Gå til innhold

Yes! Jeg får male! (eller beise...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har jeg fått gjennomslag for å få male/beise de to mørkerøde veggene på soverommet til min kjære! Veggene (dvs. en vegg og et skråtak) er så trykkende og mørke og jeg vil ha noe lyyyyst! Vi har ulike formål med at han omsider har gitt etter for mitt ønske om lysere rom, men det spiller jo ingen rolle så lenge jeg får viljen min! ;o)

Jeg vil helst ha maling, han vil ha beis, men jeg antar det blir umulig å få det lyst og pent med beis i og med at det er skikkelig mørkerød beis fra før? Dessuten vil jeg ikke ha helt hvitt, men en dusere farge.

Gjest josefine1
Skrevet

Et tips :)

Cafè latte (usikker på skrivemåten) på tre vegger, og så Toast på den veggen dere har hodeenden på senga.

Er kjempefornøyd med soverommet vårt, det gjør seg med den kontrastveggen.

Maling anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Et tips :)

Cafè latte (usikker på skrivemåten) på tre vegger, og så Toast på den veggen dere har hodeenden på senga.

Er kjempefornøyd med soverommet vårt, det gjør seg med den kontrastveggen.

Maling anbefales på det sterkeste :)

Jeg får bare male/beise de to veggene som alt er beiset - dette med beis kontra maling kontra panel er en ting vi _aldri_ kommer til å bli enige om. :o)

Men i morrest ble jeg så lei av den fargen at jeg klarte å få gjennom at jeg skulle beise/male når det blir litt varmere i været. Utrolig nok!

Jeg synes malt panel er nyyyydelig, han synes det er stygt fordi han mener det dreper livet i panelet, med beis så synes livet (kvistene) gjennom.,

Skrevet

Du har helt rett i at det er umulig å få det lyst med beis når det er så mørkt fra før - i alle fall så lenge beisens hensikt er at strukturen i treet skal skinne gjennom.

Bruk maling (du kan godt å la ham kjøpe en liter beis og prøve - han kommer garantert til å få litt lang nese :-))!

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg får bare male/beise de to veggene som alt er beiset - dette med beis kontra maling kontra panel er en ting vi _aldri_ kommer til å bli enige om. :o)

Men i morrest ble jeg så lei av den fargen at jeg klarte å få gjennom at jeg skulle beise/male når det blir litt varmere i været. Utrolig nok!

Jeg synes malt panel er nyyyydelig, han synes det er stygt fordi han mener det dreper livet i panelet, med beis så synes livet (kvistene) gjennom.,

Er de resterende veggene trehvite? Da vil jeg anbefale å male, med en farge som heter Skygge. Den er veldig fin til trehvitt.

Skrevet

Er de resterende veggene trehvite? Da vil jeg anbefale å male, med en farge som heter Skygge. Den er veldig fin til trehvitt.

Hva er _ikke_ trehvitt i det huset!? *Sukk* Ja, resten (bortsett fra golvet som har lyst belegg) er trehvitt ja...

Skrevet

Du har helt rett i at det er umulig å få det lyst med beis når det er så mørkt fra før - i alle fall så lenge beisens hensikt er at strukturen i treet skal skinne gjennom.

Bruk maling (du kan godt å la ham kjøpe en liter beis og prøve - han kommer garantert til å få litt lang nese :-))!

*Hehe* Ånei, dette må jeg nok gjørra sjøl! Han kommer ikke til å ta i en pensel heller.

mariaflyfly
Skrevet

Hurra! (Det var ikke en dag for tidlig!)

Ikke beise - MALE! (anbefaler forøvrig fargen lys antikk på hele pakka. Dritlekkert!)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hva er _ikke_ trehvitt i det huset!? *Sukk* Ja, resten (bortsett fra golvet som har lyst belegg) er trehvitt ja...

Ja, da bør du som sagt ta en titt på fargen "skygge". Den gjør det trehvite penere også.

Og så får du male deg fram i resten av huset med list og med museskritt, så han ikke skjønner hva som skjer, hehe.

Skrevet

Ja, da bør du som sagt ta en titt på fargen "skygge". Den gjør det trehvite penere også.

Og så får du male deg fram i resten av huset med list og med museskritt, så han ikke skjønner hva som skjer, hehe.

Jeg spurte ham, lattermildt, hvordan han trodde det ville bli når vi flyttet sammen og eide like mye i huset og jeg vil male. *Hehe* Han påsto han har mer penger enn meg og dermed vil eie mest og bestemme mest (på fleip altså, for den som ikke skjønner det!), men den kommer han ikke langt med... ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg spurte ham, lattermildt, hvordan han trodde det ville bli når vi flyttet sammen og eide like mye i huset og jeg vil male. *Hehe* Han påsto han har mer penger enn meg og dermed vil eie mest og bestemme mest (på fleip altså, for den som ikke skjønner det!), men den kommer han ikke langt med... ;o)

Jeg lurer på hva det er med menn og malingsvegring, altså. Mora og faren min har det på samme måte, hun vil male, han vil beholde treverket. Og sånn går årene - nå har de holdt på i førti år. Det blir som regel som hun vil til slutt, men han liker det ikke. ;o)

Skrevet

Jeg lurer på hva det er med menn og malingsvegring, altså. Mora og faren min har det på samme måte, hun vil male, han vil beholde treverket. Og sånn går årene - nå har de holdt på i førti år. Det blir som regel som hun vil til slutt, men han liker det ikke. ;o)

Jeg er helt oppgitt! Jeg er glad i panel og furu jeg altså, men når golvet har parkett, alle vinduer og dører er trehvite og vegger og tak har furupanel - da....! Nok er nok liksom.

Nevnte jeg furumøbler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...