Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei sånn han driver på, for han er ofte bare en snartur hjemom for å få seg noe å tygge på, så er det på'n igjen.

Har blitt altfor mye inn og ut av dørene med ham, alt for bortskjemt, blitt ganske plagsomt sånn.

Orket ikke å la ham være inne på natta. Skulle gå greit det, ikke så kaldt ute heller. Bor i skogkanten. La meg til å sove og duppet av litt. Etter en stund kom han tilbake og ville inn. Veldig lite kjekt å bli vekket da.

Han hadde vel vært rundt om i nabolaget og førsøkt å parre seg med alle han kom over som vanlig. For når han kommer hjem, er han ofte full av sår og kloremerker.

Nå var plageånda blitt helt rabiat. Laget grufulle hyl som kunne vekke opp døde. Mye verre hyl enn de du sikkert husker fra jentene i barndommens skolegård. Ikke til å unngå å bli paralysert da, tenkte noen ganske så sinte tanker. Lurte på om det skulle bli på'n igjen flere ganger i løpet av natta. Så brukte han klørne til å banke på vinduet! Arrrggghh!

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med ham. Sprøyte til katt hos dyrlegen koster vel ikke så mye? Eller kanskje jeg kunne blande litt sovepiller inn i maten hans, bare med dose i forhold til vekten? Da holder han seg kanskje i ro om natta? Adferdsterapi virker vel neppe på sånne katter?

Gjest Bedre å ta livet hans enn at den tar ditt
Skrevet

Hvis han bare er til plage og bry hadde jeg også blitt kvitt den selv om du/vi sikkert får en klagestorm om hvor grusomme vi er som tar livet av ei katte. Tror det kostet rundt 1000 kr med en sprøyte. Men det var lenge siden vet ikke nå i dag.. Lykke til! ;-)

Skrevet

Alle ble litt forskrekket over å høre om min samboer, en han, som var så kresen i matveien. Også var han svart i tillegg. De fikk mistanke da jeg sa at han sov i bokhylla, og ikke ville la seg børste. Spesielt da jeg sa at han kom løpende som en gal hver gang jeg sveivet på boksåpneren, og dinglet i buksebeinet mitt til maten ble servert.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvorfor ikke kastrere det lille monsteret! Når man skaffer seg dyr, må man ta ansvar for dem, og at hannkatter har høylydte hyppige løpetider, burde ikke sjokkere noen!

Ikke gi katten piller beregnet for mennesker!

Gjest få det gjort
Skrevet

En skikkelig hammer er alt du trenger!

Skrevet

Kastrere ham?

Kastrering har i allefall ikke hjulpet våre to firbente.

De er inn og ut av døra hundre og ørten ganger i løpet av dagen og skal inn/ut eller omvendt i allefall minst en gang pr. natt. Og man kan være sikker på at de ikke skal ut/inn samtidig, så fem minutter etter må vi opp igjen.

Vi har visst fått oss to babyer.

Skrevet

Kastrer ham og sett inn katteluke i døra så han kan gå ut og inn selv.

Er du redd for at andre dyr også skal bruke katteluka så kjøp den typen som har magnetisk dør, slik at det kun er din katt som kan åpne den vha et halsbånd med en brikke i.

Skrevet

Alle ble litt forskrekket over å høre om min samboer, en han, som var så kresen i matveien. Også var han svart i tillegg. De fikk mistanke da jeg sa at han sov i bokhylla, og ikke ville la seg børste. Spesielt da jeg sa at han kom løpende som en gal hver gang jeg sveivet på boksåpneren, og dinglet i buksebeinet mitt til maten ble servert.

:-) Hva skal man gjøre da? Vil nå ikke anbefale at du skjenker samboeren din en liten svett for å få se Svanesjøen i firetakts sidelengs slowmotion.

Skrevet

Seriøst?

Jepp. Den blir fort rabiat. Dersom det ikke er for mye snø på vinduskarmen, hopper han opp dit og banker på glasset med klørne. Noen ganger strekker han seg opp til nederste horisontale stav på vindussprossene. Greier nesten å rive dem ned. Eller han spankulerer frem og tilbake på vinduskarmen mens han kikker inn.

Skrevet

En skikkelig hammer er alt du trenger!

Ønsker ikke det dyret noe vondt. Det har bare gått feil vei. I de mest frustrerte øyeblikk kommer tanker om alle mulige slags utgaver av Katzenjammer...

Viste ikke det var så dyrt å avlive katter. Å bruke hammer er selvfølgelig billigst. Fikk litt å tenke på med disse svarene.

Solsikkefrø
Skrevet

En gang vi var på skoletur på barneskolen, fant vi en katt som het Mons som gikk på brygga. Vi kastet ham på sjøen og han måtte svømme nesten 50 meter for å komme seg opp på land. Det var _jeg: som sa at han gutten skulle gjøre det, men hva kan du forvente av en 11-åring da?

Ja, det var veldig slemmt gjort, men gjort er gjort.

Gjest Pontiac
Skrevet

Forhør deg med en dyrlege, jeg tror nemmelig ikke at det koster så mye å få avlivet katten der.

Men det kommer kanskje ann på hvor i landet man bor.

Her jeg bor er det kun en tre/fire hundre kroner eller noe tror jeg. (et par hundre til hvis dyrlegen skal ta seg av katten etterpå)

Avlive katt selv bør en være forsiktig med å begi seg ut på. Da bør en være sikker på at en vet akkurat hva som "funker" og at en er i stand til det og ikke gjør "halvgod" jobb fordi en pingler ut underveis.

Skjønner frustrasjonen din dog, har selv ei berte som henger i sprossene (de er forøvrig helt oppskrapet selv om de ble nymalt i fjor) og når hun er inne kan hun finne på å gå på do i et eller annet hjørne.

Har aldri fått henne ren uansett hvor godt jeg har jobbet med det.

Ikke kan vi stenge henne ute hele tiden heller, det er plageri for katten, som er vant til å komme inn i ny og ne, og for oss som må høre på mjælinga og krafsinga av kattelapper langt oppover vinduet.

Vi tenker tanken selv, å ta henne.

Selv om hun er fryktelig søt (det er derfor vi har drøyet) så er hun virkelig slitsom med masinga si og dobesøkene innomhus.

Skrevet

Forhør deg med en dyrlege, jeg tror nemmelig ikke at det koster så mye å få avlivet katten der.

Men det kommer kanskje ann på hvor i landet man bor.

Her jeg bor er det kun en tre/fire hundre kroner eller noe tror jeg. (et par hundre til hvis dyrlegen skal ta seg av katten etterpå)

Avlive katt selv bør en være forsiktig med å begi seg ut på. Da bør en være sikker på at en vet akkurat hva som "funker" og at en er i stand til det og ikke gjør "halvgod" jobb fordi en pingler ut underveis.

Skjønner frustrasjonen din dog, har selv ei berte som henger i sprossene (de er forøvrig helt oppskrapet selv om de ble nymalt i fjor) og når hun er inne kan hun finne på å gå på do i et eller annet hjørne.

Har aldri fått henne ren uansett hvor godt jeg har jobbet med det.

Ikke kan vi stenge henne ute hele tiden heller, det er plageri for katten, som er vant til å komme inn i ny og ne, og for oss som må høre på mjælinga og krafsinga av kattelapper langt oppover vinduet.

Vi tenker tanken selv, å ta henne.

Selv om hun er fryktelig søt (det er derfor vi har drøyet) så er hun virkelig slitsom med masinga si og dobesøkene innomhus.

Katter er naturlig renslige.

En katt som gjør fra seg inne har enten fysiske eller psykiske plager.

I motsetning til det mange synes å tro gjør ikke en katt fra seg inne på faenskap - så komplekst kan ikke et dyr tenke. På den annen side kan katta heller ikke sette ord på frustrasjon, redsel etc. Dette blir fort en ond sirkel - f.eks. når eieren skriker og kjefter på katta når det oppdages møkk inne - dette har ingen mening for katta - heller ikke om man "viser" den dritten. Katta vil oppfatte kjefting som helt uforståelig og bli enda mer nervøs og frustrert etc. etc.

Skrevet

Jepp. Den blir fort rabiat. Dersom det ikke er for mye snø på vinduskarmen, hopper han opp dit og banker på glasset med klørne. Noen ganger strekker han seg opp til nederste horisontale stav på vindussprossene. Greier nesten å rive dem ned. Eller han spankulerer frem og tilbake på vinduskarmen mens han kikker inn.

Å gid. Ja, du har virkelig en avlivelse grunn rett der.

Jeg menter "seriøst?" med at du tenker på å ta livet av katten.

Blir så provosert jeg.

Er du klar over at jeg nettopp betalte 11.000 kr for å operere en av kattene mine pga han hadde spist noe som satte seg fast i tarmen sin?

Uansett kostnaden, så ville det ikke kommet på tale på avlive katten.

Og du vil avlive katten fordi den er litt rabiat av seg til tider.

Makan til mennesker i denne verden.

Skrevet

En gang vi var på skoletur på barneskolen, fant vi en katt som het Mons som gikk på brygga. Vi kastet ham på sjøen og han måtte svømme nesten 50 meter for å komme seg opp på land. Det var _jeg: som sa at han gutten skulle gjøre det, men hva kan du forvente av en 11-åring da?

Ja, det var veldig slemmt gjort, men gjort er gjort.

Du har grunn til å være stolt av deg selv.

Ikke for at du som 11åring kastet katten på sjøen, men at du som ung voksen (eller tenåring?) nevner noe sånt for andre.

Hadde det vært meg hadde jeg hatt vett nok til å skamme meg og ikke fortalt til andre om det.

Skrevet

Ønsker ikke det dyret noe vondt. Det har bare gått feil vei. I de mest frustrerte øyeblikk kommer tanker om alle mulige slags utgaver av Katzenjammer...

Viste ikke det var så dyrt å avlive katter. Å bruke hammer er selvfølgelig billigst. Fikk litt å tenke på med disse svarene.

OM du er ute etter å provosere?

For jeg blir det.

Grundig.

OM du ikke har råd til å punge ut en forbanna 1000 lapp til veterinæren, så har du aldri hatt råd til å ha noen kjæledyr heller.

Hva med å bruke det du har skolten til å tenke med før du anskaffer et dyr?

Skrevet

OM du er ute etter å provosere?

For jeg blir det.

Grundig.

OM du ikke har råd til å punge ut en forbanna 1000 lapp til veterinæren, så har du aldri hatt råd til å ha noen kjæledyr heller.

Hva med å bruke det du har skolten til å tenke med før du anskaffer et dyr?

Jeg begynner å tro at "en mann" har fabrikert hele kattehistorien, men hvem vet - virkeligheten overgår ofte fantasien også når det gjelder dumhet og selvsentrering.

Gjest pass deg
Skrevet

Hjelpe meg for et erkeidiotisk innlegg. Du virker bare ikke helt i vater for å si det sånn. Håper det er et trollinnlegg, noe jeg tror helt sikkert det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...