig hjelp til smertelindring eller? Det er ganske viktig, men blir dessverre ofte glemt av legene.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173224113' post='3559875]

Det gjør så godt med en ny frisyre.

Jeg har visst om denne operasjonen, men ikke når det ble, så det går helt greitt. Litt lei sykehus er jeg jo, har blitt vel mange innleggelser de siste 2 årene. Men det er jo der jeg får hjelpen :o)

Jeg fikk til og med booke operasjonen inn på en tid det passet meg, jeg vil nemlig ikke avbestille en tur jeg skal på, og jeg vil ha med meg guttungens bursdag.

Og avd jeg er på er koselig den, skal ikke klage.

Skal krysse fingre for at en dag finner de noe som kan hjelpe.

Du får skikkelig hjelp til smertelindring eller? Det er ganske viktig, men blir dessverre ofte glemt av legene.

Er så heldig å ha en fantastisk flott lege, men det er jo grenser hva medisiner kan utrette. Har ellers prøvd absolutt alt tilogmed akkupunktur med strøm...

Ja, det er godt du får hjelp! Når man blir "kunde" på en avdeling så er de utrolig hjelpsomme, så da er det deilig å kunne avtale tid for operasjon.

Skrevet

Er så heldig å ha en fantastisk flott lege, men det er jo grenser hva medisiner kan utrette. Har ellers prøvd absolutt alt tilogmed akkupunktur med strøm...

Ja, det er godt du får hjelp! Når man blir "kunde" på en avdeling så er de utrolig hjelpsomme, så da er det deilig å kunne avtale tid for operasjon.

Medisiner kan dessverre ikke løse alt, men kan noen ganger hjelpe på ett litt bedre liv.

Bra at du har flott lege. Jeg har også fantastiske leger nå, men det har vært en lang vei dit.

Heldigvis skjønner de at vi pasienter har også ett liv, så de de samarbeider med oss, slik at alle blir fornøyde. Jeg syns det er så godt at de ser hele meg.

Og de har forståelse for at jeg gjerne også vil prioritere guttungen. Nå blir det ferie og en skikkelig bursdag på han, før mamma blir borte på sykehus nok en gang.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173224944' post='3559886]

Medisiner kan dessverre ikke løse alt, men kan noen ganger hjelpe på ett litt bedre liv.

Bra at du har flott lege. Jeg har også fantastiske leger nå, men det har vært en lang vei dit.

Heldigvis skjønner de at vi pasienter har også ett liv, så de de samarbeider med oss, slik at alle blir fornøyde. Jeg syns det er så godt at de ser hele meg.

Og de har forståelse for at jeg gjerne også vil prioritere guttungen. Nå blir det ferie og en skikkelig bursdag på han, før mamma blir borte på sykehus nok en gang.

Skulle nesten bare mangle om de ikke forsto at du gjerne vil prioritere guttungen! Samtidig gir det en god følelse for deg, når legen samarbeider med deg om dette. De er blitt flinkere til å se helheten, og jeg skjønner jo at psyken også er en viktig del av det, men noen ganger stirrer de seg blinde på psyken...

Psykologen mente visst at psyken min er i friskeste laget, i forhold til de smertene jeg har, men jeg jobber jo ikke og stresser ikke så veldig mye i hverdagen, og etter 13 år finner man jo en måte å leve med smertene på...

Så en skal jo høre mye rart også!

Mente legen at det var psykisk når du slet med dine somatiske smerter...?

Skrevet

Hvor kjøper man den?

Jeg sprekker og klør og blør så fælt om vinteren. :(

eller så kan du kjøpe kuldekrem på apoteket. hjelper bra det også.

Skrevet

Skulle nesten bare mangle om de ikke forsto at du gjerne vil prioritere guttungen! Samtidig gir det en god følelse for deg, når legen samarbeider med deg om dette. De er blitt flinkere til å se helheten, og jeg skjønner jo at psyken også er en viktig del av det, men noen ganger stirrer de seg blinde på psyken...

Psykologen mente visst at psyken min er i friskeste laget, i forhold til de smertene jeg har, men jeg jobber jo ikke og stresser ikke så veldig mye i hverdagen, og etter 13 år finner man jo en måte å leve med smertene på...

Så en skal jo høre mye rart også!

Mente legen at det var psykisk når du slet med dine somatiske smerter...?

Jeg sovnet jeg i går.

Fastlegen min mente at jeg var psykisk syk og deprimert. Derav alle plagene mine. Jeg hadde allerede en diagnose da, men han hørte ikke på meg.

Jeg gikk til psykolog, det er nyttig for og lære seg og takle sykdom. Psykologen sa at jeg ikke var deprimert, men at jeg hadde taklet det livet bydde på.

Er man syk, spiller det inn på psyken, det skulle bare mabgle, vi er bare mennensker, ikke superhelter. Men vi må skille mellom hva som ligger i bunn, og hos meg er det en, eller dvs faktisk flere fysiske diagnoser.

Det var da jeg lærte av psykologen og snu psykosomatisk på hodet.

Da jeg kom til Riksen fikk jeg de til og skrive brev til min lege. Han gav seg da, og var ganske spak på slutten.

Jeg håper at han lærte en del av det, slik jeg gjorde. Og ikke går i den fella igjen.

I dag har jeg en annen lege, som jeg samarbeider godt sammen med.

Oj, ble litt langt dette, du skjønner at jeg brenner for dette med respekt i helsevesenet :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...