Gå til innhold

Dyrere å være mann eller kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror:

At jentene er dyrest i tenårene, men at mennene gjennom hele livet er laaaaaangt dyrere.

Men nå snakker jeg bare av egen erfaring.

Jeg mener å ha lest at tenåringsgutter er vel så dyre, men at foreldrene oftere synes at deres pengeforbruk er "ok", fordi de bruker mer penger på slikt som slalåmutstyr, sykler etc, mens jentene bruker på klær, hår og sminke, hvilket foreldrene synes er mer "tull"/"sløsing".

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

24

• Peachy

8

• forgiven

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest creatur
Skrevet

Liten livsvisdom har du, ja det er helt sikkert.

Du kan ikke ta mer feil.

Hilsen

mymi, jenter er selvfølgelig enkle å ha med å gjøre, maser aldri på nye bukser, oppfører seg eksemplarisk, henger ikke med eldre gutter som sjenker dem og knuller dem i fylla, de er svært billige i drift i motsetning til guttene som er utsatt for stort motepress ang. lewisbukser og tøffe skjorter og okkuperer badet 30 min om morgenen for å gre håret.

Gjest creatur
Skrevet

Øh, lite småparanoid å tro at alle lyver for at egne argumenter skal høres bedre ut. Er dette et tilfelle av "på seg selv kjenner man andre", eller?

Selvsagt lyver jeg selv også. Alle lyver. Undersøkelser viser at i en gj.snittlig diskusjon er en veldig stor andel bare vissvass, hvite løyner, overdrivelser og drittprat.

På seg selv kjenner man andre, ja. Det er et ekte visdomsord.

Gjest mandolina
Skrevet

mymi, jenter er selvfølgelig enkle å ha med å gjøre, maser aldri på nye bukser, oppfører seg eksemplarisk, henger ikke med eldre gutter som sjenker dem og knuller dem i fylla, de er svært billige i drift i motsetning til guttene som er utsatt for stort motepress ang. lewisbukser og tøffe skjorter og okkuperer badet 30 min om morgenen for å gre håret.

Jeg forstår at du ikke er eller har vært mor/far til tenåringsgutter eller tenåringsjenter.

Erfaringsgrunnlaget ditt er spinkelt.

Hilsen

Gjest creatur
Skrevet

Øh, lite småparanoid å tro at alle lyver for at egne argumenter skal høres bedre ut. Er dette et tilfelle av "på seg selv kjenner man andre", eller?

Ønsketenkning spiller også en rolle. På et forum som dol kan man lett finne på å skrive usannheter som man skulle ØNSKE var reelle.

Jeg tror ikke på at alle damene på dol tjener bedre enn mennene sine.

Skrevet

Jeg synes felles økonomi blir feil, uansett om det er litt forskjeller i inntektsnivå. En rik person skal ikke lide økonomisk av å bli sammen med en som tjener litt mindre, og en person med vanlig inntekt skal ikke lokkes inn i et forhold pga økonomiske fordeler.

Greist at de handler hver for seg, og delerer på felles utgifter med nettbankoverføring i slutten av hver mnd f eks.

Ja, vi har innført fullstendig delt økonomi hjemme, men fordi det har blitt vanskelig å holde styr på alt etter at vi fikk familie, løser vi det slik at vi har TRE kjøleskap: Ett for hvert familiemedlem.

Jeg kjøper min man, mannen sin mat, og så har vi et skjema med avkryssing for hvem som kjøper inn mat som barnet skal spise.

det kan noen gange være litt upraktisk, spesielt når vi skal lage mat. ikke alltid så lett å lage tre middager, så da tar vi litt fra hvert kjøleskap.

Dersom en av oss spiser mer av middagen enn det som tilsvarer det vi tok fra vedkommendes kjøleskap, så må de andre to kompenseres for dette.

Vi har betalt et firma til å lage et dataprogram der vi kan taste inn de ulike postene, og så avregner vi ved årets slutt.

Jeg har vært desidert heldigst med avregningen de siste årene, så da feirer jeg med å gå ut og kjøpe meg noe ekstra fint for pengene som mannen min skylder meg! :-) Blir nesten som litt tvangssparing.

Gjest mandolina
Skrevet

Da svarte jeg feil person. Var en som anklaget meg for å være trollnicket til zakkoo.

Og det tror jeg på.

Hilsen

Skrevet

Ja, vi har innført fullstendig delt økonomi hjemme, men fordi det har blitt vanskelig å holde styr på alt etter at vi fikk familie, løser vi det slik at vi har TRE kjøleskap: Ett for hvert familiemedlem.

Jeg kjøper min man, mannen sin mat, og så har vi et skjema med avkryssing for hvem som kjøper inn mat som barnet skal spise.

det kan noen gange være litt upraktisk, spesielt når vi skal lage mat. ikke alltid så lett å lage tre middager, så da tar vi litt fra hvert kjøleskap.

Dersom en av oss spiser mer av middagen enn det som tilsvarer det vi tok fra vedkommendes kjøleskap, så må de andre to kompenseres for dette.

Vi har betalt et firma til å lage et dataprogram der vi kan taste inn de ulike postene, og så avregner vi ved årets slutt.

Jeg har vært desidert heldigst med avregningen de siste årene, så da feirer jeg med å gå ut og kjøpe meg noe ekstra fint for pengene som mannen min skylder meg! :-) Blir nesten som litt tvangssparing.

He he.

Gjest mandolina
Skrevet

Bra innlegg i en debatt, som er ved å gå av sporet.

Hilsen

Gjest creatur
Skrevet

Jeg forstår at du ikke er eller har vært mor/far til tenåringsgutter eller tenåringsjenter.

Erfaringsgrunnlaget ditt er spinkelt.

Hilsen

Hva så? Bedre enn deg, som tror at dine egne unger er representative for vanlige unger!

Om sønnen din er en drittsekk mens datra di er et eksemplarisk skolelys og mors beste barn, betyr det ikke at slik er det med gjennomsnittet. Jeg baserer synspunktene mine på vedtatte sannheter som at damer er mer opprørste i tenårene.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173277857' post='3560764]

Produsere xx antall tråder på kort tid. Gjerne om helt usakelige ting.

Late som om man ikke vet hvem andre er, selv om innleggene bærer tydelig preg om at vedkommende har vært her en stund. Gjør seg selv dum.

Ser dere virkelig ikke det?

He he :)

Det er akkurat de tegnene jeg også har lært meg.

Mange tråder på kort tid. Virker som en fast doler, men har et nytt nick. Spør ikke om medisinske spørsmål med mindre det er underlivet eller døden nær. Utpreget personlighet, enten tøff og frekk, sped og forsiktig, etc.

Og, som i enklere tilfeller som på meldinger nå, svarer som samme person med to ulike nick =)

Skrevet

Selvsagt lyver jeg selv også. Alle lyver. Undersøkelser viser at i en gj.snittlig diskusjon er en veldig stor andel bare vissvass, hvite løyner, overdrivelser og drittprat.

På seg selv kjenner man andre, ja. Det er et ekte visdomsord.

Jeg kjenner meg iallfall ikke igjen i "alle lyver"-påstanden din.

Selv om jeg kanskje burde sverge til den, House-fan på min hals som jeg er. :)

Gjest creatur
Skrevet

Ja, mymi, det finnes selvsagt ingen annen løsning enn delt økonomi og den løsningen du beskriver her.

Gjest creatur
Skrevet

Jeg kjenner meg iallfall ikke igjen i "alle lyver"-påstanden din.

Selv om jeg kanskje burde sverge til den, House-fan på min hals som jeg er. :)

House?

Gjest mandolina
Skrevet

Hva så? Bedre enn deg, som tror at dine egne unger er representative for vanlige unger!

Om sønnen din er en drittsekk mens datra di er et eksemplarisk skolelys og mors beste barn, betyr det ikke at slik er det med gjennomsnittet. Jeg baserer synspunktene mine på vedtatte sannheter som at damer er mer opprørste i tenårene.

Ikke begynn med drittkasting.

Hilsen

Gjest creatur
Skrevet

Ikke begynn med drittkasting.

Hilsen

Jeg begynte ikke.

Skrevet

Ja, mymi, det finnes selvsagt ingen annen løsning enn delt økonomi og den løsningen du beskriver her.

Og så er det forskjell på å barbere seg og å kappe av seg huet! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det gjør de neppe. Men det er så JÆVLIG typisk at folk påstår usannheter for at argumentene deres skal veie tyngre. F eks i en diskusjon om hvor bra ferieland USA er. Hvis du mener det er dårlig (selv om du ikke har vært der) skriver du sannsynligvis at du har vært der.

Jasså? Det kjenner jeg ikke til.

Gjest creatur
Skrevet

Ja.

Greg.

Greg? Hvem er Greg? Tror du postet feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...