Gå til innhold

Dyrere å være mann eller kvinne?

Anbefalte innlegg

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

24

• Peachy

8

• forgiven

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173273317' post='3560538]

Å herregud. Er du på ferde igjen nå! :S

Milde himmel, det finnes sikkert en kur mot sånn paranoia.

Angelica :o)
Skrevet

Milde himmel, det finnes sikkert en kur mot sånn paranoia.

Sikkert den samme som hjelper mot navitet...

Skrevet

Men i studietida husker jeg at det var langt dyrere å være mann. Det er jo en tid med mye festing og byturer, og da har jentene en klar fordel som ikke trenger kjøpe drikke selv, mens gutta må legge ut dobbelt (hvis de vil ha seg noe, vel å merke).

Det kommer nok litt an på hva slags miljø du vanker i.

I min omgangskrets har kvinner alltid betalt sin drikke selv.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173274425' post='3560597]

Skulle jeg mene. :)

hehe... =)

Skrevet

Jeg skal sannelig fortelle min kjære at det er vanlig at kvinnen får penger av mannen! ;o) Den der har du funnet på i ditt eget hode tror jeg.

Utover det aner jeg ikke, men gjetter på at det gjennomsnittlig er omtrent det samme, men til ulike stadier i livet.

He he, det må jeg fortelle min kjære også :)

Gjest creatur
Skrevet

Det kommer nok litt an på hva slags miljø du vanker i.

I min omgangskrets har kvinner alltid betalt sin drikke selv.

Jeg synes damene bør betale selv, ja. I 2007. Greit nok på 80-tallet, men i dag tjener de penger selv.

Jeg synes også det er latterlig hvis man skal måtte påspandere drinker på damer for å ha sjangs på dem. Føler dere damer at dere blir mer tiltrukket av menn som kjøper drikke for dere? Jeg tror nesten at jeg ville følt at jeg ble forsøkt "kjøpt".

Skrevet

Bra argument for å få sønn i stedet for datter. Sønnene er billigere og i tillegg langt mindre problemer med dem. Ikke så mye opprørskhet.

I tillegg trenger man ikke være så redd for en sønn som en datter. Voldtekt osv.

Gutter får oftere problemer på skolen, tar oftere selvmord osv.

Skrevet

hehe... =)

Pusen etterlater seg kjente spor denne gangen ;)

Gjest ubaat
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173276812' post='3560716]

Hva er det med dette forumet og trollemistenkeliggjøring av brukere?

Skrevet

Jeg synes damene bør betale selv, ja. I 2007. Greit nok på 80-tallet, men i dag tjener de penger selv.

Jeg synes også det er latterlig hvis man skal måtte påspandere drinker på damer for å ha sjangs på dem. Føler dere damer at dere blir mer tiltrukket av menn som kjøper drikke for dere? Jeg tror nesten at jeg ville følt at jeg ble forsøkt "kjøpt".

Nei, tror ikke jeg ville følt meg spesielt tiltrukket av en mann som spanderte drinker i hytt og pine, nei.

Men nå er det ikke så ofte jeg går på byen, da. Lenge siden jeg har tenkt over problemstillingen, egentlig.

Jeg ble jo spandert på iblant i studietiden, men det var gjerne av de utenlandske studentene jeg vanket med, som var vant med annen kultur og kjønnsroller.

Gjest creatur
Skrevet

Han bruker mye mer på seg selv enn meg, ja. Selv om han sier jeg bruker mye.... Men det jeg bruker på er mat og hjem, mens han bruker på hobby.

Og det godtar du?

Skrevet

Godt å høre at instinktet mitt er på plass... Bare synd h*n kalles pusen/katta- jeg er så glad i katter og vil ikke forbinde dem med noe negativt... =)

Gjest togli
Skrevet

Damer får ofte penger av mannen, ja. Det er ikke uvanlig at mannen f eks tjener 500 000 mens dama tjener 250 000, kanskje har halv stilling og holder seg hjemme. Da er det vanlig at mannen gir henne litt penger.

I de tilfeller det er sånn, så er det jo enklere at den som tjener mest betaler flere av månedens utgifter. Tilslutt står begge to med omtrent samme beløp på kontoen. Jeg hadde følt det nedverdigende å være alene om å be den andre om penger. Den av oss som er blakk får det den trenger hos den andre. Greiest sånn :-)

Gjest creatur
Skrevet

I de tilfeller det er sånn, så er det jo enklere at den som tjener mest betaler flere av månedens utgifter. Tilslutt står begge to med omtrent samme beløp på kontoen. Jeg hadde følt det nedverdigende å være alene om å be den andre om penger. Den av oss som er blakk får det den trenger hos den andre. Greiest sånn :-)

Jeg synes felles økonomi blir feil, uansett om det er litt forskjeller i inntektsnivå. En rik person skal ikke lide økonomisk av å bli sammen med en som tjener litt mindre, og en person med vanlig inntekt skal ikke lokkes inn i et forhold pga økonomiske fordeler.

Greist at de handler hver for seg, og delerer på felles utgifter med nettbankoverføring i slutten av hver mnd f eks.

Gjest togli
Skrevet

De sporene må du forklare meg, for jeg skjønner meg ikke på sånt ;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg synes felles økonomi blir feil, uansett om det er litt forskjeller i inntektsnivå. En rik person skal ikke lide økonomisk av å bli sammen med en som tjener litt mindre, og en person med vanlig inntekt skal ikke lokkes inn i et forhold pga økonomiske fordeler.

Greist at de handler hver for seg, og delerer på felles utgifter med nettbankoverføring i slutten av hver mnd f eks.

Det blir bare tull, er man sammen så er man også sammen om felles økonomi.

Å holde fast på hva som er mine og hva som er dine penger vitner om at forholdet er dømt til ikke å vare.

Hilsen

Skrevet

Men hva hvis den ene tjener lite fordi h*n er hjemme med barn på heltid eller deltid, f.eks?

Mener du fortsatt at den som tjener mesteparten av pengene ikke skal bidra noe mer?

Skrevet

Godt å høre at instinktet mitt er på plass... Bare synd h*n kalles pusen/katta- jeg er så glad i katter og vil ikke forbinde dem med noe negativt... =)

Ja, enig! :/

Skrevet

Hva er det med dette forumet og trollemistenkeliggjøring av brukere?

Vi har jo nettopp blitt rundlurt alle sammen. Vil nødig gå på den smellen igjen.

Barnslig hele greia, spør du meg.. Noen her prøver jo å være seriøse,da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...