Gå til innhold

Spysjuka!!! :-(

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg sender alle de gode og positive vibbene jeg greier.

Dette er ikke morsomt - vi hadde jo runden vår uka før vinterferien.

Hold ut - selv spyinga er som regel over på en 12 timers tid. Så kommer et døgn med soving og avslapping - så et døgn med sakte og forsiktig spising og oppbygging av kroppen igjen.

Og det er jo de første 12 timene som er verst ...

Det ser heldigvis ut som vi slipper mer spying *bank i bordet*

Jeg har endatil spist et tørt knekkebrød og ei lita skive syltetøy. Gubben har spist eple, men seksåringen orker ingenting foreløpig (hun fikk sjuka noen timer etter oss igår).

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk:-)

Jeg er heldivis rimelig oppegående mellom sovinga. Gubben og seksåringen sover og sover og sover..... Niåringen stuller og steller med minstemor. Glad jeg har ei så stor jente for jeg orker ikke all verden idag ;-)

Dere må ta det litt med ro hele gjengen i dag.

Godt når storesøster kan stelle litt også. Jeg husker at jeg stelte lillesøstera mi når hun og mamma lå med spysjuke. Nå er det 13 år mellom oss da, så jeg var jo større.

Enda vil hun helst at jeg skal dulle med henne når hun er syk *stolt storesøster*

Gjest togli
Skrevet

Uff da. God bedring til dere. Håper vi slipper unna det der.

Takk:-)

Gjest togli
Skrevet

Uff! Husker jeg og min datter kranglet om samme bøtta..Ingen av oss ville greid å løpe helt til badet...Det er helt forferdelig!

Du har min fulle sympati! Varer det ikke maks to-tre dager, da? Selv det er jo selvfølgelig _alt_ for lenge...

Vi har heldigvis to toaletter, men bare ei bøtte *hehe*

Hos oss spyr de fleste ca en dag, men så er de ganske reduserte i en ukes tid etterpå. Niåringen spydde sist fredag og er fortsatt ikke helt god...

Gjest togli
Skrevet

Ja, vi ble kjapt friske igjen hele gjengen.

Håper det samme her, selv om niåringen har vært redusert nesten en uke etter hun spydde....

Gjest togli
Skrevet

Da vi hadde spysjuka, ble jeg og guttungen fort friske igjen, mens min mann slet lengre.

Jeg har tro på at jeg blir bedre med litt mat i magen, så jeg pleier å presse ned litt mat etter å ha kastet opp.

Min mann greier ikke å spise, og han pleier å være dårlig mye lengre enn meg.

Vi har hatt spysjuke flere ganger, men det er ei stund siden nå heldigvis.

Ei venninne av meg var virkelig uheldig sist de hadde spysjuke, for da var det brudd i en vannledning, og de var uten vann i to timer. Skrekk og gru! Dattera kastet opp over hele seg, og de kunne ikke vaske henne engang.

Nei, spysjuke er noe herk!

God bedring til deg og dine!

Huff, hva gjør man uten vann i slike situasjoner!!

Jeg har klart å få i meg litt mat, men så er jeg sta når jeg bestemmer meg for noe ;-)

Verre med gubben og seksåringen som ikke orker noe som helst. Hvorfor tror du de to ligger og sover hele tiden, mens jeg til og med klarer å dole ;-)

Skrevet

Føler med deg/dere. Kan nesten ikke huske jeg har hatt spybeg! Men jeg har spydd mang en gang av migrene. Det verste er når det ikke er mer igjen å spy. Galle smaker ikke så godt...

Gjest togli
Skrevet

Føler med deg/dere. Kan nesten ikke huske jeg har hatt spybeg! Men jeg har spydd mang en gang av migrene. Det verste er når det ikke er mer igjen å spy. Galle smaker ikke så godt...

Huff, sant det med spying når magen er tom.. De to siste gangene jeg spydde i natt, hang jeg bare over doskåla og brakk meg. Stakk til og med fingeren i halsen for å prøve å få ut "noe" uten at det hjalp det spor :-(

Seksåringen spydde forresten igjen for en time siden... og den eldste og yngste klager over kvalme nå i kveld - enda de har vært så og si "friske" siden de spydde for noen dager siden *sukk*

Skrevet

Huff, sant det med spying når magen er tom.. De to siste gangene jeg spydde i natt, hang jeg bare over doskåla og brakk meg. Stakk til og med fingeren i halsen for å prøve å få ut "noe" uten at det hjalp det spor :-(

Seksåringen spydde forresten igjen for en time siden... og den eldste og yngste klager over kvalme nå i kveld - enda de har vært så og si "friske" siden de spydde for noen dager siden *sukk*

Drikk eplejuice blandet med farris. Bra for kroppen og ikke vondt å spy opp. (Hilsen åsemors mann)

Gjest togli
Skrevet

Drikk eplejuice blandet med farris. Bra for kroppen og ikke vondt å spy opp. (Hilsen åsemors mann)

Takk for tipset, Åsemors mann :-)

Har drukket eplejuice blandet med vann, cola med sitron, bare vann og cola med farris. Prøver eplejuice og farris neste gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...