Gå til innhold

Dyrere å være mann eller kvinne?

Anbefalte innlegg

Gjest creatur
Skrevet

Gjennom et gj.snittlig liv, hva er dyrest?

Kvinner lever jo lenger, og får dermed litt mer utgifter på den måten. Menn trenger mer mat. Damer får som regel en del penger av mannen. Damer trenger mer klær og sminke. Menn har som regel dyrere elektronikk, TVer osv.

Jeg husker foreldrene mine argumenterte med at jenter trenger mer til klær og sminke da jeg spurte hvorfor søstra mi fikk mer ukepenger enn meg. Da jeg motargumenterte med at "gutter trenger flere TV-spill" lo de bare.

Hva tror dere, er det dyrere å være kvinne enn mann?

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

24

• Peachy

8

• forgiven

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Det kommer vel helt an på hva en prioriterer i livet, og hvor mange penger en har til rådighet.

Hilsen

Gjest creatur
Skrevet

Det kommer vel helt an på hva en prioriterer i livet, og hvor mange penger en har til rådighet.

Hilsen

De må få lov til å legge vekt på hva de vil, bare de er ærlige. Det verste som finnes er damer som sier penger og makt ikke betyr noe, men så gjør det faktisk det.

Skrevet

Damer får penger av mannen??????

Ble bare litt provosert her......

Men generelt tror jeg kvinnfolk bruker en god del mer på unødvendig "stæsj". Klær, sminke, pynteduppeditter osv. Det blir mye penger av slikt.

Mannen er ofte mer konkret å kjøper en mer synling ting som TV osv.

Hva som er dyrest og mest nødvendig/unødvendig kommer vel an på øyet som ser.

Men jeg holder en knapp på at mannen i hvertfall er mest fornuftig.

Så i dag vil jeg gjerne bli betraktet som litt maskulin:-)

Gjest togli
Skrevet

Hæ, får damer som regel mer penger av mannen?? Hos oss er det iallefall ikke sånn. Her er det jeg som tjener mest.

Skrevet

Jeg tror:

At jentene er dyrest i tenårene, men at mennene gjennom hele livet er laaaaaangt dyrere.

Men nå snakker jeg bare av egen erfaring.

Skrevet

Her i huset er det definitivt han som bruker mest penger på SEG SELV og SINE behov. Jeg bruker sikkert mest penger, men da til oss, huset og barnet.

Skrevet

Jeg skal sannelig fortelle min kjære at det er vanlig at kvinnen får penger av mannen! ;o) Den der har du funnet på i ditt eget hode tror jeg.

Utover det aner jeg ikke, men gjetter på at det gjennomsnittlig er omtrent det samme, men til ulike stadier i livet.

Gjest creatur
Skrevet

Damer får penger av mannen??????

Ble bare litt provosert her......

Men generelt tror jeg kvinnfolk bruker en god del mer på unødvendig "stæsj". Klær, sminke, pynteduppeditter osv. Det blir mye penger av slikt.

Mannen er ofte mer konkret å kjøper en mer synling ting som TV osv.

Hva som er dyrest og mest nødvendig/unødvendig kommer vel an på øyet som ser.

Men jeg holder en knapp på at mannen i hvertfall er mest fornuftig.

Så i dag vil jeg gjerne bli betraktet som litt maskulin:-)

Ble du provosert av det? Er du ikke mann da?

Gjest creatur
Skrevet

Hæ, får damer som regel mer penger av mannen?? Hos oss er det iallefall ikke sånn. Her er det jeg som tjener mest.

Damer får ofte penger av mannen, ja. Det er ikke uvanlig at mannen f eks tjener 500 000 mens dama tjener 250 000, kanskje har halv stilling og holder seg hjemme. Da er det vanlig at mannen gir henne litt penger.

Gjest creatur
Skrevet

Jeg tror:

At jentene er dyrest i tenårene, men at mennene gjennom hele livet er laaaaaangt dyrere.

Men nå snakker jeg bare av egen erfaring.

Bra argument for å få sønn i stedet for datter. Sønnene er billigere og i tillegg langt mindre problemer med dem. Ikke så mye opprørskhet.

I tillegg trenger man ikke være så redd for en sønn som en datter. Voldtekt osv.

Gjest ikke godt å si
Skrevet

Tja .... hos oss;

jeg (kvinnen) røyker, kjøper ukeblader, kjøper klær til meg selv, til barna og til mannen, jeg er den som oftest er på butikken å handler inn mat.

han, røyker ikke, leser kun de bladene som ligger å slenger hjemme, kjøper sjeldent klær, for de kjøper jo jeg, kjører motorsykkel.

Så jeg vet ikke jeg .... masse av de pengene jeg bruker er "goder" til hele familien.

Gjest får ikke penger av menn
Skrevet

Hvem er det som får penger av menn? Jeg pleide å få drinker når jeg var ute på byen før, kjøpte aldri noe selv. Det kan jo bli dyrt for guttene å spandere. Ellers er det endel jentegreier som er dyrt, tamponger, bind, bh, p-piller, gynekolog, sminke, hårklipp er ofte dyrere, det forventes at vi har flere antrekk. I tillegg bruker vi penger på trening, cafe, smågaver,

Menn bruker gjerne penger på tipping, fiskeutstyr, sportsutstyr, tv, Musikk, øl, og gjennomsnittelig bruker vel Ola Normann minst mulig på klær og hår. (det har vel forandret seg noe, men fortsatt mindre enn damer)

Man velger hva man vil bruke penger på, så jeg synes det er riktig at gutter og jenter får samme ukelønn og annen lønn ;o)

Gjest uten nick her
Skrevet

Her i huset er det definitivt han som bruker mest penger på SEG SELV og SINE behov. Jeg bruker sikkert mest penger, men da til oss, huset og barnet.

Han bruker mye mer på seg selv enn meg, ja. Selv om han sier jeg bruker mye.... Men det jeg bruker på er mat og hjem, mens han bruker på hobby.

Skrevet

Ble du provosert av det? Er du ikke mann da?

Ikke sist gang jeg sjekket:-)

Men tror jeg er litt mann i tankegang og oppførsel...

Gjest creatur
Skrevet

Tja .... hos oss;

jeg (kvinnen) røyker, kjøper ukeblader, kjøper klær til meg selv, til barna og til mannen, jeg er den som oftest er på butikken å handler inn mat.

han, røyker ikke, leser kun de bladene som ligger å slenger hjemme, kjøper sjeldent klær, for de kjøper jo jeg, kjører motorsykkel.

Så jeg vet ikke jeg .... masse av de pengene jeg bruker er "goder" til hele familien.

Hvorfor gidder du bruke penger på røyk?

Gjest ikke godt å si
Skrevet

Hvorfor gidder du bruke penger på røyk?

Derfor.

Gjest creatur
Skrevet

Hvem er det som får penger av menn? Jeg pleide å få drinker når jeg var ute på byen før, kjøpte aldri noe selv. Det kan jo bli dyrt for guttene å spandere. Ellers er det endel jentegreier som er dyrt, tamponger, bind, bh, p-piller, gynekolog, sminke, hårklipp er ofte dyrere, det forventes at vi har flere antrekk. I tillegg bruker vi penger på trening, cafe, smågaver,

Menn bruker gjerne penger på tipping, fiskeutstyr, sportsutstyr, tv, Musikk, øl, og gjennomsnittelig bruker vel Ola Normann minst mulig på klær og hår. (det har vel forandret seg noe, men fortsatt mindre enn damer)

Man velger hva man vil bruke penger på, så jeg synes det er riktig at gutter og jenter får samme ukelønn og annen lønn ;o)

Men i studietida husker jeg at det var langt dyrere å være mann. Det er jo en tid med mye festing og byturer, og da har jentene en klar fordel som ikke trenger kjøpe drikke selv, mens gutta må legge ut dobbelt (hvis de vil ha seg noe, vel å merke).

Angelica :o)
Skrevet

Å herregud. Er du på ferde igjen nå! :S

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173273317' post='3560538]

Å herregud. Er du på ferde igjen nå! :S

er det mjau? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...