Gå til innhold

Spysjuka!!! :-(

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

I natt spydde seksåringen, gubben og jeg etter tur. Vi krangla omtrent om doskåla. Dessuten var det vanskelig å vite om rompa eller hodet skulle få førsteretten :-(

Huff og huff. Marerittnatt spør du meg!! Ikke særlig moro å måtte skifte på seksåringens utspydde sengetøy når man selv holder på å krepere :-(

Vel, jeg trøster meg med at toåringen og niåringen var ferdige før oss. Dessuten er det ikke verst å tenke på at dette er første gangen vi voksne har vært like dårlige samtidig. Å være dårlig samtidig er ikke noe særlig når man har småttiser i huset :-(

Sånn, det var godt å få det ut ;-)

Gjest prust
Skrevet

Å, det er ille!!!! Du har min fulle medfølelse!

Vi hadde jo dette uka før ferien. Heldigvis bare spy - ikke diaré samtidig.

Håper det blir lenge til neste gang!

Gjest togli
Skrevet

Å, det er ille!!!! Du har min fulle medfølelse!

Vi hadde jo dette uka før ferien. Heldigvis bare spy - ikke diaré samtidig.

Håper det blir lenge til neste gang!

Vi pleier å få det sånn ca annethvert år, så jeg får trøste meg med at det blir to år til neste gang ;-)

Gjest togli
Skrevet

God bedring! Been there, done that :)

Takk:-)

Ble dere kjapt friske igjen? Har hørt andre med samme spysjuka som går rundt og hangler lenge etterpå... Satser på at vi slipper det!!

Gjest prust
Skrevet

Vi pleier å få det sånn ca annethvert år, så jeg får trøste meg med at det blir to år til neste gang ;-)

Det var faktisk 5 år siden vi sist hadde det! Og det er jo greit :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Uff! Husker jeg og min datter kranglet om samme bøtta..Ingen av oss ville greid å løpe helt til badet...Det er helt forferdelig!

Du har min fulle sympati! Varer det ikke maks to-tre dager, da? Selv det er jo selvfølgelig _alt_ for lenge...

Skrevet

Jeg sender alle de gode og positive vibbene jeg greier.

Dette er ikke morsomt - vi hadde jo runden vår uka før vinterferien.

Hold ut - selv spyinga er som regel over på en 12 timers tid. Så kommer et døgn med soving og avslapping - så et døgn med sakte og forsiktig spising og oppbygging av kroppen igjen.

Og det er jo de første 12 timene som er verst ...

Skrevet

Minner meg om den jula jeg var nygravid med lillemor, poden var da 15 mnd gammel.

Jeg lå i sengen med hodet i ei bøtte ved sengekanten, gubben satt på dass med hodet i skåla og poden sto på alle fire i senga og spydde - samtidig! Jotakk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Minner meg om den jula jeg var nygravid med lillemor, poden var da 15 mnd gammel.

Jeg lå i sengen med hodet i ei bøtte ved sengekanten, gubben satt på dass med hodet i skåla og poden sto på alle fire i senga og spydde - samtidig! Jotakk.

ler!

Gud hjelpe meg for et syn! Særlig han på alle fire...

Skrevet

Ble dere kjapt friske igjen? Har hørt andre med samme spysjuka som går rundt og hangler lenge etterpå... Satser på at vi slipper det!!

Da vi hadde spysjuka, ble jeg og guttungen fort friske igjen, mens min mann slet lengre.

Jeg har tro på at jeg blir bedre med litt mat i magen, så jeg pleier å presse ned litt mat etter å ha kastet opp.

Min mann greier ikke å spise, og han pleier å være dårlig mye lengre enn meg.

Vi har hatt spysjuke flere ganger, men det er ei stund siden nå heldigvis.

Ei venninne av meg var virkelig uheldig sist de hadde spysjuke, for da var det brudd i en vannledning, og de var uten vann i to timer. Skrekk og gru! Dattera kastet opp over hele seg, og de kunne ikke vaske henne engang.

Nei, spysjuke er noe herk!

God bedring til deg og dine!

Skrevet

Ja, vi ble kjapt friske igjen hele gjengen.

Skrevet

Ja særlig morsomt når hele familien står over doskåla samtidig:(

Jeg fikk spysjuka natt til mandag. Spydde den natta, sov nesten hele mandag, spydde natt til tirsdag og sov og vred meg i magesmerter onsdag:( Nå er det altså torsdag, og magen jobber vanvittig med det lille jeg har fått i meg av mat de siste 2 dagene. Er skikkelig uggen enda altså:( Håper å kunne gå på jobb i morgen.

Men bank i bordet!! Ungene har ikke fått det:)....enda iallefall!

Håper dere kommer dere rimelig kjapt! God bedring!!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Huff da, ikke noe moro.

Dere må ha god bedring!

Skrevet

Uff, stakkars dere! Får håpe det går fort over. Og så håper jeg inderlig at vi ikke får det...

Gjest togli
Skrevet

Uff, stakkars dere! Får håpe det går fort over. Og så håper jeg inderlig at vi ikke får det...

Det samme sa jeg for en uke siden når "alle" rundt oss hadde det ;-)

Krysser fingrene for dere iallefall!!

Gjest togli
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173351239' post='3562113]

Huff da, ikke noe moro.

Dere må ha god bedring!

Jeg er heldivis rimelig oppegående mellom sovinga. Gubben og seksåringen sover og sover og sover..... Niåringen stuller og steller med minstemor. Glad jeg har ei så stor jente for jeg orker ikke all verden idag ;-)

Gjest togli
Skrevet

Ja særlig morsomt når hele familien står over doskåla samtidig:(

Jeg fikk spysjuka natt til mandag. Spydde den natta, sov nesten hele mandag, spydde natt til tirsdag og sov og vred meg i magesmerter onsdag:( Nå er det altså torsdag, og magen jobber vanvittig med det lille jeg har fått i meg av mat de siste 2 dagene. Er skikkelig uggen enda altså:( Håper å kunne gå på jobb i morgen.

Men bank i bordet!! Ungene har ikke fått det:)....enda iallefall!

Håper dere kommer dere rimelig kjapt! God bedring!!

Er visst mange sånne rundt oss her nå, ja... Vi bor jo ikke langt fra hverandre og her er det flust av syke som liksom aldri blir helt friske. Hører om folk som tror at nå er de endelig på bedringens vei, men så slår det til igjen :-(

God bedring til deg også:-)

Gjest togli
Skrevet

Ugh...det frister nok ikke til gjentagelse!!

Jeg er glad minstemor tross alt nærmer seg tre år og i tillegg har to storesøstre (selv om den ene ikke akkurat er særlig pigg idag;-)). Lettere å være to sjuke foreldre da! Minstemor og størstemor lå og sov sammen i natt. Tryggest sånn..Tror minsten syntes det var litt rart å se mamsen og pasen så redusert :-/

Gjest annlovinda
Skrevet

Uff da. God bedring til dere. Håper vi slipper unna det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...