Gå til innhold

Damer og beskyttelse

Anbefalte innlegg

Gjest creatur
Skrevet

Jeg så en film på YT forleden der det ble påstått at kvinner går inn i et forhold fordi de trenger beskyttelse. Male protection. Men HVA er det de ønsker å beskytte seg mot? Voldtektsforbrytere?

Gjest this is a signature
Skrevet

Det er vel urinstinktet i kvinner; At de fra gammelt av ble beskytta av menn; a.k.a. de gamle kjønnsrollene..

Gjest creatur
Skrevet

Det er vel urinstinktet i kvinner; At de fra gammelt av ble beskytta av menn; a.k.a. de gamle kjønnsrollene..

og dette beskyttelsesbehovet drar de med seg inn i den moderne verden,selv om de egentlig ikke trenger det?

Skrevet

og dette beskyttelsesbehovet drar de med seg inn i den moderne verden,selv om de egentlig ikke trenger det?

Det er mange instikter vi drar med oss videre, de blir mer og mer utvannet jo lenger tid det går - men evolusjon er ikke gjort på et øyeblikk. Noe vil alltids henge igjen. Se på katter (og andre husdyr) - de har vært tamme i generasjoner, men likevel har de fortsatt mange av instiktene de trengte for å overleve i vill tilstand.

Gjest creatur
Skrevet

Det er mange instikter vi drar med oss videre, de blir mer og mer utvannet jo lenger tid det går - men evolusjon er ikke gjort på et øyeblikk. Noe vil alltids henge igjen. Se på katter (og andre husdyr) - de har vært tamme i generasjoner, men likevel har de fortsatt mange av instiktene de trengte for å overleve i vill tilstand.

Fra naturens side er det vel meninga at menn skal beskytte kvinner. Og det lønner seg ikke å tukle for mye med naturen. På en måte kan jeg forstå konservative som er mot kvinnelige ledere, kvinnekarrierer osv. "Kvinnens plass er i hjemmet", ja det høres diskriminerende ut, men er kanskje ikke det.

Skrevet

Fra naturens side er det vel meninga at menn skal beskytte kvinner. Og det lønner seg ikke å tukle for mye med naturen. På en måte kan jeg forstå konservative som er mot kvinnelige ledere, kvinnekarrierer osv. "Kvinnens plass er i hjemmet", ja det høres diskriminerende ut, men er kanskje ikke det.

Fra naturens side så var nok det kanskje meningen ja, men heldigvis går utviklingen rett vei. Det var nok meningen at katter skulle overleve selv i naturen også, men jeg hadde ikke satt igjen en katt ute i skogen og håper at den skulle klare seg på egenhånd... Tror kvinner overlever helt fint på egenhånd i dag, uten at hun trenger beskyttelse av en mann.

Gjest this is a signature
Skrevet

Jo, vi lever i 2007. Det er ikke akseptabelt hos så mange med sånne påstander..Med mindre man kommer fra 2-3 generasjoner tilbake i tid..

Skrevet

Det er ikke uten grunn at noen av oss tenner på menn i uniform vet du. *Rødme*

Skrevet

Mange damer liker svære mannfolk, med skjegg og diger mage. Ordentlige julenisser. De vil ikke ha noe annet.

De har nok et nedarvet gen fra svunnen tid som verdsetter størrelse som sunnhet og nok tilgang på føde.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at noen av oss tenner på menn i uniform vet du. *Rødme*

Hør hør

Og så har det etter hvert dukket opp jenter som faktisk forsøker å tenne på uniformer også (med Molotow-coctails).

DE jentene liker ikke jeg.

Skrevet

Egentlig ganske rart når man tenker på at de fleste drap begås av nettopp ektemannen eller eksmannen.

Skrevet

Hår?

Hvordan kommer det inn?

skjegg er også hår

Skrevet

skjegg er også hår

Det kan nok medføre riktighet.

Altså hår er hår, men er det likegyldig hvor det sitter og hvor mye det er?

Skrevet

Det kan nok medføre riktighet.

Altså hår er hår, men er det likegyldig hvor det sitter og hvor mye det er?

Ikke for meg, nei, jeg bare følger opp din teori med tjukkas med masse skjegg;-)

Han der hadde skjegg både her & der.

Skrevet

Ikke for meg, nei, jeg bare følger opp din teori med tjukkas med masse skjegg;-)

Han der hadde skjegg både her & der.

Hun som hadde tatt veldig mange ansiktsløftninger fikk til slutt skjegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...