Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først ønsker jeg å kondolere. Men så må jeg stille noen spørsmål.

Hvor nær slekt er dere til personen som døde?

Sykehusene skal informere nærmeste pårørende. Altså hvis det var min mor som døde skulle da ta kontakt med enten min bror eller meg. Så er det vår oppgave å "spre nyheten" videre.

Var det min tante som døde, skal sykehuset informere hennes mann evt. hennes barn. Med mindre jeg er hennes nærmeste pårørende skal ikke sykehuset ringe meg. Det er det hennes pårørende som kan gjøre.

Sykehuset er ikke pliktig å informere andre enn de nærmeste pårørende om hvor pasienter har blitt sendt etter et sykehusopphold.

Hvis ikke du/moren din er nærmeste pårørende, har sykehuset ikke gjort noen feil overfor dere. Men hvis sykehuset heller ikke har informert nærmeste pårørende, da er det en graverende feil som bør rapporteres til fylkeslegen.

Avdøde er tanta til mamma. Hun og pappa står oppført som nærmeste pårørende, siden hennes eneste sønn ofte befinner seg utenlands, og også bor i en by langt unna.

De har plikt til å informere de som står oppført som nærmeste pårørende i journalen hennes, uansett. Det vet jeg, jobber i helsevesenet selv, og har flere ganger kontaktet pårørende når det har vært noe spesielt.

Skrevet

Avdøde er tanta til mamma. Hun og pappa står oppført som nærmeste pårørende, siden hennes eneste sønn ofte befinner seg utenlands, og også bor i en by langt unna.

De har plikt til å informere de som står oppført som nærmeste pårørende i journalen hennes, uansett. Det vet jeg, jobber i helsevesenet selv, og har flere ganger kontaktet pårørende når det har vært noe spesielt.

Jeg håper du så det andre svaret jeg ga deg også. Jeg leste litt for fort først, og fikk ikke med meg at dere var oppført som nærmeste pårørende. Beklager så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...