Gå til innhold

Hvem lager pass?

Anbefalte innlegg

Gjest dagens fråga
Skrevet

Er det et felles nasjonalt kontor eller kan hvert politikontor lage egne pass?

Skrevet

Politikontorene bare tar i mot passøknaden. Passet blir produsert på et sentralt sted.

På denne tida i fjor fikk jeg passet mitt to dager etter at søknad var levert.

Gjest dagens fråga
Skrevet

Politikontorene bare tar i mot passøknaden. Passet blir produsert på et sentralt sted.

På denne tida i fjor fikk jeg passet mitt to dager etter at søknad var levert.

Ok, er du helt sikker på dette?

Da jeg var på politistasjonen i hjembygda mi (lita bygd) fikk jeg pass på dagen. Det er dette passet som nå er utgått(fant ikke ut det før nå), og jeg skal reise til et schengenland i morgen ettermiddag....

Gå for nødpass da?

Skrevet

Ok, er du helt sikker på dette?

Da jeg var på politistasjonen i hjembygda mi (lita bygd) fikk jeg pass på dagen. Det er dette passet som nå er utgått(fant ikke ut det før nå), og jeg skal reise til et schengenland i morgen ettermiddag....

Gå for nødpass da?

Husk at nødpass er like dyrt som vanlig pass, straffer seg å være treg:\

Gjest danges fråga
Skrevet

Husk at nødpass er like dyrt som vanlig pass, straffer seg å være treg:\

Vet. Men hva annet kan man gjøre:(

Skrevet

Det er to typer. Støpt og laminert.

De støpte kommer fra samme sted som pengesedler, de laminerte lages på stedet. Laminerte brukes som nødpass, mens de støpte med høyere sikkerhet er varig pass.

Tror jeg.

De jævlige er at de tar tusen kroner for dem. Utpressing (skatt). Så dyre er de _bare_ i Norge. Tysk pass koster 35 euro = 250 kr.

De er så dyre i Norge at folk har begynt å ta toget, du må ha pass for å komme ombord i utenlandsflyene. Jeg vurderer å ikke fornye passet. Men det er vel det som er meningen. Eller melde det stjålet for å få det dekket av forsikringen.

Skrevet

Vet. Men hva annet kan man gjøre:(

Det er en del av skatte- og avgiftspolitikken. Budsjettene skal fylles, og det blir stadig flere offentlig ansatte, samt at utstyret skal betales. Men ved et punkt blir det så interessant og lønnsomt å omgå det at det får utilsiktede virkninger. Systemene er avhengige av lojalitet og lydighet.

Gjest la ruega
Skrevet

Pass er for dyrt, pass er for dyrt, pass er for dyrt!!! Jeg skal til Egypt og må ha nytt pass. Koster tusen kroner. Søskenbarnet mitt er svensk, og hun betaler bare ca 300, sier hun! Pass er for dyrt! Bare en papirlapp, jo. Kan ikke koste stort å produsere. Det er vel sosialistene som krever avgifter for PVCen som brukes!

Høyre 4eva

Gjest ojsannda
Skrevet

Pass er for dyrt, pass er for dyrt, pass er for dyrt!!! Jeg skal til Egypt og må ha nytt pass. Koster tusen kroner. Søskenbarnet mitt er svensk, og hun betaler bare ca 300, sier hun! Pass er for dyrt! Bare en papirlapp, jo. Kan ikke koste stort å produsere. Det er vel sosialistene som krever avgifter for PVCen som brukes!

Høyre 4eva

Tusen kroner for noe som er gyldig i ti år. Det er en hundrings i året det. Fire potetgullposer for eksempel. Stakkar...

Gjest la ruega
Skrevet

Tusen kroner for noe som er gyldig i ti år. Det er en hundrings i året det. Fire potetgullposer for eksempel. Stakkar...

Idiotinnlegg.

Selvsagt har vi råd til det. Vi hadde hatt råd til å betale 100 kr for melkekartongen også. Likevel hadde det vært en latterlig pris.

Prinsipper handler dette om, og jeg tror også at du skjønner at 1000 kr for den jævla passlefsa er i meste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...