Gå til innhold

1 år igjen av studier- Dumt å søke ny deltidsjobb?

Anbefalte innlegg

Gjest student og deltidsansatt
Skrevet

Jeg har vært avhengig av å ha jobb ved siden av studiene mine. Jeg gikk ut av videregående i 99, og har siden da hatt 1 sommerjobb, en heltidsstilling, 2 jobber hvor jeg har jobbet 1 år i hver jobb ( har sluttet pga flytting til nytt studiested) og har nå en jobb hvor jeg har vært ansatt siden 2005. Problemet er at jeg ikke trives der lengre. Men er det dumt å skifte jobb ennå en gang?

Gjest toneline
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg. Jeg gikk også ut av videregående i 1999 og har studert helt fram til i fjor. Har hatt 2 sommerjobber(to ulike steder, alltid jobba på sommeren), 3 deltidsjobber av mellom 1 og 2 1/2 års varighet, 1 heltidsjobb i seks måneder (mens jeg skrev masteroppgave), samt en del mindre oppdrag og engasjementer av varierende omfang. Da jeg fikk min første faste "skikkelige" jobb nå i høst, så ble den brede, om ikke alltid like relevante, arbeidserfaringen trukket positivt fram. Viser at du står på og gidder å jobbe:) At unge studenter som gjerne flytter en del og har urelevante jobber bytter arbeidsted tror jeg de fleste skjønner. Dersom jobben du har nå derimot er veldig relevant for det du studerer, så kan det jo muligens være smart å holde på den, om du ikke har mulighet til å få en lignende stilling, men ellers ville jeg valgt å få meg en jobb hvor jeg trivdes!

Skrevet

Nei, det er vel ikke dumt? Jeg skiftet jobb flere ganger da jeg var student, det gikk veldig greit det. Bedre enn å jobbe et sted man ikke trives!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...