Gå til innhold

Har ikke fastlege i Oslo, men trenger legetime

Anbefalte innlegg

girl-next-door
Skrevet

Jeg har akkurat flyttet til Oslo og har ikke fått fastlege her enda. Jeg trenger legetime for å få behandling av Bakteriell Vaginose (tror jeg). Ringte privat legen på Byporten, men de hadde ikke noe ledig før i slutten av mnd. Men dama i telefonen sa at jeg bare kunne gå til en vanlig almennlege.

Er det noen som vet om leger som tar inn pasienter uten at de er fastlege-kunder? Helst i området Frogner/Sentrum/Majorstua.

girl-next-door
Skrevet

Du kan bytte fastlege på internett og så ringe og bestille time hos denne legen.

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

På denne siden får du også informasjon om hvilke leger som tar inn nye pasienter.

Hilsen

Jeg har gjort det nå, men det stod at byttet gjelder fra 1 april. Jeg trenger time i løpet av de nærmeste dagene. Men takk for hjelpen, nå har jeg i alle fall fastlege for fremtiden:)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har gjort det nå, men det stod at byttet gjelder fra 1 april. Jeg trenger time i løpet av de nærmeste dagene. Men takk for hjelpen, nå har jeg i alle fall fastlege for fremtiden:)

Prøv å ringe til den fastlegen du har valgt og forklar problemet, da får du sikkert time.

Hilsen

Caloni Makaroni
Skrevet

Det at det blir din framtidige fastlege kan jo gjøre at du blir prioritert av det legekontoret selv om du ikke står på listen deres akkurat nå? Du får ringe dem og forklare :)

girl-next-door
Skrevet

Prøv å ringe til den fastlegen du har valgt og forklar problemet, da får du sikkert time.

Hilsen

Det gikk ikke:(

Damen sa at jeg måtte vente.

Er det flere privatklinikker i Oslo?

Skrevet

Oslo City har et privat legekontor, ihvertfall.

Ellers må du vel ty til legevakta...

Oslo Akutten var jeg også på en gang!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg mener at legene har plikt til å ta imot pasienter, ring til legevakten og spør om hvordan du skal få komme deg til lege, det må jo bli legevakten, hvis du ikke finner et legekontor som vil ta imot deg.

Hilsen

Skrevet

www.volvat.no

Skrevet

Jeg fikk time hos en lege FØR jeg bytta til han for noen år siden. Ville sjekke hvordan jeg synes han var først og det gikk helt greit på legesenteret her.

En jeg kjenner bytta på nettet og fikk også beskjed om at det gjaldt fra 1. måneden etter, men det hastet, hun ringte og fikk time før den 1. i måneden etter så går an om legesenteret er greie og har kapasitet.

girl-next-door
Skrevet

Oslo City har et privat legekontor, ihvertfall.

Ellers må du vel ty til legevakta...

Oslo Akutten var jeg også på en gang!

Takk! Fikk time på Oslo City:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...