Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfatter du en voksen person som ikke har øyekontakt med deg når han eller hun forteller deg noe?

Og hva om denne personen i tillegg blir monoton i stemmen og har liten eller "feil" kroppsmimikk? Kanskje også sitter å fikler med ting og kan virke stresset eller nervøs?

Tror du denne personen lyver/snakker usant?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvorfor enten eller? Personen kan være ekstremt sjenert!

Gjest Nassa
Skrevet

Hvorfor enten eller? Personen kan være ekstremt sjenert!

Gi deg! Mannen min har vært sånn alltid, han blir brydd når han skal snakke.

Skrevet

Ser på det heller som om at vedkommende er sjenert.

Skrevet

Det har sannsynligvis mer med sjenerthet å gjøre. Eller så er man rett og slett ikke den fødte taler.

Gjest blame
Skrevet

Ville nok tenkt at personen føler seg utilpass, muligens pga sjenanse.

Skrevet

En bevisst løgner stirrer deg gjerne rett inn i øynene og holder blikket ditt mistenkelig lenge for å få deg til å tro at vedkommende snakker sant.

Skrevet

En bevisst løgner stirrer deg gjerne rett inn i øynene og holder blikket ditt mistenkelig lenge for å få deg til å tro at vedkommende snakker sant.

Hørt på Kanal24 i dag morges? ;o)

Gjest togli
Skrevet

Nei, jeg har aldri tenkt på at denne personen lyver. Møter ofte slike personer i jobbsammenheng når jeg underviser i norsk tegnspråk. I tegnspråk _må_ man ha øyekontakt og dette kan være vanskelig for enkelte nybegynnere i tegnspråk. De må jobbe aktivt for å venne seg til å ha øyekontakt med den de kommuniserer med. Felles for de fleste som har det slik, tror jeg er at de er litt usikre på seg selv.

Skrevet

Det kunne nesten vært meg du beskrev. Og jeg er fryktelig sjenert og utilpass i situasjoner jeg må prate med folk jeg ikke kjenner så godt.

Skrevet

Der lærte jeg faktisk noe nytt, takker så mye :)

Jeg har alltid vært redd andre skulle tro at jeg lyver når jeg er så unnvikende med blikket. Er også dårlig til å lese kroppsspråk selv, og dette med løgn og fast blikk hadde jeg ingen anelse om.

Skrevet

Hørt på Kanal24 i dag morges? ;o)

Nei? Men det er da gammelt nytt. :o)

Skrevet

Ùff, nå gjenkjente jeg noen situasjoner med en som jeg vet har bevisst løyet for meg flere ganger.

Desverre har jeg alltid trodd at det er de som viker unna med blikket som lyver.

Men denne personen har sett meg rett inn i øya, holdt blikket mitt kjempelenge og til og med lovet at personen ikke har løyet til meg. Selv om jeg har bevis for at h*n har løyet for meg.

Det du nå sier, er nesten litt creepy å lese.

Skrevet

Neida. Jeg har sjelden øyekontakt med andre. Det betyr bare at jeg syns det er vanskelig.

Skrevet

Tenker ikke at vedkommende lyver. Men det er ganske vrient å snakke med folk som er sånn, for jeg lurer som regel på hva som er galt. hvorfor vil h*n ikke ha øyekontakt, er det noe galt?

Jeg syns det litt vanskelig å forholde seg til personer som nesten ikke sier noe, og som i tillegg virker nervøse og viker unna med øynene. det er egentlig ganske ubehagelig.

tror ikke at h*n lyver, men at et eller annet er galt eller merkelig.

Prinsessemamma
Skrevet

Ja, jeg tenker at vedkommende lyver!

Gjest tristsomfaenda
Skrevet

En slik person oppfatter jeg som litt arrogant...at jeg egentlig ikke er verdt å prate med og at de bare snakker for å si noe... de driter ræva i deg. Har opplevd slike personer og følt at de hadde noe i mot meg, at de liksom ignorerte meg som om jeg var luft. De pratet for at de andre skulle høre, ikke for å prate med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...