Gå til innhold

Skiftet kosthold - mett konstant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å spise crüsli solfrokost istedet for baguette til frokost. Og til lunsj blir det gjerne en mr. lee nudler. Pleide å spise rett i koppen med en baguett til. Er bare 3 dager siden jeg begynte med det, men etter det har jeg gått opp 1 kilo og er konstant mett. Når jeg våkner om morgenen er jeg fremdeles mett og føler meg veldig oppblåst hele dagen. Kan det være at magen ikke tåler noe av det og ikke klarer å fordøye det skikkelig?

Prinsessemamma
Skrevet

Den crüsli solfrokost-blandingen er jo god da, men FULL i sukker, ikke så veldig sunn frokost. kan være derfor du legger på deg.

Gjest mallet
Skrevet

Buljongen i sånn nudelsuppe er veldig salt, så det kan hende du har fått mer vann i kroppen enn vanlig. 1kg på tre dager er garantert vann. Da er det ikke så rart om du føler deg oppblåst heller. Prøv å kutte ut nudlene og spis noe mindre salt noen dager og se om det hjelper.

Skrevet

Den crüsli solfrokost-blandingen er jo god da, men FULL i sukker, ikke så veldig sunn frokost. kan være derfor du legger på deg.

Nja tviler på at det er den for jeg har spist porsjoner tilsvarende det jeg pleier. Så kalorimessig har jeg spist det samme. Tror mer på salt teorien.

Skrevet

Buljongen i sånn nudelsuppe er veldig salt, så det kan hende du har fått mer vann i kroppen enn vanlig. 1kg på tre dager er garantert vann. Da er det ikke så rart om du føler deg oppblåst heller. Prøv å kutte ut nudlene og spis noe mindre salt noen dager og se om det hjelper.

Vet du hvor mye salt kroppen skal ha pr. dag? Leste på pakka og det var 3,6 gram salt i en porsjon. Er ikke det ganske mye?

Prinsessemamma
Skrevet

Nja tviler på at det er den for jeg har spist porsjoner tilsvarende det jeg pleier. Så kalorimessig har jeg spist det samme. Tror mer på salt teorien.

ok, fikk ikke med meg at du hadde gått opp 1 kg på 3 dager...

Men husk at du må veie deg om morgenen etter vannlating, for vekten kan lett variere med en hel kilo i løpet av en dag, og man skal heller ikke veie seg hver dag og henge seg for mye opp i variasjonene fra dag til dag. Hvis man skal følge med på vektøkning/vektnedgang anbefales det å veie seg en fast dag i uken (om morgenen) over en lengre periode, da får man et riktigere inntrykk enn om man veier seg mage ganger i løpet av kort tid og trekker slutninger på bakgrunn av det.

Gjest mallet
Skrevet

Vet du hvor mye salt kroppen skal ha pr. dag? Leste på pakka og det var 3,6 gram salt i en porsjon. Er ikke det ganske mye?

Visstnok skal man ha maks 5 gram totalt per døgn. Så 3,6 gram i en enkelt nudelporsjon er mye, ja.

Skrevet

Det er ganske så mye kalorier i nudler, er det ikke?

Gjest heisanndusann
Skrevet

Slutt med nudler! Leste en artikkel som opplyste meg om at nudler er så godt som det matproduktet med høyest fettinnhold - og det er snakk om usunt fett.

Gjest hmm_sann
Skrevet

Skiftet kosthold fra baguett og baguett med rettikoppen, til sukkerbomber og nudler? Jeg vil vel tro du har lagt på deg fordi du har gått over til et mer usunt kosthold med mye sukker, fett og salt

Skrevet

Skiftet kosthold fra baguett og baguett med rettikoppen, til sukkerbomber og nudler? Jeg vil vel tro du har lagt på deg fordi du har gått over til et mer usunt kosthold med mye sukker, fett og salt

Sålenge energiinnholdet er det samme skal jeg jo ikke gå opp i vekt uansett? Det er jo slik at hvis inntaket er høyere enn det du forbrenner går man opp i vekt. Dessuten har jeg spist mindre enn jeg pleier de siste dagene, men likevel gått opp. Har fortsatt tro på salt-teorien. Det høres logisk ut. Syns ikke jeg har gjort annet enn å fly på do for å tisse idag så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...