Gå til innhold

"Arbeidet og jobbet" - smør på flesk?

Anbefalte innlegg

Gjest manskalhøremye
Skrevet

De siste par dagene har jeg flere steder kommet over følgende uttrykk: "Jeg arbeider og jobber i..."

For eksempel: "- Grunnen til at jeg sa dette var at jeg arbeidet og jobbet i New York, der var det ikke en slik ordning, ellers ville jeg selvfølgelig tatt ut permisjon." (Olaf Thommesen)

Er ikke det synonymer som ikke betyr verken mer eller mindre satt sammen, eller har noe svært elementært gått meg hus forbi?

Håper noen kan oppklare dette for meg så jeg kan gå videre i livet :)

Meg1365380063
Skrevet

Jeg mener at man jobber i et bestemt firma, men kan arbeide andre steder. Altså, jeg kan jobbe i FN, men arbeide i Oslo. Arbeidsplassen er altså i Oslo. Men det passer jo ikke med det Thommesen sier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...