Gå til innhold

hvordan lage havregrøt?

Anbefalte innlegg

Gjest dårligmedmat
Skrevet

Hvordan lager man havregrøt? Er helt blank i matlaging

Skrevet

Man kjøper en pose havregryn og leser på posen. :)

Skrevet

Det står på pakken, ja. Bruk gjerne litt melk i den, da får den litt smak. =) Kjempegodt og billig-men man går jammen fort lei av den....hehe

Skrevet

Jeg pleier å halvblande vann og melk. Tar i så det ser ut til at det blir nok til så mange personer som skal ha.

Så har jeg i havregryn til det blir endel tynnere enn slik jeg vil ha grøten.

Litt salt er godt i.

Kok opp under omrøring. Når grøten har kokt opp er den i prinsippet ferdig.

Du kan smakssette med rosiner, honning, kanel, sukker, bær, syltetøy, epler - alt hva hjertet begjærer. Og godt er det også!

Skrevet

Man kjøper en pose havregryn og leser på posen. :)

heheh, som jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Jeg pleier å halvblande vann og melk. Tar i så det ser ut til at det blir nok til så mange personer som skal ha.

Så har jeg i havregryn til det blir endel tynnere enn slik jeg vil ha grøten.

Litt salt er godt i.

Kok opp under omrøring. Når grøten har kokt opp er den i prinsippet ferdig.

Du kan smakssette med rosiner, honning, kanel, sukker, bær, syltetøy, epler - alt hva hjertet begjærer. Og godt er det også!

Den oppskrifra med store gryn, og du spiser "havresuppe". Den burde nok koke litt for å få konsistens.

Skrevet

Havregryn + litt sukker + bittelitt salt i en kjele. Vann så det så vidt dekker grynene.

Kok. Når det begynner å tykne heller du på melk og fortsetter å koke. Hell på melk til passe konsistens.

Godt:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Havregryn, mikrobølgeovn, ferdig!

Det hørtes tørt ut, ingen melk eller vann.

:)

Gjest creatur1
Skrevet

Det hørtes tørt ut, ingen melk eller vann.

:)

Hehe, jo vann. Glemte det. Trenger faktisk ikke mer. Blir lett og luftig.

Skrevet

1,5 dl havregryn, 2,5 dl melk/vann og bittelitt salt om du vil det, gjerne en smørklatt (bruker det til poden min for han trenger mer fett). Kok opp og la koke et lite minutt og la evt. stå litt til den blir passe tykk. Server med sukker og kanel.

Gjest blame
Skrevet

Bare så du er klar over det, det er forskjell på koketid når det gjelder lettkokte og store havregryn. Pakkene er nesten identiske, så du må lese på de for å finne den du vil ha.

Det er bare lettkokt som kun trenger ett minutt. 10 minutter for den andre typen.

Skrevet

Jeg pleier koke havregrøt av vann, for da svir jeg ikke grøten. Så blander jeg med cottage cheese, søtstoff og gjerne blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...