Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på besøk til en venninne som nettopp har fått barn. Babyen klarer jeg finne gave til selv, men er litt blank på hva jeg skal finne på til mammaen... Blomster vet jeg de har fått mye av, så det vil jeg styre unna...

Hva fikk evt. dere, som dere satte pris på? Eller hva kunne du ha ønsket deg da du var nybakt mamma?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269528-tips-om-barselgave-til-mammaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

25

• smekka

5

• Velouria

2

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Jeg fikk en fin t-skjorte, med plass til store sprengte pupper i ;o)

Den var deilig og kunne amme i.

Hvor mye skal du legge i gaven?

Jeg hadde blitt overlykkelig for en ammetopp, men det er kanskje litt i meste laget.

En god dusjssåpe hadde jeg satt pris på. Eller en god bodylotion. Litt velvære til meg selv.

Jeg fikk også en bukse, men det var ikke noe særlig. Giveren sa at den var stor og god, men jeg fikk den ikke på meg, og begynte og stortute. He he, etter ett par dager passet den, men fy så svær jeg følte meg da den ikke passet først. ;o)

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173361958' post='3562531]

Jeg fikk en fin t-skjorte, med plass til store sprengte pupper i ;o)

Den var deilig og kunne amme i.

Hvor mye skal du legge i gaven?

Jeg hadde blitt overlykkelig for en ammetopp, men det er kanskje litt i meste laget.

En god dusjssåpe hadde jeg satt pris på. Eller en god bodylotion. Litt velvære til meg selv.

Jeg fikk også en bukse, men det var ikke noe særlig. Giveren sa at den var stor og god, men jeg fikk den ikke på meg, og begynte og stortute. He he, etter ett par dager passet den, men fy så svær jeg følte meg da den ikke passet først. ;o)

Takk for fine forslag!

Dessverre er kremer, såper osv. vanskelig, da hun har veldig sensitiv hud og reagerer på mange typer. Og jeg husker dessverre ikke hvilke hun tåler godt...

Men ammetopp eller en fin vanlig topp som kan passe kan være en ide! :)

Jeg fikk noen blomster fra lokalbutikken; de visnet temmelig fort. Ellers fikk jeg ikke noe. Bestemor ga 100 kr til noe "sengemat".

Jeg ville blitt glad for: ansiktskrem, dusjsåpe, notisbok til å skrive i, fotoalbum, håndkle.

Sengemat, hva er det? hehe

Men takk for forslag, fotoalbum, håndkle, fin notisbok kan være gode ideer! :)

Annonse

Takk for fine forslag!

Dessverre er kremer, såper osv. vanskelig, da hun har veldig sensitiv hud og reagerer på mange typer. Og jeg husker dessverre ikke hvilke hun tåler godt...

Men ammetopp eller en fin vanlig topp som kan passe kan være en ide! :)

Nei da er ikke slike produkter så lurt.

Jeg synes de ammetoppene ser veldig greie ut, så slipper man og dra hele toppen opp. Jeg likte ikke at noen så magen min i starten ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173370337' post='3562896]

Nei da er ikke slike produkter så lurt.

Jeg synes de ammetoppene ser veldig greie ut, så slipper man og dra hele toppen opp. Jeg likte ikke at noen så magen min i starten ;o)

Ja, ammetopper virker veldig greit.

Alternativt ser jeg for meg at man kan bruke omslags-topper omtrent på samme måten? (ikke så mye med tanke på denne gaven, men på meg selv når den tiden - snart - kommer).

Ja, ammetopper virker veldig greit.

Alternativt ser jeg for meg at man kan bruke omslags-topper omtrent på samme måten? (ikke så mye med tanke på denne gaven, men på meg selv når den tiden - snart - kommer).

Ja det skulle sikkert gå greitt.

He he, det er så lenge siden jeg ammet nå, at jeg er kanskje ikke den rette til og spørre ;o) Det er litt skummelt hvor fort man glemmer. Jeg holdt en baby her om dagen, og følte meg helt teit, ante ikke helt hva jeg skulle gjøre ;o)

Hvor lenge har du igjen nå?

Mrs. Wallace

Jeg har hatt stor suksess med å gi bort en liten "kosekurv" til mor: med feks litt sjokolade, en bitteliten flaske champagne, en CD med behagelig musikk (hjemmebrent eller kjøpt) og en god krem.

Om hun har sensitiv hud, kan jeg anbefale Aderma Exomega fra apoteket. Den er nydelig for min hud som har de fleste problemer som finnes.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173371083' post='3562924]

Ja det skulle sikkert gå greitt.

He he, det er så lenge siden jeg ammet nå, at jeg er kanskje ikke den rette til og spørre ;o) Det er litt skummelt hvor fort man glemmer. Jeg holdt en baby her om dagen, og følte meg helt teit, ante ikke helt hva jeg skulle gjøre ;o)

Hvor lenge har du igjen nå?

3 måneder :)

Har holdt svært få helt ferske babyer, så jeg er spent på hvordan det blir... Tror jeg kommer til å være redd for å gjøre noe galt... hehe

Mest ift. venninna mi sin da, min egen håper jeg å raskt bli knyttet til :)

Jeg har hatt stor suksess med å gi bort en liten "kosekurv" til mor: med feks litt sjokolade, en bitteliten flaske champagne, en CD med behagelig musikk (hjemmebrent eller kjøpt) og en god krem.

Om hun har sensitiv hud, kan jeg anbefale Aderma Exomega fra apoteket. Den er nydelig for min hud som har de fleste problemer som finnes.

Takk for tips!

Høres absolutt ut som en koselig gave! :)

3 måneder :)

Har holdt svært få helt ferske babyer, så jeg er spent på hvordan det blir... Tror jeg kommer til å være redd for å gjøre noe galt... hehe

Mest ift. venninna mi sin da, min egen håper jeg å raskt bli knyttet til :)

Nærmer seg nå da :o)

Når det er din egen går det bra. Jeg drakset rundt på guttungen over alt jeg.

I den perioden passet jeg gjerne andre babyer også, holdt dem, matet og styrte på.

Men nå, nå føler jeg meg litt hjelpeløs til de har bikket 2-3 år ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...