Gå til innhold

Å stjele glass fra utesteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk ikke _helt_ det samme som å stjele glass på utesteder (selv om nedlasting også er ulovlig). Utestedene får faktisk problemer med at de stadig vekk må ut å kjøpe nye glass. Kan tenke meg det er skikkelig irriterende!

Utestedene kan tross alt skrive av dette - artistene har ikke oversikt over all piratkopieringen.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

17

• morsan

17

• hare1365380455

9

• Glimtipper

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest creatur
Skrevet

Alle stjeler glass? Jeg vet ikke om noen som stjeler glass. Men så har jeg ikke for vane å mange meg med tyvpakk heller.

Hvorfor stjeler du ikke bestikket og brødkurven på restauranten med det samme du er i gang? Eller et par doruller fra toalettet? Eller peanøttskålen i baren? Eller hva med en barkrakk? Det kunne jeg har trengt. Får satse på å ta med meg en slik neste gang.

"Hvorfor stjeler du ikke bestikket og brødkurven på restauranten med det samme du er i gang? Eller et par doruller fra toalettet? Eller peanøttskålen i baren? Eller hva med en barkrakk? Det kunne jeg har trengt. Får satse på å ta med meg en slik neste gang."

Kverulerende idiotinnlegg.

Skrevet

Er det ikke vanlig at hotellet fører det opp på regninga hvis det mangler håndklær og diverse fra hotellrommet?

Ikke alltid tror jeg, fordi det er ikke sikkert at de ser dette før etter at du har sjekket ut.

De kan selvsagt ettersende regning, men ikke alle gjør det og det koster det også.

Jeg vet bare at de sliter med dette.

Skrevet

Sant det, men de fleste har vel stjålet dem.

Hehe, ja det var en fin variant. Folk stjeler jo håndklær fra hoteller også, selv om det står logo på dem.

Folk er rare.....bare det er noe gratis så går de omtrent bananas.

Bare tanken på at folk som kommer på besøk kan tro at vi har stjålet glass med logo er god grunn til ikke å kjøpe slike glass heller! ;-)

Blir litt som disse julekortene fra munn- og håndmalerne: selv om man skulle betale for dem, så bør man bare kaste kortene for å unngå at mottakeren tror at du sender "gratiskort"! ;-)

Apropos all mulig tyveri, og forsåvidt også ødeleggelser, på hotell:

På et hotell i Bankok lå det en liste inne på rommet med hvor mye vi måtte betale for det vi tok/ødela: TV kr xxx, askebeger kr x, håndkle kr xx osv. *S*

Gjest creatur
Skrevet

Jeg flyttet inn i en møblert leilighet for et par år siden, og da jeg skulle se i oppvaskmaskina var den stappfull av halvlitersglass med div logo på. Dritmange!

Lite skap-plass i leiligheten. Skjønner godt at oppvaskmaskina ble brukt som oppbevaringsplass....

Det er jo DET som er litt av moroa, samlemanien! I skapet mitt har jeg: Rignes, Hansa, Mack, CB, Dahls og Nordlands.

Skrevet

Men laster du ned musikk?

Dette er tydeligvis yndlingstemaet ditt! ;-)

Og mitt svar er: Nei, jeg laster ikke ned musikk. Alt jeg har er lovlig kjøpt og betalt for.

Annonse

Skrevet

Laster du ned musikk?

Utesteder er vant med fenomenet, og bryr seg tilsynelatende ikke om det. Men nå tror jeg ikke jeg gidder mer, iom at de har begynt å sjekke. Føler meg uansett ikke som en kjeltring fordi "alle" stjeler glass på byen.

Nei, jeg laster ikke ned musikk heller.

Men jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal med de glassene, de gir meg svært lite.

Skrevet

Men laster du ned musikk?

Og legger til:

Det er ikke noen unnskyldning for ens egne forbrytelser at andre er like dårlige.

Skrevet

Der jeg bodde tidligere var akkurat så langt fra byen at folk ikke gadd å bære med seg glass lenger, så der stod det støtt og stadig ølglass i veikanten. Så mine er ikke stjålet av meg. Okej, to er stjålet da.

Det kom det frem ja....*tjyvskalle*.....hehe.

Skrevet

Laster du ned musikk?

Synd for deg at du nå spurte helt feil person...

Jeg stjeler ikke musikk, nei. Det hender jeg laster ned eller får oversendt et album for å høre på. Beholder jeg det, så kjøper jeg også CDen. Hver eneste gang.

Skrevet

Lurer på hvor de tenker grensen går.... Det som det er plass til i kofferten MÅ med? ;)

Hehe, ja det kan være noe sånt. Ikke vet jeg.

Tenk å ha håndklær hjemme det står SAS hotellet på eller noe, hehe.

At folk gidder.

Skrevet

Bare tanken på at folk som kommer på besøk kan tro at vi har stjålet glass med logo er god grunn til ikke å kjøpe slike glass heller! ;-)

Blir litt som disse julekortene fra munn- og håndmalerne: selv om man skulle betale for dem, så bør man bare kaste kortene for å unngå at mottakeren tror at du sender "gratiskort"! ;-)

Apropos all mulig tyveri, og forsåvidt også ødeleggelser, på hotell:

På et hotell i Bankok lå det en liste inne på rommet med hvor mye vi måtte betale for det vi tok/ødela: TV kr xxx, askebeger kr x, håndkle kr xx osv. *S*

Det er sant det.

Logo glass synes jeg ikke er pene, det er liskom ikke mine. Føler at de tilhører en annen.

Jeg bruker heller ikke disse gratiskortene, liker ikke det heller.

Men sett ut ifra trådstarter så er vi nok for ærlig:-)

Annonse

Gjest creatur
Skrevet

Nei, jeg laster ikke ned musikk heller.

Men jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal med de glassene, de gir meg svært lite.

Det blir jo som frimerkesamlinga til onkel Tor. Jeg skjønner ikke hva han skal med dem. Jaja, smaken er som rompa.

Gjest creatur
Skrevet

Og legger til:

Det er ikke noen unnskyldning for ens egne forbrytelser at andre er like dårlige.

Det er ikke en unnskyldning, men en forklaring. Jeg vet det er ulovlig, men får ikke dårlig samvittighet fordi jeg vet "alle" andre også stjeler glass. Ønsker heller ikke å forandre meg på det feltet.

hare1365380455
Skrevet

Hehe, ja det kan være noe sånt. Ikke vet jeg.

Tenk å ha håndklær hjemme det står SAS hotellet på eller noe, hehe.

At folk gidder.

Hihi, jeg ser for meg en som prøver å putte en lampe i bagen....

Gjest creatur
Skrevet

Synd for deg at du nå spurte helt feil person...

Jeg stjeler ikke musikk, nei. Det hender jeg laster ned eller får oversendt et album for å høre på. Beholder jeg det, så kjøper jeg også CDen. Hver eneste gang.

Det er ulovlig å laste ned selv om du kjøper CDen etterpå. Det blir det samme som å stjele sjokolade i butikken, prøvesmake hjemme og komme tilbake og betale hvis du liker smaken.

Skrevet

Det er ulovlig å laste ned selv om du kjøper CDen etterpå. Det blir det samme som å stjele sjokolade i butikken, prøvesmake hjemme og komme tilbake og betale hvis du liker smaken.

Nei, det blir det ikke. Jeg kan høre på CDen i en platebutikk også. Det koster ikke plateselskapet noe at musikken lastes ned, men det koster butikken noe å produsere sjokoladen. Sammenligningen er i beste fall søt...

Du griper etter halmstrå her. Faktum er at du stjeler glass fra noen som taper penger på det.

Gjest creatur
Skrevet

Nei, det blir det ikke. Jeg kan høre på CDen i en platebutikk også. Det koster ikke plateselskapet noe at musikken lastes ned, men det koster butikken noe å produsere sjokoladen. Sammenligningen er i beste fall søt...

Du griper etter halmstrå her. Faktum er at du stjeler glass fra noen som taper penger på det.

Det ER ulovlig å laste ned musikk uansett. Faktum.

Ja, utestedet taper penger på at jeg stjeler glassene, men de tjener mer på ølet jeg kjøper enn de taper på glasstjelinga. Det hadde vært verre for økonomien deres om jeg hadde besøkt et annet utested.

Skrevet

Det blir jo som frimerkesamlinga til onkel Tor. Jeg skjønner ikke hva han skal med dem. Jaja, smaken er som rompa.

Det er så, men det er forskjell på å samle og stjele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...