Gå til innhold

En oppfordring


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett så si hva som er høna og egget i denne situasjonen.

Det siste avsnittet i vår oppfordring kunne like gjerne ha stått først, og vi har ved flere situasjoner forsøkt å "beskytte" personen bak alle disse identitetene mot for hardhendt behandling fra andre brukere.

En god del av trådene som ble startet om dette temaet ble forøvrig slettet.

Bare for å ha sagt det, så er ikke jeg på "heksejakt". Jeg hadde vondt av "Tacomix", fordi hun ble sånn herset med, derfor skrev jeg dette. Trodde ikke det kunne misforståes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    17

  • laguna1365380434

    4

  • creature

    4

  • Hatsumomo

    3

hidi, the scorpion

En liten innskytelse - Zakkoo innrømmet det jo selv.

Ettersom jeg husker innrømmet ikke zakkoo det, men benektet det heller ikke. Vedkommende innrømmet bruk av mange forskjellige nick riktignok, men ikke helt spesifisert at h*n hadde vært "en liten kattepus". Mulig jeg er for bastant, men jeg har aldri forbundet de to nickene med hverandre.

Også pga av noe kattepusen skrev til meg en gang, lenge før Zakkoo dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider må alle bare tilgi hverandre om en kommer til å tråkke noen på tærne...

Jeg unnskylder alle mine.

...og jeg unnskylder alle mine!!! Om jeg har såret noen , har det ikke vært meningen. Blir bare av og til så irritert. Synd at det skulle bli slik her...

M.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

...og jeg unnskylder alle mine!!! Om jeg har såret noen , har det ikke vært meningen. Blir bare av og til så irritert. Synd at det skulle bli slik her...

M.v.h

Vi overlever dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overlever dette også!

Ser at det har blitt et problem med alle identitenene mine her. Står bak en del trollenick, og kan love dere bedre tider. Har jo på en måte misbrukt systemet her.

Det er flere "troll" her har jeg fått med meg. Men jeg står nok for nesten halvparten av trollenickene.

Bedre tider i vente altså, heretter skal jeg skrive under ett nick, og bare bytte når det er flaue ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ser at det har blitt et problem med alle identitenene mine her. Står bak en del trollenick, og kan love dere bedre tider. Har jo på en måte misbrukt systemet her.

Det er flere "troll" her har jeg fått med meg. Men jeg står nok for nesten halvparten av trollenickene.

Bedre tider i vente altså, heretter skal jeg skrive under ett nick, og bare bytte når det er flaue ting.

Så flott! Da vil du få mye bedre respons også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Ser at det har blitt et problem med alle identitenene mine her. Står bak en del trollenick, og kan love dere bedre tider. Har jo på en måte misbrukt systemet her.

Det er flere "troll" her har jeg fått med meg. Men jeg står nok for nesten halvparten av trollenickene.

Bedre tider i vente altså, heretter skal jeg skrive under ett nick, og bare bytte når det er flaue ting.

Vi hadde satt pris på om du kontaktet oss pr mail slik at vi kan bli enige om noen retningslinjer i forhold til dette.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det! =) Om bare vi alle står sammen... =)

Jeg er faktisk villig til å være med på bekjempelse av troll nå pga dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ser at det har blitt et problem med alle identitenene mine her. Står bak en del trollenick, og kan love dere bedre tider. Har jo på en måte misbrukt systemet her.

Det er flere "troll" her har jeg fått med meg. Men jeg står nok for nesten halvparten av trollenickene.

Bedre tider i vente altså, heretter skal jeg skrive under ett nick, og bare bytte når det er flaue ting.

Svar på webmasters oppfordring, så blir det bedre tider for deg òg!

Lykke til og velkommen tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk villig til å være med på bekjempelse av troll nå pga dårlig samvittighet.

så flott! =) La oss håpe ting endrer/ordner seg for alle her!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg synes ærlig talt du burde snakke litt til den her selvutnevnte inkvisasjonstruppen her inne..I eget innlegg.

Jeg synes hvertfall det er både langt mere spammende en de fleste "trollinnleggene" jeg har sett, og dessuten ofte smålig & stygt og mer enn på grensen til uangripelig mobbing, der ingen som stiller spørsmålstegn ved metodene og mistankene kan være for sikker.

Skjønner kjempegodt at en ser seg lei på tull og tøys, personlig har jeg skjønner jeg ikke bæret av å drive å bytte nick for å poste litervis av vås på åpent, og det har jeg gitt utrykk for før..

Men det forhindrer ikke at jeg reagerer på rekkefølge og prioritet på innholdet i oppfordringen din, da jeg skulle tro at det er et langt større problem for klimaet på dol, og for gamle og nye brukere, at en trupp dolere bedriver både katte & hekse jakt, i enhver både tenkelig og utenkelig situasjon.

Jeg synes det får forumet til å virke surt, smålig og tantete..Og det er jo dumt når en tenker på hvor hyggelig det er å være her, sånn som oftest!

Altså bare en liten tanke fra meg.

:-)

Men laguna...

Poenget her er at om vedkommende ikke hadde laget så mye idiotiske greier som h*n gjør, så hadde dette heller ikke blitt noe problem.

Jeg for min del velger å overse alt jeg skjønner er skrevet av vedkommende, og unngår i størst mulig grad å svare nick jeg ikke kjenner til, eller historier som virker FOR fjerne - fordi jeg ikke gidder å nøre oppunder interessen for å skrive her.

Men; du skjønner at dette går negativt utover nye og ukjente personer som bare lurer på ting?

Kanskje skriver de klønete, og kanskje er historiene utrolige - men like fullt fortjener de svar, og nå er det MANGE her som ikke gidder det, fordi ett menneske har laget masse kvalm.

DOL kan takke seg selv for at det har blitt sånn - det der med anonymitet er bare tull, det trenger ikke være sånn at de som svarer på innlegg har tilgang til brukerinfoen som er registrert.

Og man må ha en viss tillit til at webmastere overholder den taushetsplikten de er pålagt, på lik linje med leger, politifolk, osv.

Og har du så vanvittig problemer med at en webmaster vet at du har en hemoroide, herpes, omganssyken eller annet - så har du større problemer i tillegg, vil jeg tro.

Jeg er enig i at det unødvendig å spekulere eller beskylde folk for ting - men det er ikke bra for forumet når folk velger å ikke svare nye nick heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest creatur1

Det er ikke så lett så si hva som er høna og egget i denne situasjonen.

Det siste avsnittet i vår oppfordring kunne like gjerne ha stått først, og vi har ved flere situasjoner forsøkt å "beskytte" personen bak alle disse identitetene mot for hardhendt behandling fra andre brukere.

En god del av trådene som ble startet om dette temaet ble forøvrig slettet.

Webmaster, hvordan kan det ha seg at brukernavnet creatur1 plutselig ble utilgjengelig for meg, mens en annen bruker skreiv 3-4 innlegg med det? Hadde planlagt å begynne å bruke creatur fast, men så har jeg måttet opprette creatur1, ekte creatur, creature osv. Nå er det tilbake, som dere ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg husker innrømmet ikke zakkoo det, men benektet det heller ikke. Vedkommende innrømmet bruk av mange forskjellige nick riktignok, men ikke helt spesifisert at h*n hadde vært "en liten kattepus". Mulig jeg er for bastant, men jeg har aldri forbundet de to nickene med hverandre.

Også pga av noe kattepusen skrev til meg en gang, lenge før Zakkoo dukket opp.

Ok, men Zakkoo er ihvertfall ikke langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ok, men Zakkoo er ihvertfall ikke langt unna..

Zakkoo er creature...Og definitivt ikke langt unna!

Men h*n har lovet å holde seg til ett nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferri

kanke jeg bare få de nyeste ip'ene dems? ;)

Kunne kanskje prøve og finne dem selv.. (neida..skal ikke prøve!! ;)

Men jeg blir egentlig ganske forbanna på spammerne her nå: når jeg får høre at de er så plagsomme at dere vurderer andre former for registrering..

Nå har jeg sittet isolert forran PC'en i maange år, så pass dere lissom!! (neida, hehe, men jeg kunne jo være bli SKIKKELIG "GÆRN" en dag ;)

Jeg er vel en av de som har delt ekstremt mye personlig her på DOL, så jeg liker ikke tanken på at telefon nummeret mitt kan ligge i en database et sted; som andre har foreslått her før med SMS registrering og lignende.

Hadde forøvrig heller ikke mobiltelefon når jeg begynte og skrive her, så satt stor pris på hvor lettvint registreringen var; ettersom jeg sliter endel med det psykiske.

Selv om det er et lite fåtall som "sliter" så mye at de ikke har mulighet til og ha/skaffe seg mobiltelefoner eller lignende "normale" ting som det. Så håper jeg "gruppen" stiller såpass sterkt på DOL at dere slår fra dere tanken om SMS eller en telefon registrering.

Nå aner det meg at spammerne har psykiske problemer selv, men jeg ville likevel syntes det var synd om dere bestemte dere for "nyere" former for registrering.(fleste av oss er jo så snille og kan oppføre oss, om enn merkelig iblandt!=)

Men hvis dere skulle bestemme dere for noe sånt så håper jeg i allefall at enkelte forum blir holdt åpne for alle.

Det ville kanskje vært lettere for dere og kontrollere de "åpne" fora om de mere "trivielle" fora ble mere "lukket"?

(var det riktig, fora? :)

Uansett, så er det jo mulig for dere og ta kontakt med internet leverandøren til spammern.

Aner ikke om det er noen lover for ISP'er i Norge for og ta kontakt med kundene dems som spammer.

Men det kunne i det minste virke skremmende for en eventuel ut-av-kontroll spammer og en dag få en email fra internet levrandøren dems, hvor det er mistanke for at linja dems blir missbrukt, og en muligens varsel om oppsigelse om de fortsetter.

At de får vite at de ikke er så annonyme som de tror at de er.

(for dere er ikke annonyme i det hele tatt når det kommer til stykket; mener jeg ;)

(ufattelig at jeg tør og fortsette og skrive "på" internet egentlig, for hvis noen virkelig ville finne meg så er det ikke umulig i det heletatt :(

Men men, heldigvis er jeg ufarlig :)

Kjipe internet ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakkoo er creature...Og definitivt ikke langt unna!

Men h*n har lovet å holde seg til ett nick...

Så han har sagt det selv at han er creature? Det var akkurat det jeg skjønte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han har sagt det selv at han er creature? Det var akkurat det jeg skjønte.

Sjekk tråden "Mitt første ronk". Der innrømmer han/hun litt av hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1173432523' post='3563795]

Sjekk tråden "Mitt første ronk". Der innrømmer han/hun litt av hvert...

uff, tror ikke jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så han har sagt det selv at han er creature? Det var akkurat det jeg skjønte.

Ja, det innrømte h*n glatt. Men skulle holde seg til nicket creature fra nå av. Da kan man jo selv velge hva man vil svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...