Gjest student og deltidsansatt Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har vært avhengig av å ha jobb ved siden av studiene mine. Jeg gikk ut av videregående i 99, og har siden da hatt 1 sommerjobb, en heltidsstilling, 2 jobber hvor jeg har jobbet 1 år i hver jobb ( har sluttet pga flytting til nytt studiested) og har nå en jobb hvor jeg har vært ansatt siden 2005. Problemet er at jeg ikke trives der lengre. Men er det dumt å skifte jobb ennå en gang? 0 Siter
Gjest toneline Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Kan jeg aldri tenke meg. Jeg gikk også ut av videregående i 1999 og har studert helt fram til i fjor. Har hatt 2 sommerjobber(to ulike steder, alltid jobba på sommeren), 3 deltidsjobber av mellom 1 og 2 1/2 års varighet, 1 heltidsjobb i seks måneder (mens jeg skrev masteroppgave), samt en del mindre oppdrag og engasjementer av varierende omfang. Da jeg fikk min første faste "skikkelige" jobb nå i høst, så ble den brede, om ikke alltid like relevante, arbeidserfaringen trukket positivt fram. Viser at du står på og gidder å jobbe:) At unge studenter som gjerne flytter en del og har urelevante jobber bytter arbeidsted tror jeg de fleste skjønner. Dersom jobben du har nå derimot er veldig relevant for det du studerer, så kan det jo muligens være smart å holde på den, om du ikke har mulighet til å få en lignende stilling, men ellers ville jeg valgt å få meg en jobb hvor jeg trivdes! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Nei, det er vel ikke dumt? Jeg skiftet jobb flere ganger da jeg var student, det gikk veldig greit det. Bedre enn å jobbe et sted man ikke trives! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.