Gå til innhold

Sofadilemma... vanskelig. Eller ikke.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Ser etter nye sofaer, da de gamle nå er 15 år og fryktelig 80-talls, fæl farge (ble kjøpt på salg da jeg flyttet og startet første jobb etter studiet), fulle av skrammer etter katteklor og nedslitte puter.

Så er dilemmaet:

har nettopp sett på _de_ kule sofaene, de ville passet utrolig godt inn i stua. Var på salg, kostet før 25 000, nå 18000 (utstillingsmodell). FOR: likte dem utrolig godt, kult og litt annerledes utseende og farge. gode å sitte i. MOT: dyrt selv om de er på tilbud. Stoff. (vi har hund og en seksåring). Det er 3 + 2, og to-seteren var ikke spesielt bred.

Så er det en gruppe som også var stilig, men helt annen type. Sort skinn med plast på. Vil nok passe bra inn i stua de også, men det er jo sort da. Prisen er 7000. FOR: utrolig slitesterkt, veldig lett å holde rent (lurt når ungen skal søle og hunden skal lure seg oppi), det er 3 + 2,5, og 2,5-seteren var bred og god, det går fint med tre i den.

Skal man da følge hjertet og øyet og gå for den utrolig mye dyrere men akk så kule sofagruppen, eller følge hodet og lommeboka og satse på den billige og fornuftige gruppen med god plass og enkelt vedlikehold.

Jaja, jeg er vel egentlig ikke i tvil. Hadde jeg vært lottomillionær hadde jeg gått for den kuleste. Men det er man nå engang ikke, så da blir det vel sort og blankt. 11000 i forskjell er fryktelig mye... *sukk*

Får glemme den andre så fort som mulig. *glemme*

Skrevet

Jeg hadde kjøpt den sorte. Tidløs farge. Du kan kjøpe kule puter og pledd til den. Og så om du tenker at du blir lei av den, så kan du med god samvittighet bytte den ut noen år tidligere enn du ville gjort med den dyreste.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs jo helt på økonomien, men om du har små barn(?) ville jeg kanskje valgt den rimeligste og mest praktiske løsningen. Og heller byttet den ut om noen år når barna er større.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det du må spørre deg selv om er hvor lenge den kule sofaen vil være kul. Det som er kult i dag er gjerne temmelig ukult om et par tre år...

Jeg vet ikke heller hvor slitesterk en skinnsofa til 7000 er. Min erfaring er at det ofte er dårlig skinn i billige sofaer og at det sprekker opp og blir stygt over tid selv om man passer på skinnet og smører det inn etter alle kunstens regler.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Det du må spørre deg selv om er hvor lenge den kule sofaen vil være kul. Det som er kult i dag er gjerne temmelig ukult om et par tre år...

Jeg vet ikke heller hvor slitesterk en skinnsofa til 7000 er. Min erfaring er at det ofte er dårlig skinn i billige sofaer og at det sprekker opp og blir stygt over tid selv om man passer på skinnet og smører det inn etter alle kunstens regler.

He he, vet ikke om det er så mange som syns kul er riktig betegnelse: http://tinyurl.com/ys42z3

Men jeg syns nå den er veldig fin :-)

Men den er rett og slett alt for dyr. To tresetere kommer på over 26000.

Skinnsofaene er tynn hud dekket med et plastlag, så den er veldig slitesterk, men puster ikke. Varme sommerdager kan det nok bli klamt...

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Spørs jo helt på økonomien, men om du har små barn(?) ville jeg kanskje valgt den rimeligste og mest praktiske løsningen. Og heller byttet den ut om noen år når barna er større.

Ja. Fornuften må nok rå... Dumt å kjøpe sofa som man er livredd for å få flekker på. Da blir det bare stress og mas og kjefting ;-)

Blir nok "plastsofa" nå.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Jeg hadde kjøpt den sorte. Tidløs farge. Du kan kjøpe kule puter og pledd til den. Og så om du tenker at du blir lei av den, så kan du med god samvittighet bytte den ut noen år tidligere enn du ville gjort med den dyreste.

Nettopp. Det blir nok det ja.

*sukk* Vi får ta en tur på loppemarked og se om vi finner en sånn http://tinyurl.com/ys42z3 seinere ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

He he, vet ikke om det er så mange som syns kul er riktig betegnelse: http://tinyurl.com/ys42z3

Skinnsofaene er tynn hud dekket med et plastlag, så den er veldig slitesterk, men puster ikke. Varme sommerdager kan det nok bli klamt...

Geeeeeeeeeeeeez, jeg hater alle slags gulfarger, og den der tipper jeg hvem som helst ville angra på etter en tid.

:-O

Skrevet

Jeg elsker den sofaen du egentlig ønsker deg ;)

Men ja, veldig dyr. Du burde nok være fornuftig :)

Skrevet

Jeg hadde gått for den billigste. For det å kunne tørke av med en fuktig klut er så snedig at jeg kan ikke få sagt det.

Men. Skinn er kaldt å sitte på. Kan være klamt i shorts.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Geeeeeeeeeeeeez, jeg hater alle slags gulfarger, og den der tipper jeg hvem som helst ville angra på etter en tid.

:-O

he he. smaken og baken... ;-)

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg hadde kjøpt billig sofa nå mens barna var små.

Om 5 år kan du med god samvittighet bytte den ut med akkurat det du ønsker deg.

Men når det gjelder hundeproblematikken så er det du som bestemmer om den skal ligge på gulvet eller ei!

Samtidig så er det deilig med sofa som ungene kan får lov til å søle litt i utenat husets frue går opp i fistel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...