Gå til innhold

Dyrere å være mann eller kvinne?

Anbefalte innlegg

Gjest creatur
Skrevet

Og så er det forskjell på å barbere seg og å kappe av seg huet! ;-)

Ja, det er forskjell. Så hvorfor late som om man MÅ ha delt øk eller leie inn økonomisjef?

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

24

• Peachy

8

• forgiven

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Greg? Hvem er Greg? Tror du postet feil.

Ånei. Innlegget kom på rett plass, det. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ønsketenkning spiller også en rolle. På et forum som dol kan man lett finne på å skrive usannheter som man skulle ØNSKE var reelle.

Jeg tror ikke på at alle damene på dol tjener bedre enn mennene sine.

Litt av en påstand du våger i siste avsnitt ;)

Gjest creatur
Skrevet

Ånei. Innlegget kom på rett plass, det. :)

Okei, jeg har litt tungt for ting, skjønner du.

Skrevet

Okei, jeg har litt tungt for ting, skjønner du.

Uffda.

Gjest togli
Skrevet

Jeg foretrekker at man gifter seg med den man elsker. Fornuftsekteskap er "ut"...

- Jeg bryr meg ikke om hva som er inn/ut. Man kan uansett elske en med samme inntekt.

Forresten tviler jeg på at du finner deg ei sterk dame med meninger når du har de holdningene du har. Du bør nok heller lete etter en som aksepterer det meste ;-)

- Den skjønte jeg ikke. Kjæresten min har samme holdninger som meg, men er da sterk for det. Hva mener du egentlig?

Du mener altså at hvis du har en årsinntekt på 250 000 kr og dama di en årsinntekt på 1 million, så skal dere dele alle utgifter likt? Tenk deg godt om før du svarer. Dette minner om tanker man hadde i "oldtiden"...

- Igjen, jeg bryr meg ikke om hva som er in/ut i tiden. Det er klart, hvis jeg hadde hatt 250 000, hadde jeg sett meg om etter ny jobb for det første. Og jeg hadde følt meg som en snylter hvis jeg hadde levd et godt liv i en stor villa bare fordi kjæresten tjener 4 ganger så mye som meg. At han skulle betale 80% av utgiftene hadde blitt helt feil. Hadde følt meg som en tjener på en måte.

Men å dele utgiftene litt ville kanskje blitt litt ekstremt. Men jeg tror uansett ikke at det dilemmaet vil dukke opp.

"- Jeg bryr meg ikke om hva som er inn/ut. Man kan uansett elske en med samme inntekt."

Klart man kan. Poenget var at man elsker den man elsker, uavhengig av inntekt!

Gjest togli
Skrevet

Tror vel muuuuuuligens ikke at dette tankesynet er det allmenne :o)

Satser da for Guds skyld på det ;-)

Skrevet

Ja, det er forskjell. Så hvorfor late som om man MÅ ha delt øk eller leie inn økonomisjef?

Ja ja...

Det er ikke alle her på DOL som er 17 år gamle og lurer på om de rekker å vinne millioner i Lotto like før de får seg en kjæreste, og frykter at man deretter må brødfø på kjæresten og i verste fall dele hele gevinsten med vedkommende.

Gjest Elextra
Skrevet

Greit nok på 80-tallet?

Ja, det var jo reneste steinalderen, det! ;-) Ikke mange kvinner som tjente penger selv dengangen, nei;-)

Hehe, reagerte også på dét.

Var masse på byen på 80-tallet, og kan ikke huske at det var noen hovedregel at gutta spanderte...? Men en del påspanderte øl fra kjente og ukjente ble det jo. Husker spesielt en del ukjente gutter/menn - som synes de hadde "kjøpt" meg for en stakket stund når jeg tok i mot - og ble sure når jeg ikke ville stå sammen med dem hele kvelden.

Inntil jeg fikk råd til å betale selv - da foretrakk jeg dét! Stort sett, da...

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg begynte ikke.

Du trenger ikke å bli ufin om dine argumenter ikke holdet vann.

Det vitner om ungdom og liten livserfaring.

Hilsen

Skrevet

Milde himmel, det finnes sikkert en kur mot sånn paranoia.

Se på "barn alene hjemme" på meldinger da, søta =)

Gjest mjoff
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173273317' post='3560538]

Å herregud. Er du på ferde igjen nå! :S

Så det er du angir reglene for hvilke temaer som skal diskuteres, om disse er spennende nok og hvem som skal få lov til å diskutere disse?

Dette var jo et helt greit og ærlig spørsmål, uavhengig om vedkommende har 100 tråder før på kort eller lang tid.

Mind your own business, innspillet ditt bare forsterker inntrykket enkelte kan ha av at dette er et forum kun for en hard kjerne av "kjentfolk", og ikke åpent for en hver - katt, mjau eller ikke.

Skrevet

Jeg mener å ha lest at tenåringsgutter er vel så dyre, men at foreldrene oftere synes at deres pengeforbruk er "ok", fordi de bruker mer penger på slikt som slalåmutstyr, sykler etc, mens jentene bruker på klær, hår og sminke, hvilket foreldrene synes er mer "tull"/"sløsing".

Det er helt likt hva slaomutstyr og sykler angår her.

Men jenta er langt mer jålete enn gutten.

Dessuten koster hennes fritidaktiviteter mer enn hans, men akkurat det er selvsagt ikke hennes feil.

Angelica :o)
Skrevet

Så det er du angir reglene for hvilke temaer som skal diskuteres, om disse er spennende nok og hvem som skal få lov til å diskutere disse?

Dette var jo et helt greit og ærlig spørsmål, uavhengig om vedkommende har 100 tråder før på kort eller lang tid.

Mind your own business, innspillet ditt bare forsterker inntrykket enkelte kan ha av at dette er et forum kun for en hard kjerne av "kjentfolk", og ikke åpent for en hver - katt, mjau eller ikke.

Jepp.

Jeg er sjefen på dol. Visste du ikkje det?

Så bare pass deg ;o)

Skrevet

Se på "barn alene hjemme" på meldinger da, søta =)

Veldig fristende å si; Hva sa jeg? ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173289223' post='3561077]

Veldig fristende å si; Hva sa jeg? ;)

Dette er da vel for pokker en helt grei diskusjon selv om vedkommende har to ulike nick i en annen diskusjon?

Skrevet

Dette er da vel for pokker en helt grei diskusjon selv om vedkommende har to ulike nick i en annen diskusjon?

Øh?

Så du synes det er greit at katta får herje fritt og starte utallige tråder?

Tråder som tiss og bæsj og knulling feks. Kjempegøy!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173292557' post='3561190]

Øh?

Nei, men dette er en diskusjon om pengebruk mann vs kvinne, det er jo et tema hvem som helst kunne tatt opp.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173292557' post='3561190]

Øh?

Du gir henne jo akkurat det hun vil ha, nemlig oppmerksomhet!

Dessuten er jeg enig med Åsemor. Det spiller ingen rolle hvem som reiser en slik problemstilling, katt eller hund, ung eller gammel, syk eller frisk, falsk eller ekte.

Jeg tror du har fått innvendig kattepest.

Skrevet

Nei, men dette er en diskusjon om pengebruk mann vs kvinne, det er jo et tema hvem som helst kunne tatt opp.

Men herrgud. Se nå litt på helheten.

At jeg skrev det i akkurat denne tråden (en av ca 25 som har blitt produsert i dag) her, er helt tilfeldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...