Gå til innhold

vaskedame vs siv.ing.

Anbefalte innlegg

Gjest q-melk
Skrevet

"Det er bedre å være en bra vaskedame enn en dårlig siv.ing."

Enig/uenig? Synspunkter? Kommentarer?

Gjest merkelig påstand
Skrevet

Jeg vil tro at du vil få det bedre av å ha en jobb som du er flink i og mestrer, enn å ha en jobb som du føler deg mislykket i. Så....Ja, det er vel bedre å være god renholder enn dårlig siv.ing.....?

Gjest q-melk
Skrevet

Bedre for hva?

Bedre for vedkommende. Status, selvbilde osv.

Går det forreten an å ta vaskedameutdanning i Norge? Tror ikke det. Trengs vel ingen utdanning. Kurs? Neppe.

Skrevet

Bedre for vedkommende. Status, selvbilde osv.

Går det forreten an å ta vaskedameutdanning i Norge? Tror ikke det. Trengs vel ingen utdanning. Kurs? Neppe.

Det heter forøvrig renholdsarbeider, siden du ser ut til å være litt PK.

Gjest q-melk
Skrevet

Det heter forøvrig renholdsarbeider, siden du ser ut til å være litt PK.

PK? På kanten?

Gjest knarp
Skrevet

Jeg vil tro det er bedre å være siv.ing.

Renholdere har en svært belastende jobb. Få holder ut til pensjonsalder. I tillegg har de meget lav lønn.

Ja, det finnes utdanning, og du kan få fagbrev innen renholderyrket.

Gjest q-melk
Skrevet

Jeg vil tro det er bedre å være siv.ing.

Renholdere har en svært belastende jobb. Få holder ut til pensjonsalder. I tillegg har de meget lav lønn.

Ja, det finnes utdanning, og du kan få fagbrev innen renholderyrket.

Bare tenker litt på yrkesvalg. Tror ikke jeg er smart nok til å bli siv.ing. KANSKJE jeg vil stå på eksamen. Vil i så fall bli en dårlig siv.ing.

Skrevet

PK? På kanten?

Hehe, politisk korrekt =)

Gjest Tillaina
Skrevet

tror de fleste som ender opp som siv.ing eller annen høy utdanning og de som ender opp som vaskedame har hatt helt forskjellige liv og muligheter. Noen får alt servert i hånda. Faller du utenfor er det ikke så lett å ta det igjen.

Gjest q-melk
Skrevet

tror de fleste som ender opp som siv.ing eller annen høy utdanning og de som ender opp som vaskedame har hatt helt forskjellige liv og muligheter. Noen får alt servert i hånda. Faller du utenfor er det ikke så lett å ta det igjen.

Veit jo at jeg ikke vil få bra lønn som vaskedame. Men grei jobb i og med at jeg ikke trenger å bekymre meg for at jeg ikke får jobben gjort. Det går på rutine.

Men det høres ut som om det ikke er så sunt for kroppen. Tungt arbeid.

Skrevet

Ingen er vel bedre eller verre enn andre på grunn av hvilken utdanning man har.

Skrevet

Slitsomt for kroppen å være renholder, dårligere betalt og lite utfordrende og variert jobb. I forhold til siv ing.

Gjest merkelig påstand
Skrevet

Bare tenker litt på yrkesvalg. Tror ikke jeg er smart nok til å bli siv.ing. KANSKJE jeg vil stå på eksamen. Vil i så fall bli en dårlig siv.ing.

Hvorfor ikke velge en mellomting? Kan du prøve deg på ingeniørstudiet kanskje?

Gjest merkelig påstand
Skrevet

Nei ingen er dårligere eller bedre enn andre avhengig av yrke. Men hvis det er snakk om å gjøre en god jobb som renholder eller å gjøre en dårlig jobb som siv.ing så tenker jeg at man kanskje vil føle seg bedre ved å ha en jobb man mestrer. Jeg synes det er rart at det står mellom to ytterligheter da, det finnes jo noe mer utfordrende og spennende enn renholder, men som samtidig er litt lettere enn et siv.ing-studie

Skrevet

Nei ingen er dårligere eller bedre enn andre avhengig av yrke. Men hvis det er snakk om å gjøre en god jobb som renholder eller å gjøre en dårlig jobb som siv.ing så tenker jeg at man kanskje vil føle seg bedre ved å ha en jobb man mestrer. Jeg synes det er rart at det står mellom to ytterligheter da, det finnes jo noe mer utfordrende og spennende enn renholder, men som samtidig er litt lettere enn et siv.ing-studie

Enig med deg. :)

Gjest q-melk
Skrevet

Ingen bedre enn andre? Vel, politisk korrekt, du har rett. Men innerst inne tenker nok alle "Herregud, er hun vaskedame!? Glad jeg ikke er det. Det må være noe galt med henne, kanskje er hun dum, stemmer FrP" etc.

Jaja, jeg bryr meg ikke om hva andre tenker.

Skrevet

Ingen bedre enn andre? Vel, politisk korrekt, du har rett. Men innerst inne tenker nok alle "Herregud, er hun vaskedame!? Glad jeg ikke er det. Det må være noe galt med henne, kanskje er hun dum, stemmer FrP" etc.

Jaja, jeg bryr meg ikke om hva andre tenker.

Kjempehyggelig å høre, jeg har faktisk vært "vaskedame" selv. Håper ingen tenkte slik om meg da.

Og kollegene mine var kjempegreie, trivdes veldig bra sammen med den gjengen.

Gjest merkelig påstand
Skrevet

Det viktigste er vel hva du vil. Har lest noen innlegg nedover, det høres ut som om du vil være renholder men at du er redd for å få lav sosial status? Eller er jeg helt på jordet? Hva vil du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...