Gå til innhold

brann i tørketrommel

Gjest jepp, jeg har fast nick.....

Anbefalte innlegg

Gjest jepp, jeg har fast nick.....
Skrevet

Det brant i tørketrommelen til naboen, så jeg vil bare minne dere på at den ikke bør stå på om natten. Den var 20 år gammel, og da den ble reparert for et par år siden spurte naboen om de burde kjøpe ny. Neida, sa reparatøren. Vel; nå tok den fyr og inne er alt dekket av grått, tynt støv. Brannvarsleren manglet batteri og det manglet noen brannvarslere her og der. Bare så dere er obs....

Fortsetter under...

Gjest togli
Skrevet

Jeg kjenner flere som har opplevd brann i tørketrommelen og trodde ikke noen var så dumme at de lot den stå på om natta... Oppvaksmaskiner og vaskemaskiner har også lett for å ta fyr.

Gjest har oftest kontroll
Skrevet

Vi har nok en mer moderne tørketrommel, den slår seg av automatisk når klærne er tørre. Her står ALDRI tørketrommelen på på natten eller når vi er ute av huset. Har alltid kontroll på den.

Oppvaskmaskinen derimot .... den slår jeg ofte på på kvelden før vi legger oss .... burde sikkert ikke ha gjort det heller ....

Skrevet

Det hender en sjelden, sjelden gang at jeg setter på oppvaskmaskina i det jeg går på jobb, det er tross alt ingen filtre som tettes av lo og kan ta fyr i den.

Men vaskemaskina går jeg aldri i fra i gang! Trommel har jeg ikke, men om jeg hadde så hadde jeg aldri gått fra den heller.

Skrevet

Det hender en sjelden, sjelden gang at jeg setter på oppvaskmaskina i det jeg går på jobb, det er tross alt ingen filtre som tettes av lo og kan ta fyr i den.

Men vaskemaskina går jeg aldri i fra i gang! Trommel har jeg ikke, men om jeg hadde så hadde jeg aldri gått fra den heller.

Da jeg var yngre begynte det å brenne i oppvaskmaskinen hjemme. Heldigvis var det folk i huset som fikk det med seg med en gang, men vi fikk besøk av røykdykkere og brannmenn ja

Gjest jepp, jeg har fast nick....
Skrevet

Jeg kjenner flere som har opplevd brann i tørketrommelen og trodde ikke noen var så dumme at de lot den stå på om natta... Oppvaksmaskiner og vaskemaskiner har også lett for å ta fyr.

Den sto ikke på om natta heldigvis.

Annonse

Skrevet

Da jeg var yngre begynte det å brenne i oppvaskmaskinen hjemme. Heldigvis var det folk i huset som fikk det med seg med en gang, men vi fikk besøk av røykdykkere og brannmenn ja

Derfor gjør jeg det veldig sjeldent og maskina mi er bare 3 år gammel så det burde være trygt. Men i 99,9% av tilfellene er jeg hjemme mens den står på ja.

Gjest jepp, jeg...
Skrevet

Vi har nok en mer moderne tørketrommel, den slår seg av automatisk når klærne er tørre. Her står ALDRI tørketrommelen på på natten eller når vi er ute av huset. Har alltid kontroll på den.

Oppvaskmaskinen derimot .... den slår jeg ofte på på kvelden før vi legger oss .... burde sikkert ikke ha gjort det heller ....

Den sto ikke på om natta heldigvis, og dette skjedde om kvelden da alle var våkne. Jeg skrev nok litt uklart i innlegget, men jeg ville bare minne dere på det.

Skrevet

Jeg går aldri fra tørketrommel eller vaskemaskin når den er på. Vaskemaskina hjemme hos mamma holdt på å ta fyr en gang, så det tørr jeg ikke gå fra. (var hjemme heldigvis...)

Skrevet

"Brannvarsleren manglet batteri og det manglet noen brannvarslere her og der."

Hårreisende. Man eier ikke hus uten å ha røykvarslerne i orden.

Gjest jepp, jeg har fast nick....
Skrevet

"Brannvarsleren manglet batteri og det manglet noen brannvarslere her og der."

Hårreisende. Man eier ikke hus uten å ha røykvarslerne i orden.

Jeg er enig.... De skulle bytte batteri men glemte det. De skulle kjøpe røykvarsler(e) men glemte det..... Og det er ikke så lenge siden brannvesenet var i området for å sjekke ting og tang, så det gikk visst i glemmeboken. Men nå har de nok lært.....

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg føler meg rimelig trygg. Bruker tørketrommel bare når jeg er hjemme og våken.

Dessuten har jeg selvsagt både røykvarslere og brannslukningsapparater i orden. Man er da ikke amatør.

Kin1365380231
Skrevet

WOW! Så godt som alle har verken vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin på om natta eller når de ikke er hjemme. Så vidt jeg skjønner må DOL-folk være langt mer ansvarlige enn gjennomsnittet!

Vel, jeg må innrømme at jeg drar ned statistikken. Med 3 barn, begge i full jobb og en hektisk hverdag, så må noen av maskinene gå om natta også. Ellers tror jeg det sjelden hadde vært reint tøy her i huset…

Ok, nå har jeg innrømmet min uansvarlighet. Men batteriene i røykvarslerne er i alle fall intakte…

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Den sto ikke på om natta heldigvis.

Ok, jeg oppfatta det sånn ;-)

Skrevet

Stakkars naboer..... Takk for påminnelsen. Jeg tørker aldri tøy i trommel uten at jeg er hjemme, våken. Her om dagen stod det full fyr i et hus i byen, men dette var heldigvis planlagt av brannvesenet. Øvelse. Skal sjekke brannvarslerene igjen nå jeg, takk!

Skrevet

Oi! 20 år gammel tørketrommel?

det må nesten være verdensrekord!

Skrevet

Ok, jeg oppfatta det sånn ;-)

Merkelig, det gjorde jeg også!

Skrevet

Jeg tilhører de snusfornuftige som verken kjører tørketrommel, vaskemaskin eller oppvaskmaskin uten at minst ett menneske er hjemme og våkent.

Skrevet

WOW! Så godt som alle har verken vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin på om natta eller når de ikke er hjemme. Så vidt jeg skjønner må DOL-folk være langt mer ansvarlige enn gjennomsnittet!

Vel, jeg må innrømme at jeg drar ned statistikken. Med 3 barn, begge i full jobb og en hektisk hverdag, så må noen av maskinene gå om natta også. Ellers tror jeg det sjelden hadde vært reint tøy her i huset…

Ok, nå har jeg innrømmet min uansvarlighet. Men batteriene i røykvarslerne er i alle fall intakte…

Samme her. Vaskemaskina, oppvaskmaskina og/ eller tørketrommelen går ofte både når vi forlater huset og når vi sover.

Men nå skal jeg slutte å sette på tørketrommelen om natta. Pga innlegget ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...