Gå til innhold

Ultralyd

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har vært til ultralyd i dag. Endelig skulle jeg på ultralyd, bestilte vel timen for et par uker siden.

Trodde jeg ville få noe svar når jeg var der jeg. Men dengang ei. Radiologen (eller hva de heter) kom inn, tok ultralyd og gikk ut igjen. Mumlet bare så vidt det var at svaret ble sendt legesenteret mitt.

Trodde det var vanlig at man fikk litt svar av den som tok ultralyden jeg, fikk det sist jeg var der, for sikkert 5 år siden, men da var det noe annet da.

Eller er det noe så ille at han ikke ville si det til meg? Uff, ble helt nervøs her jeg.

Noen som vet?

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Hørtes rart ut ja, det vanlige er å peke og forklare.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Hørtes rart ut ja, det vanlige er å peke og forklare.

Nå er det ikke bare graviditet man er på ultralyd for da. :)

Hadde jeg vært gravid, så hadde jeg nok lagt tråden på forum for graviditet.

Nei, gjelder event. sykdom dette da.

Skrevet

Det er helt vanlig at de ikke sier så mye. De vil heller overlate det til henvisende lege.

Gjest sender det fra seg
Skrevet

Tror de sender resultatet videre til din fastlege. Tar meg seg en annen lege "i det stille", og ser på hva han har tatt UL av.

Sånn er det her iallefall, for de er radiologer og ikke leger.

Det tar innimellom over en uke før vi får svar, om da fastlegen kontakter oss (han glemmer det ofte hvis det ikke er noe galt ...), eller vi må kontakte han.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er helt vanlig at de ikke sier så mye. De vil heller overlate det til henvisende lege.

Ok.

Sist gang jeg var til ultralyd for 5 år siden, så sa den som tok ultralyd hva det var. Men det var gallestein, så det var kanskje ikke så vanskelig å se.

Men godt å vite at det er vanlig da, så trenger jeg ikke bruke mer energi på å bekymre meg.

Tusen takk for svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror de sender resultatet videre til din fastlege. Tar meg seg en annen lege "i det stille", og ser på hva han har tatt UL av.

Sånn er det her iallefall, for de er radiologer og ikke leger.

Det tar innimellom over en uke før vi får svar, om da fastlegen kontakter oss (han glemmer det ofte hvis det ikke er noe galt ...), eller vi må kontakte han.

Ok, takk for svar.

Da får jeg la være å bruke mer energi på å innbille meg at han ikke sa noe fordi det ikke var helt bra det han så.

Greit å høre at det er vanlig at de ikke sier så mye.

Skrevet

Nå er det ikke bare graviditet man er på ultralyd for da. :)

Hadde jeg vært gravid, så hadde jeg nok lagt tråden på forum for graviditet.

Nei, gjelder event. sykdom dette da.

Ok, jeg lever i en gravid verden jeg skjønner du... *flau*

Da syns jeg ikke det hørtes så rart ut. Man får jo ikke vite noe når man tar røntgen heller alltid, selv om de ser det der og da hva det er.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ok, jeg lever i en gravid verden jeg skjønner du... *flau*

Da syns jeg ikke det hørtes så rart ut. Man får jo ikke vite noe når man tar røntgen heller alltid, selv om de ser det der og da hva det er.

He he, skjønner at det er veldig lett å tenke graviditet når det er snakk om ultralyd. Spes når man selv er gravid.

Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet, til jeg får svar fra legen. Er visst ikke uvanlig å ikke få vite noe under selve ultralyden, etter flere svar jeg har fått.

Takk for svar.

Skrevet

Ok.

Sist gang jeg var til ultralyd for 5 år siden, så sa den som tok ultralyd hva det var. Men det var gallestein, så det var kanskje ikke så vanskelig å se.

Men godt å vite at det er vanlig da, så trenger jeg ikke bruke mer energi på å bekymre meg.

Tusen takk for svar.

Nei, jeg hadde ikke bekymret meg. Jeg vil tro at om det var noe veldig alvorlig, så hadde de ringt legen med en gang og så hadde du fått telefon fra fastlegen om å komme så fort som mulig.

No news is good news, vet du :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke bekymret meg. Jeg vil tro at om det var noe veldig alvorlig, så hadde de ringt legen med en gang og så hadde du fått telefon fra fastlegen om å komme så fort som mulig.

No news is good news, vet du :)

Tusen takk for svar.

Stemmer sikkert som du sier, så jeg kan nok ta det med ro.

Igjen, tusen takk for svar.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...