Gå til innhold

Når du blir gammel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da så. Høres ut som en sykdom. I så fall svært trist.

Det er helt i orden. Jeg har vendt meg til tanken på det, om det går an. Lever livet mens jeg har det, og det burde alle gjøre! =) Bare nyt det!

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• forgiven

10

• creature

5

• asterix

3

• Mista nikket

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest creatur1
Skrevet

Det er helt i orden. Jeg har vendt meg til tanken på det, om det går an. Lever livet mens jeg har det, og det burde alle gjøre! =) Bare nyt det!

Så bra! Ja, hvis jeg hadde fått en dødsdom hadde jeg sikkert levd livet mer enn jeg gjør nå, så det kan sikkert vendes til noe positivt.

Men hva tror du skjer når vi død?

Skrevet

Da skal jeg sitte som matriak ved bordenden med huset fullt av barnebarn. ;-)

Åhhh . Jeg blir snart sprø av den trege r-tasten min. Det skal så klart være matriark.

Skrevet

Så bra! Ja, hvis jeg hadde fått en dødsdom hadde jeg sikkert levd livet mer enn jeg gjør nå, så det kan sikkert vendes til noe positivt.

Men hva tror du skjer når vi død?

huff... vet ikke om jeg tørr å si hva jeg tror.. det er et svært ømfintlig tema..

Jeg har ikke noen spesiell tro, jeg tror på meg selv. Jeg stoler på at det som skjer det skjer. Hvor kom vi fra, liksom? =)

Gjest creatur1
Skrevet

huff... vet ikke om jeg tørr å si hva jeg tror.. det er et svært ømfintlig tema..

Jeg har ikke noen spesiell tro, jeg tror på meg selv. Jeg stoler på at det som skjer det skjer. Hvor kom vi fra, liksom? =)

Vi vet jo ingenting, det er ganske spennende. Jeg tror mest på at vi lever på nytt, men ikke husker noe fra dette livet. Men også mulig det er snakk om et liv i en annen dimensjon eller parallell verden, et slags høyere nivå.

Og skulle det ikke skje noenting, vil vi jo ikke bry oss så veldig :-).

MEN: et veldig viktig poeng. Hvis det er slik at vi var ingenting før vi ble født, og vi går til ingenting etter at vi dør...Da har vi urokkelige beviser for at det er mulig at vi kan bli født igjen. For vi har jo i såfall alle gått fra å være ingenting til å bli mennesker.

Gjest Voksen dame som lever livet
Skrevet

Jeg har ikke lyst å planlegge en tilværelse jeg ikke vet noe om. Har nok med å planlegge livet mitt her og nå. Pensjonisttilværelsen tar jeg når den kommer, hvis den kommer.

Skrevet

Vi vet jo ingenting, det er ganske spennende. Jeg tror mest på at vi lever på nytt, men ikke husker noe fra dette livet. Men også mulig det er snakk om et liv i en annen dimensjon eller parallell verden, et slags høyere nivå.

Og skulle det ikke skje noenting, vil vi jo ikke bry oss så veldig :-).

MEN: et veldig viktig poeng. Hvis det er slik at vi var ingenting før vi ble født, og vi går til ingenting etter at vi dør...Da har vi urokkelige beviser for at det er mulig at vi kan bli født igjen. For vi har jo i såfall alle gått fra å være ingenting til å bli mennesker.

hehe.. Jeg er veldig med på alt du sier! =) interressant å lese! Ja, vi kommer jo fra et sted, så da må vi jo videre liksom.

Husker mamma pleide å si at det er sjelen som går videre, men kroppen dør, da jeg var lita jente. Tror hun hadde et poeng der =)

Men dette er jo et farlig tema dersom man blander inn religion. Jeg har mange meninger, men anser meg ikke som religiøs..

Mista nikket
Skrevet

Er det den samme creature ned hele tråden? Leser creaturen og creatur1

Skrevet

Planlegger du å dø før du er pensjonist!?

jepp.

Gjest Lydia Nalen
Skrevet

Fort gjort å taste feil når man manisk driver og skifter mellom nick hele tiden.

Mista nikket
Skrevet

Fort gjort å taste feil når man manisk driver og skifter mellom nick hele tiden.

ok :-(

Gjest prust
Skrevet

Åhhh . Jeg blir snart sprø av den trege r-tasten min. Det skal så klart være matriark.

Det blir litt av en gjeng hvis barna dine også får flere barn enn gjennomsnittet :-)

Tenker mye på antall barn for tiden. Vi vurderer jo barn nr fire, og da tenker jeg at det er jo "piece of cake" i forhold til deg!

Jeg har veldig lyst på en til nå - mannen min holder igjen...

Jo - det blir koselig å bli gammel også - hvis helsa er OK og en har noen kjære rundt seg :-)

Gjest creatur1
Skrevet

hehe.. Jeg er veldig med på alt du sier! =) interressant å lese! Ja, vi kommer jo fra et sted, så da må vi jo videre liksom.

Husker mamma pleide å si at det er sjelen som går videre, men kroppen dør, da jeg var lita jente. Tror hun hadde et poeng der =)

Men dette er jo et farlig tema dersom man blander inn religion. Jeg har mange meninger, men anser meg ikke som religiøs..

"Sjel" er et ord man må være forsiktig med å bruke. Det er veldig svevende og dårlig definert. Som "Gud" på en måte.

Godt å høre at du ikke anser deg som religiøs, det er altfor mange som automatisk tror at ikke-religiøse mennesker ikke er åpne for liv etter døden o.l. Jeg blir smått irritert når religiøse tilsynelatende har tatt patent på både moral, mening og tro på liv etter døden.

Gjest creatur1
Skrevet

Ja, men jeg får beskjed om at nickene tilhører andre brukere! Må derfor bytte hele veien. Men de er alle mine nick.

Kan virke som webmaster prøver å bli kvitt meg.

Skrevet

"Sjel" er et ord man må være forsiktig med å bruke. Det er veldig svevende og dårlig definert. Som "Gud" på en måte.

Godt å høre at du ikke anser deg som religiøs, det er altfor mange som automatisk tror at ikke-religiøse mennesker ikke er åpne for liv etter døden o.l. Jeg blir smått irritert når religiøse tilsynelatende har tatt patent på både moral, mening og tro på liv etter døden.

For meg er sjelen det gode i mennesket.

Og man må jo ha tro på NOE, uansett om man er religiøs eller ikke. Hadde jeg ikke hatt tro, hadde jeg nok vært ganske desperat nå... =)

Mista nikket
Skrevet

Ja, men jeg får beskjed om at nickene tilhører andre brukere! Må derfor bytte hele veien. Men de er alle mine nick.

Kan virke som webmaster prøver å bli kvitt meg.

Hvorfor ikke finne noen som ikke er opptatt da og bare bruke det.

Skrevet

Bra, bare ikke forvent barnebarn. Jeg har dårlige erfaringer med foreldre som maser om at de vil ha barnebarn. Forferdelig plagsomt.

Jeg kommer aldri til å spørre etter barnebarn. :o) Har opplevd alt for mye av det selv, men kommer det barnebarn så blir jeg selvfølgelig glad for det.

Gjest ekte creature
Skrevet

For meg er sjelen det gode i mennesket.

Og man må jo ha tro på NOE, uansett om man er religiøs eller ikke. Hadde jeg ikke hatt tro, hadde jeg nok vært ganske desperat nå... =)

MÅ ikke tro på noe, nei. Kan være maks åpen.

Sikkert mange som snart skal dø som ikke tror på kontinuitet, men ser på det som befriende.

Skrevet

MÅ ikke tro på noe, nei. Kan være maks åpen.

Sikkert mange som snart skal dø som ikke tror på kontinuitet, men ser på det som befriende.

Hvorfor så mange nick?

Gjest ekte creature
Skrevet

Hvorfor så mange nick?

Nickene mine er utilgjengelige, tilhører andre brukere, får jeg beskjed om. Men creatur1 er IKKE meg, det er stjålet. Hvordan går det an?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...