Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 "Det er bedre å være en bra vaskedame enn en dårlig siv.ing." Enig/uenig? Synspunkter? Kommentarer? 0 Siter
Gjest merkelig påstand Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil tro at du vil få det bedre av å ha en jobb som du er flink i og mestrer, enn å ha en jobb som du føler deg mislykket i. Så....Ja, det er vel bedre å være god renholder enn dårlig siv.ing.....? 0 Siter
Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Bedre for hva? Bedre for vedkommende. Status, selvbilde osv. Går det forreten an å ta vaskedameutdanning i Norge? Tror ikke det. Trengs vel ingen utdanning. Kurs? Neppe. 0 Siter
DarkPink Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Bedre for vedkommende. Status, selvbilde osv. Går det forreten an å ta vaskedameutdanning i Norge? Tror ikke det. Trengs vel ingen utdanning. Kurs? Neppe. Det heter forøvrig renholdsarbeider, siden du ser ut til å være litt PK. 0 Siter
Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Det heter forøvrig renholdsarbeider, siden du ser ut til å være litt PK. PK? På kanten? 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil tro det er bedre å være siv.ing. Renholdere har en svært belastende jobb. Få holder ut til pensjonsalder. I tillegg har de meget lav lønn. Ja, det finnes utdanning, og du kan få fagbrev innen renholderyrket. 0 Siter
Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil tro det er bedre å være siv.ing. Renholdere har en svært belastende jobb. Få holder ut til pensjonsalder. I tillegg har de meget lav lønn. Ja, det finnes utdanning, og du kan få fagbrev innen renholderyrket. Bare tenker litt på yrkesvalg. Tror ikke jeg er smart nok til å bli siv.ing. KANSKJE jeg vil stå på eksamen. Vil i så fall bli en dårlig siv.ing. 0 Siter
Gjest Tillaina Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 tror de fleste som ender opp som siv.ing eller annen høy utdanning og de som ender opp som vaskedame har hatt helt forskjellige liv og muligheter. Noen får alt servert i hånda. Faller du utenfor er det ikke så lett å ta det igjen. 0 Siter
Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 tror de fleste som ender opp som siv.ing eller annen høy utdanning og de som ender opp som vaskedame har hatt helt forskjellige liv og muligheter. Noen får alt servert i hånda. Faller du utenfor er det ikke så lett å ta det igjen. Veit jo at jeg ikke vil få bra lønn som vaskedame. Men grei jobb i og med at jeg ikke trenger å bekymre meg for at jeg ikke får jobben gjort. Det går på rutine. Men det høres ut som om det ikke er så sunt for kroppen. Tungt arbeid. 0 Siter
Peachy Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Ingen er vel bedre eller verre enn andre på grunn av hvilken utdanning man har. 0 Siter
Piraye Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Slitsomt for kroppen å være renholder, dårligere betalt og lite utfordrende og variert jobb. I forhold til siv ing. 0 Siter
Gjest merkelig påstand Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Bare tenker litt på yrkesvalg. Tror ikke jeg er smart nok til å bli siv.ing. KANSKJE jeg vil stå på eksamen. Vil i så fall bli en dårlig siv.ing. Hvorfor ikke velge en mellomting? Kan du prøve deg på ingeniørstudiet kanskje? 0 Siter
Peachy Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Bedre for vedkommende. Status, selvbilde osv. Går det forreten an å ta vaskedameutdanning i Norge? Tror ikke det. Trengs vel ingen utdanning. Kurs? Neppe. Jo, det fins utdanning i renholdsfaget. http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=1658 0 Siter
Gjest merkelig påstand Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Ingen er vel bedre eller verre enn andre på grunn av hvilken utdanning man har. Nei ingen er dårligere eller bedre enn andre avhengig av yrke. Men hvis det er snakk om å gjøre en god jobb som renholder eller å gjøre en dårlig jobb som siv.ing så tenker jeg at man kanskje vil føle seg bedre ved å ha en jobb man mestrer. Jeg synes det er rart at det står mellom to ytterligheter da, det finnes jo noe mer utfordrende og spennende enn renholder, men som samtidig er litt lettere enn et siv.ing-studie 0 Siter
Peachy Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Nei ingen er dårligere eller bedre enn andre avhengig av yrke. Men hvis det er snakk om å gjøre en god jobb som renholder eller å gjøre en dårlig jobb som siv.ing så tenker jeg at man kanskje vil føle seg bedre ved å ha en jobb man mestrer. Jeg synes det er rart at det står mellom to ytterligheter da, det finnes jo noe mer utfordrende og spennende enn renholder, men som samtidig er litt lettere enn et siv.ing-studie Enig med deg. 0 Siter
Gjest q-melk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Ingen er vel bedre eller verre enn andre på grunn av hvilken utdanning man har. Ingen bedre enn andre? Vel, politisk korrekt, du har rett. Men innerst inne tenker nok alle "Herregud, er hun vaskedame!? Glad jeg ikke er det. Det må være noe galt med henne, kanskje er hun dum, stemmer FrP" etc. Jaja, jeg bryr meg ikke om hva andre tenker. 0 Siter
Peachy Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Ingen bedre enn andre? Vel, politisk korrekt, du har rett. Men innerst inne tenker nok alle "Herregud, er hun vaskedame!? Glad jeg ikke er det. Det må være noe galt med henne, kanskje er hun dum, stemmer FrP" etc. Jaja, jeg bryr meg ikke om hva andre tenker. Kjempehyggelig å høre, jeg har faktisk vært "vaskedame" selv. Håper ingen tenkte slik om meg da. Og kollegene mine var kjempegreie, trivdes veldig bra sammen med den gjengen. 0 Siter
Gjest merkelig påstand Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Det viktigste er vel hva du vil. Har lest noen innlegg nedover, det høres ut som om du vil være renholder men at du er redd for å få lav sosial status? Eller er jeg helt på jordet? Hva vil du? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.