Gå til innhold

Å stjele glass fra utesteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

"...vel inneforstått med at folk flest stjeler".

Åh herregud. (Jo, de fleste veit det. Når man oppretter et utested, er det vel inneforstått med at mange drita folk skal sjangle rundt inne der, pisse på gultet, knuse glass og sloss)

Hvorfor kan du ikke bare la være å ta noe som ikke tilhører deg?

Fordi "alle" andre gjør det. Høres sikkert dumt ut, men slik er det. Jeg er i hvert fall ærlig i motsetning til alle andre her som ljuger og sier de ikke stjeler glass og aldri har gjort det.

Ja, klart, det er ingen som kan ha høyere moral enn deg og bare la være å stjele... Det er jo totalt usannsynlig ;)

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

17

• morsan

17

• hare1365380455

9

• Glimtipper

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest creatur
Skrevet

Ja, klart, det er ingen som kan ha høyere moral enn deg og bare la være å stjele... Det er jo totalt usannsynlig ;)

"Ja, klart, det er ingen som kan ha høyere moral enn deg og bare la være å stjele... Det er jo totalt usannsynlig ;) "

Selvsagt er det mange som ikke tar med seg et glass fra byen. Men det har ingenting med moral å gjøre. Høyere moral, dummeste jeg har hørt. Disse som ikke tar med seg glass, kan godt være voldtektsforbrytere, konemishandlere, hackere, utro, whatever...

Det finnes mange verre ting her i verden enn å ta med seg en souvenir fra byen.

Skrevet

Jeg så en gang en dame som bar på en barkrakk en sen natt.... Kan det ha vært deg da? (I Stavanger.)

Nix.

Ikke var jeg dame (bare ei ungjente) og ikke var det i Stavanger :o)

Skrevet

Rart det der.

Én ting at man rappet med seg noe da man var "ung og dum", noe annet at man flasher det stjålne mange år etterpå! ;-)

Vi hadde et håndkle der det sto innvevd "Forsvaret 1980", som på mystisk vis hadde sneket seg med *S* i bagasjen til min mann da han i sin tid dimmet - lenge før vi traff hverandre. ;-)

Vi var påpasselig med å ikke henge fram dette håndkleet når vi skulle ha gjester, og nokså tidlig på nittitallet ble håndkleet fjernet som hushåndkle og heller brukt til å tørke olje v bilen.

Så, mange år etter, sitter jeg på helsestasjonen med baby, og bivåner en mor som steller babyen sin, og har et håndkle der det står "Forsvaret 1989" el deromkring;-)

Litt snodig å sitte der med splitter ny og dyr vogn, dyr stelleveske osv, og så vise alle og enhver at "vi driter i at håndkleet ble stjålet for noen år siden" *lol*

Hehe, ja ikke sant? Det håndkleet hadde jeg aldri i verden brukt.

Men det er ikke sikkert at hun har tenkt over at det var stjålet heller.

Skrevet

"Ja, klart, det er ingen som kan ha høyere moral enn deg og bare la være å stjele... Det er jo totalt usannsynlig ;) "

Selvsagt er det mange som ikke tar med seg et glass fra byen. Men det har ingenting med moral å gjøre. Høyere moral, dummeste jeg har hørt. Disse som ikke tar med seg glass, kan godt være voldtektsforbrytere, konemishandlere, hackere, utro, whatever...

Det finnes mange verre ting her i verden enn å ta med seg en souvenir fra byen.

Ja, men ganske mange av oss gjør ingen av delene.

Jeg stjeler ikke, voldtar ikke, slår ikke... Stort sett så gjør jeg mitt beste for at ingen skal lide unødig av mine handlinger. Og der tror jeg majortiteten av mennesker befinner seg.

Gjest creatur
Skrevet

Ja, men ganske mange av oss gjør ingen av delene.

Jeg stjeler ikke, voldtar ikke, slår ikke... Stort sett så gjør jeg mitt beste for at ingen skal lide unødig av mine handlinger. Og der tror jeg majortiteten av mennesker befinner seg.

Jeg også befinner meg der. Å ta med seg et glass fra byen forandrer ikke på det. Ingen er perfekte.

Annonse

Skrevet

Jeg også befinner meg der. Å ta med seg et glass fra byen forandrer ikke på det. Ingen er perfekte.

Nei, jeg sier da ikke at du er noe dårlig menneske. Men du mangler litt innsikt når du synes dette er grei oppførsel. Det er jo noen som taper økonomisk på dine handlinger.

Men for all del... Om du vil gjøre deg til tyv for noen "suvenirer", så gjerne for meg.

Skrevet

Hehe, ja ikke sant? Det håndkleet hadde jeg aldri i verden brukt.

Men det er ikke sikkert at hun har tenkt over at det var stjålet heller.

Isåfall var hun passe sløv! ;-)

Skrevet

En tidligere leieboer her tok med seg alt mulig da h*n flyttet.... Utrolig hva som ble skrudd og revet (!) løs.

Den morsomste slike "stjele-scenen" jeg har sett på Tv/film, var da Patsy og Edina (Absolutely Fabuolous)dro med Concorde på dagstur til New York for å stjele et dørhåndtak som de mente ville være perfekt på Edinas utbrente kjøkken! ;-)

Gjest creatur
Skrevet

Nei, jeg sier da ikke at du er noe dårlig menneske. Men du mangler litt innsikt når du synes dette er grei oppførsel. Det er jo noen som taper økonomisk på dine handlinger.

Men for all del... Om du vil gjøre deg til tyv for noen "suvenirer", så gjerne for meg.

Jeg hadde neppe gjort det om det ikke gikk sport i å ta disse glassene. Tror forresten utestedene bare betaler et par-tre kroner for dem, mens de tar 50-100 kr inngang pluss dyr øl. Så det skulle bare mangle at jeg ikke får ta med meg en souvenir. Og som sagt lider ikke utestedene økonomisk av mitt besøk, tvert imot.

Skrevet

Isåfall var hun passe sløv! ;-)

Hehe, ja, men mange er det også.

Skrevet

Jeg hadde neppe gjort det om det ikke gikk sport i å ta disse glassene. Tror forresten utestedene bare betaler et par-tre kroner for dem, mens de tar 50-100 kr inngang pluss dyr øl. Så det skulle bare mangle at jeg ikke får ta med meg en souvenir. Og som sagt lider ikke utestedene økonomisk av mitt besøk, tvert imot.

Summasummarum tjener de selvsagt penger på at du går ditt og betaler inngangspenger og øl, men hvis du & jeg går dit _sammen_, betaler det samme i inngang og kjøper akkurat det samme antall øl, så tjener de dog mer på meg som ikke tar med meg glasset hjem.

Uansett hvordan du måtte vir og vende på det, så er det nasking å ta med seg glasset hjem.

Men selvsagt er dette langt fra den verste forseelsen man kan gjøre seg skyldig i!

Gjest creatur
Skrevet

Summasummarum tjener de selvsagt penger på at du går ditt og betaler inngangspenger og øl, men hvis du & jeg går dit _sammen_, betaler det samme i inngang og kjøper akkurat det samme antall øl, så tjener de dog mer på meg som ikke tar med meg glasset hjem.

Uansett hvordan du måtte vir og vende på det, så er det nasking å ta med seg glasset hjem.

Men selvsagt er dette langt fra den verste forseelsen man kan gjøre seg skyldig i!

Nja, er ikke sikkert de tjener mer på meg enn deg hvis jeg drikker 4 øl og du 3, f eks :-)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Å stjele er å stjele. Artistene lider også økonomisk av at fansen laster ned ulovlig framfor å kjøpe musikken deres.

Enig i det, men det er tross alt verre å stadig vekk bestille glass for ikke å gå tomt. Skaper mer irritasjon i hverdagen.

Gjest togli
Skrevet

Uheldig som ble tatt begge gangene du kjørte for fort da!

Hehe, sånn kan du si det ;-)

Gjest togli
Skrevet

Utestedene kan tross alt skrive av dette - artistene har ikke oversikt over all piratkopieringen.

Det visste jeg ikke...

Forresten husker jeg en episode på slutten av -80-tallet. Vel ute fra puben dro bestevenninna mi ut et ølkrus hun hadde stjålet. Jeg ble skikkelig forbanna og kalte henne tyv! Hun stotret og stammet og forsvarte seg med at dette jo var noe "alle" gjorde... Jeg ga meg ikke og venninna fikk nok en aha-opplevelse. Husker at hun forsiktig satte kruset fra seg i veikanten før vi gikk videre *hehe*

Og, ja.. Jeg var en skikkelig snusfornuftig tenåring ;-)

Skrevet

Du har aldri tenkt på hvorfor utestedene må ta så høye inngangs- og ølpenger da?

Gjest Filifjompen
Skrevet

Akkurat det gidder jeg ikke å gjøre meg til kjeltring for. Hva skal jeg med slike glass da? I tillegg viser jeg til alle som kommer på besøk at jeg er en kjeltring. Alle som ser glassene vet at jeg har stjålet dem.

Nei, dette her gidder jeg ikke.

Vi drakk av noen kjempelekre glass på en restaurant i utlandet. Da ba jeg om å få kjøpe med meg seks stykker hjem. Og det fikk jeg. Pakket pent inn. Kunne ikke falt meg inn å stjele.

Skrevet

Nja, er ikke sikkert de tjener mer på meg enn deg hvis jeg drikker 4 øl og du 3, f eks :-)

Hvis man hele tiden endrer forutsetningene blir det umulig å trekke en konklusjon.

Jeg skrev uttrykkelig at forutsetningen var likt konsum på begge to.

Skrevet

Det visste jeg ikke...

Forresten husker jeg en episode på slutten av -80-tallet. Vel ute fra puben dro bestevenninna mi ut et ølkrus hun hadde stjålet. Jeg ble skikkelig forbanna og kalte henne tyv! Hun stotret og stammet og forsvarte seg med at dette jo var noe "alle" gjorde... Jeg ga meg ikke og venninna fikk nok en aha-opplevelse. Husker at hun forsiktig satte kruset fra seg i veikanten før vi gikk videre *hehe*

Og, ja.. Jeg var en skikkelig snusfornuftig tenåring ;-)

Det er jo uansett mye svinn på utestedene, f eks ved knusing av glass o.l., og jeg vil tro at i de fleste tilfellene er det betjeningen selv som er "skyld" i det.

Så glass som stjeles er vel ikke noen voldsom kostnad for bedriften, og de kan skrive av det på skatten, og i tillegg får de en nokså rimelig innkjøpspris - ikke minst pga øl-logo (sponsing/snik-reklame*S*).

Men uansett ER det ikke lov å ta glassene.

Men det er ikke forbrytelsen tyveri, da, men forseelsen nasking;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...