Gå til innhold

Mannen min glemmer vanlig høflighet :(

Anbefalte innlegg

Gjest Vanskelig å "oppdra" voksne
Skrevet

Jeg synes dette er et vanskelig tema å ta tak i, håper det er noen her inne som vil komme med innspill..

Mannen min har en forferdelig uvane, han glemmer ofte å si hei, hadet, takk for maten osv. Han er flink til å passe på at ungene sier takk og slikt, men glemmer det helt selv. Ofte kommer han på det etter at jeg takker for noe, men det burde jo ikke være nødvendig å bli minnet på slikt da man er over 30 år. Det blir heller ikke noe bedre av at han er stille av seg, han kan nok virke avvisende. Huff, jeg vil jo at folk skal like han, men synes det er rett og slett flaut at han ikke greier dette.

Skrevet

Ingen gode råd fra meg, vil bare si at jeg selv er som din mann. Stort sett stille og rolig, blir ofte tatt for å være sjenert. Og jeg også glemmer lett å bruke disse (for andre) selvsagte høflighetsfrasene.

Det er ikke alltid jeg glemmer det, men noen ganger får jeg ikke til å si det, bare fordi det er forventet at en skal gjøre det.

Skrevet

Synes ikke du skal prøve å oppdra mannen din i det hele tatt jeg:-)

Gjest når vi er inne på dårlig oppførsel
Skrevet

Du er ikke alene om å ha det slik. Jeg har noen bekjente hvor mannen tar opp avisen midt under et besøk og begynner å bla i den og halvveis leser.

Dette synes jeg er meget uhøflig og særlig på vegne av min egen mann som da plutselig må begynne å prate med oss damer istedenfor.

Hadde dette vært min mann så skulle han fått høre det etterpå, og så mye at han ikke hadde gjort det igjen.

Noen verre?

Gjest Nassa
Skrevet

Hm. Du høres som "skuffet husmor" i Alle Kvinners Blad. Var det meningen?

Gjest heici
Skrevet

Du er ikke alene om å ha det slik. Jeg har noen bekjente hvor mannen tar opp avisen midt under et besøk og begynner å bla i den og halvveis leser.

Dette synes jeg er meget uhøflig og særlig på vegne av min egen mann som da plutselig må begynne å prate med oss damer istedenfor.

Hadde dette vært min mann så skulle han fått høre det etterpå, og så mye at han ikke hadde gjort det igjen.

Noen verre?

Jeg har ikke tro på at det hjelper å kjefte. De aller fleste reagerer negativt på kritikk som blir uttrykt på en sur måte.

Skrevet

Jeg legger ikke merke til om folk sier sånne ting i det hele tatt. Jeg synes absolutt ikke det slike ting er de viktigste i verden.

Skrevet

Jeg legger ikke merke til om folk sier sånne ting i det hele tatt. Jeg synes absolutt ikke det slike ting er de viktigste i verden.

Enig ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gubben din er vel omtrent som meg. Jeg har av og til snakka med venner og bekjente om denne glemselen når det gjelder å hilse eller si takk (jeg glemmer det rett og slett, men er som gubben din opptatt av at ungene skal hilse og takke), og til dags dato har jeg ikke fått inntrykk av at de jeg har snakka med har sett på det som noe problem. De fleste påstår de aldri har tenkt over det, så da stoler jeg på det.

Gjest når vi er inne på dårlig oppførsel
Skrevet

Jeg har ikke tro på at det hjelper å kjefte. De aller fleste reagerer negativt på kritikk som blir uttrykt på en sur måte.

Her er vi forskjellige. Og det resulterer i at hvis ikke det hadde hjulpet med fortelle hva som sømmer seg eller ei når man er sosiale med venner, så hadde jeg satt hardt mot hardt.

Og med mange nok ganger av dette så hadde det ikke vært meg og han lenger for å si det slik.

Når en oppførsel går utover andre mennesker f.eks. familie eller nære venner så er det virkelig noe å ta tak i. Og jeg ville aldri ha tolerert en oppførsel med at min mann hadde begynt å bla i en avis med folk på besøk. Man risikerer at vennene trekker seg unna.

Og selv har jeg virkelig vanskelig for å møte denne familien jeg snakker om. Det blir til at vi trekker oss mer og mer unna. Og det er synd for ellers så er disse vennene greie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...