Gå til innhold

Å stjele glass fra utesteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi, jeg ser for meg en som prøver å putte en lampe i bagen....

Hehe, men jeg husker at jeg leste en oversikt over hva gjestene stjal. Uten at jeg husker detaljer, så husker jeg at det var helt utrolig hva de forsøkte å få med seg.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

17

• morsan

17

• hare1365380455

9

• Glimtipper

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er sant det.

Logo glass synes jeg ikke er pene, det er liskom ikke mine. Føler at de tilhører en annen.

Jeg bruker heller ikke disse gratiskortene, liker ikke det heller.

Men sett ut ifra trådstarter så er vi nok for ærlig:-)

He he...

Men det har kanskje noe med alder å gjøre også. Ikke for det - jeg har alltid vært litt av et dydsmonster (NB: korrekt skrevet - uten bruk av "ø" *S*), men jeg sendte gratiskort da jeg var veldig ung. Men de jeg sendte til var like unge, og brød seg sikkert katta om at jeg brukte gratiskort uten å betale for dem.

Jeg husker at mange stjal glass og askebeger og slikt på utesteder, og jeg tok med meg noen få småting som en telysestake o.l., men jeg var altfor nervøs på tanken om å bli oppdaget, så min forbryterkarriere var meget begrenset! ;-)

Og slike store glass med logo har jeg aldri giddet å drasse på!

Skrevet

Det ER ulovlig å laste ned musikk uansett. Faktum.

Ja, utestedet taper penger på at jeg stjeler glassene, men de tjener mer på ølet jeg kjøper enn de taper på glasstjelinga. Det hadde vært verre for økonomien deres om jeg hadde besøkt et annet utested.

Jeg har da ikke sagt det ikke er ulovelig. Men det går ikke utover noen at jeg gjør det og det er det som er viktig for meg.

Så enten får de ta deg inn som tyv, ellers går du til noen andre og stjeler fra de? Jeg tror faktisk jeg hadde klart meg bedre uten, om jeg var eier av et utested...

Skrevet

Hihi, jeg ser for meg en som prøver å putte en lampe i bagen....

Har du ikke sett den episoden av Friends hvor Ross og Chandler tar med seg alt som ikke er boltet fast på hotellrommet? :)

Skrevet

He he...

Men det har kanskje noe med alder å gjøre også. Ikke for det - jeg har alltid vært litt av et dydsmonster (NB: korrekt skrevet - uten bruk av "ø" *S*), men jeg sendte gratiskort da jeg var veldig ung. Men de jeg sendte til var like unge, og brød seg sikkert katta om at jeg brukte gratiskort uten å betale for dem.

Jeg husker at mange stjal glass og askebeger og slikt på utesteder, og jeg tok med meg noen få småting som en telysestake o.l., men jeg var altfor nervøs på tanken om å bli oppdaget, så min forbryterkarriere var meget begrenset! ;-)

Og slike store glass med logo har jeg aldri giddet å drasse på!

Da er vi nok rimelig like, ser det ut til. Det har nok kanskje med alder å gjøre dette også. Men ikke for det, folk stjeler det meste hvis det er mulig.

hare1365380455
Skrevet

Hehe, men jeg husker at jeg leste en oversikt over hva gjestene stjal. Uten at jeg husker detaljer, så husker jeg at det var helt utrolig hva de forsøkte å få med seg.

En tidligere leieboer her tok med seg alt mulig da h*n flyttet.... Utrolig hva som ble skrudd og revet (!) løs.

Annonse

Skrevet

I min grønne ungdom stjal jeg en barkrakk fra et utested.

Men glassene mine har jeg ervervet på mindre lyssky vis, ja.

Skrevet

Har du ikke sett den episoden av Friends hvor Ross og Chandler tar med seg alt som ikke er boltet fast på hotellrommet? :)

Åååå, jeg skulle akkurat til å skrive om det samme!! :-)

Og det at de stjal med seg små såpestykker og kleenex og slikt skulle liksom "dekke opp" tapet ved at de ikke fikk et rimeligere rom eller noe slikt! ;-)

hare1365380455
Skrevet

Hva? Oj, den har jeg visst gått glipp av! :D (Fikk de med seg dynene også?)

Gjest creatur
Skrevet

Jeg har da ikke sagt det ikke er ulovelig. Men det går ikke utover noen at jeg gjør det og det er det som er viktig for meg.

Så enten får de ta deg inn som tyv, ellers går du til noen andre og stjeler fra de? Jeg tror faktisk jeg hadde klart meg bedre uten, om jeg var eier av et utested...

Tror nok eier av utestedet kun tenker på økonomien, vel innenforstått med at folk flest stjeler.

Mange lager bråk, slosskamper og faenskap, knuser ørten glass. Jeg oppfører meg eksemplarisk, kjøper 3-4 halvlitere og tar med meg en souvenir hjem. Kanskje taper de 3 kr på at jeg tar et glass, men jeg legger tross alt igjen 200 spenn for øl til en verdi av 50 kr.

Gjest creatur
Skrevet

En barkrakk, bra jobba!

Skrevet

Tror nok eier av utestedet kun tenker på økonomien, vel innenforstått med at folk flest stjeler.

Mange lager bråk, slosskamper og faenskap, knuser ørten glass. Jeg oppfører meg eksemplarisk, kjøper 3-4 halvlitere og tar med meg en souvenir hjem. Kanskje taper de 3 kr på at jeg tar et glass, men jeg legger tross alt igjen 200 spenn for øl til en verdi av 50 kr.

"...vel inneforstått med at folk flest stjeler".

Åh herregud.

Hvorfor kan du ikke bare la være å ta noe som ikke tilhører deg?

hare1365380455
Skrevet

Jeg så en gang en dame som bar på en barkrakk en sen natt.... Kan det ha vært deg da? (I Stavanger.)

Annonse

Skrevet

Hva? Oj, den har jeg visst gått glipp av! :D (Fikk de med seg dynene også?)

Nei, bare batterier, lyspærer, dopapir og sånt. Skulle ha valuta for at de ikke fikk et billigere rom. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Må innrømme at jeg rappet noen ølglass da jeg var tenåring, den gang syntes jeg jo det var kult med slike ølglass med logo.

Nå kunne det ikke falle meg inn å rappe glass - for det første ville jeg ikke stjele glass, for det andre har jeg ingen interesse av slike glass.

Skrevet

Åååå, jeg skulle akkurat til å skrive om det samme!! :-)

Og det at de stjal med seg små såpestykker og kleenex og slikt skulle liksom "dekke opp" tapet ved at de ikke fikk et rimeligere rom eller noe slikt! ;-)

Hihi, ja. :)

hare1365380455
Skrevet

Nei, bare batterier, lyspærer, dopapir og sånt. Skulle ha valuta for at de ikke fikk et billigere rom. :)

LOL Det må jeg se....

Gjest creatur
Skrevet

Åh herregud.

Åh herregud. (Jo, de fleste veit det. Når man oppretter et utested, er det vel inneforstått med at mange drita folk skal sjangle rundt inne der, pisse på gultet, knuse glass og sloss)

Fordi "alle" andre gjør det. Høres sikkert dumt ut, men slik er det. Jeg er i hvert fall ærlig i motsetning til alle andre her som ljuger og sier de ikke stjeler glass og aldri har gjort det.

Skrevet

Da er vi nok rimelig like, ser det ut til. Det har nok kanskje med alder å gjøre dette også. Men ikke for det, folk stjeler det meste hvis det er mulig.

Rart det der.

Én ting at man rappet med seg noe da man var "ung og dum", noe annet at man flasher det stjålne mange år etterpå! ;-)

Vi hadde et håndkle der det sto innvevd "Forsvaret 1980", som på mystisk vis hadde sneket seg med *S* i bagasjen til min mann da han i sin tid dimmet - lenge før vi traff hverandre. ;-)

Vi var påpasselig med å ikke henge fram dette håndkleet når vi skulle ha gjester, og nokså tidlig på nittitallet ble håndkleet fjernet som hushåndkle og heller brukt til å tørke olje v bilen.

Så, mange år etter, sitter jeg på helsestasjonen med baby, og bivåner en mor som steller babyen sin, og har et håndkle der det står "Forsvaret 1989" el deromkring;-)

Litt snodig å sitte der med splitter ny og dyr vogn, dyr stelleveske osv, og så vise alle og enhver at "vi driter i at håndkleet ble stjålet for noen år siden" *lol*

Skrevet

En tidligere leieboer her tok med seg alt mulig da h*n flyttet.... Utrolig hva som ble skrudd og revet (!) løs.

Hehe, det hadde han sikkert stor glede av senere i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...