Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

25

• smekka

5

• Velouria

2

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Definitivt sjokolade. Det ville jeg blitt kjempeglad for, men jeg elsker sjokolade også da.

Det er godt å få noe som bare er til en selv og ikke har noe som helst med baby å gjøre.

Om du derimot ønsker at det skal ha noe med baby å gjøre, så kanskje en ammetopp, fotoalbum, en fin ramme til å ha babybilde i eller noe slikt.

Definitivt sjokolade. Det ville jeg blitt kjempeglad for, men jeg elsker sjokolade også da.

Det er godt å få noe som bare er til en selv og ikke har noe som helst med baby å gjøre.

Om du derimot ønsker at det skal ha noe med baby å gjøre, så kanskje en ammetopp, fotoalbum, en fin ramme til å ha babybilde i eller noe slikt.

Takk for forslag!

Sjokolade er allerede notert, hun elsker også sjokolade, og var veldig restriktiv med det under graviditeten for å unngå å få en "sukkerbaby" :)

Fotoalbum og de andre tingene du nevner er også gode ideer! Må bare komme meg ut og handle, med tipsene deres bak øret :)

Har ikke lest alle svarene du har fått, så du har sikkert fått tips om dette allerede, men dette ville jeg satt pris på:

massasje/hudpleie/frisør-time, en god body lotion/ansiktskrem/scrub/maske e.l., en fin topp/overdel, en morsom lettlest bok, fin musikk, dagbok, en god flaske vin/champagne e.l. som skal spares til mor kan drikke den sammen med deg, trimvideo for nybakte mødre (?), en fin pute, et bilde/maleri, et varig minne som f.eks en antikvitet. Det var det jeg kom på i farta..

Har ikke lest alle svarene du har fått, så du har sikkert fått tips om dette allerede, men dette ville jeg satt pris på:

massasje/hudpleie/frisør-time, en god body lotion/ansiktskrem/scrub/maske e.l., en fin topp/overdel, en morsom lettlest bok, fin musikk, dagbok, en god flaske vin/champagne e.l. som skal spares til mor kan drikke den sammen med deg, trimvideo for nybakte mødre (?), en fin pute, et bilde/maleri, et varig minne som f.eks en antikvitet. Det var det jeg kom på i farta..

Tusen takk for fine tips! :)

Jeg fikk sjokolade, og det holdt i massevis for meg. *s* Ellers forventet jeg ikke gaver egentlig; det er jo babyen som skal få gaver.

Tja, synes egentlig omvendt. Hyggelig med en liten ting til babyen evnt og noe mer til mor; det er tross alt hun som har gjort jobben og som fortjener en oppmerksomhet! Synes jeg da...

Annonse

Tja, synes egentlig omvendt. Hyggelig med en liten ting til babyen evnt og noe mer til mor; det er tross alt hun som har gjort jobben og som fortjener en oppmerksomhet! Synes jeg da...

Jeg synes det avhenger litt av hva slags forhold jeg har til mammaen jeg. I dette tilfellet mitt, så er det en god venninne som jeg har hatt i mange år. Er det derimot en ny bekjent, sånn som da en mangeårig kamerat ble pappa i fjor, og da med en ganske så fersk kjæreste, så valgte jeg å bare kjøpe noe til babyen og ingenting til mammaen. Kanskje litt dårlig gjort av meg, men jeg tenkte ikke sånn på det, dette var jo ei jeg knapt hadde hilst på noen få ganger.

Å nå kom jeg på noe mer som jeg hadde satt overmåte pris på; at gjesten hadde kommet med god mat og drikke + kake og gitt beskjed på forhånd om at mor ikke skulle ordne _noenting_ til du kom på besøk! Skikkelig gammeldags barselbesøk!!

Kake har jeg tenkt å ha med (eller evt. boller el.lign.), men mat hadde jeg ikke planer om å ha med. Det er en ganske lang kjøretur fra oss til der de bor. Men jeg kunne kanskje hatt med noe mat allikevel. Har du noen forslag, som ikke er for mye styr å lage til?

Jeg er gravid, og har bekkenløsning mm. selv, så jeg er ikke så altfor ivrig på kjøkkenet for tiden...

Jeg synes det avhenger litt av hva slags forhold jeg har til mammaen jeg. I dette tilfellet mitt, så er det en god venninne som jeg har hatt i mange år. Er det derimot en ny bekjent, sånn som da en mangeårig kamerat ble pappa i fjor, og da med en ganske så fersk kjæreste, så valgte jeg å bare kjøpe noe til babyen og ingenting til mammaen. Kanskje litt dårlig gjort av meg, men jeg tenkte ikke sånn på det, dette var jo ei jeg knapt hadde hilst på noen få ganger.

Ja da stiller det s selvf annerledes. Tenkte først og fremst på venninner.... :)

Kake har jeg tenkt å ha med (eller evt. boller el.lign.), men mat hadde jeg ikke planer om å ha med. Det er en ganske lang kjøretur fra oss til der de bor. Men jeg kunne kanskje hatt med noe mat allikevel. Har du noen forslag, som ikke er for mye styr å lage til?

Jeg er gravid, og har bekkenløsning mm. selv, så jeg er ikke så altfor ivrig på kjøkkenet for tiden...

Tja, lage med en quiche (pai) for eksempel, eller kjøp med ordentlig godt brød, noen gode oster og spekeskinke (som hun kanskje ikke har spist noe særlig av på en stund), gode tomater?

Tja, lage med en quiche (pai) for eksempel, eller kjøp med ordentlig godt brød, noen gode oster og spekeskinke (som hun kanskje ikke har spist noe særlig av på en stund), gode tomater?

spekeskinke og sånt skal jo jeg selv holde meg unna da... :)

Og pai er jeg ingen kløpper på, og mannen min visstnok ikke så glad i, så det lages så å si aldri her...

Men jeg finner nok på noe :)

Gjest Persille

Takk for forslag! Jeg glemte dessverre å skrive i første innlegg at såper og kremer er utelukket pga sensitiv hud/allergi mot mange slike produkter.

Men hva med hudpleie-greier som peeling-svamp, sånne sopp-svamper fra havet og sånt?

Da kan hun jo bruke dem med hva hun vil...

Annonse

Må man bestille den fra USA (den linken), eller finnes den å få kjøpt her i landet? Synes den var litt dyr, i alle fall når man sikkert ender med tollgebyr, moms, og et-eller-annet i frakt. Og nå ser jeg at det ikke er mange alternativene under land i Checkout, så jeg får visst uansett ikke bestilt den.

Men det så absolutt interessant og spennende ut, også for min egen del snart :)

Min venninne bor i statene, så jeg sendte den direkte til henne, jeg tenkte ikke på dette med porto/toll og sånn.

Jeg vet ikke om den er å få tak i her, men den burde jo absolutt bli det.

Min venninne bor i statene, så jeg sendte den direkte til henne, jeg tenkte ikke på dette med porto/toll og sånn.

Jeg vet ikke om den er å få tak i her, men den burde jo absolutt bli det.

Takk, jeg skal sjekke litt rundt!

Jeg er også litt fascinert av enkelt tegnspråk for babyer/småbarn, så det skal jeg også sjekke ut nærmere :)

Har hørt om det før også, men nå har jeg sett på et par videor på youtube, og tenker at "Dette må jeg prøve!" (får kanskje vente til babyen er ute... hehe)

og

igermor fikk jeg en deilig krem og dusjgel med oppstrammende effekt. Husker ikke hva den het, men får kjøpt mange sånne. Den var god, og jeg innbiller meg den virka litt. :) Ellers en bodybutter med papaya fra bodyshop.. mmmmmmmmmmmmm... herlig å kunne smøre beina sine selv igjen etter magen blir borte. Littt godt å stelle med seg selv. Så jeg ville kjøpt en krem til kroppen og kanskje en skrub og skrubhansker eller svamp.

Ang. mat kan du kanskje kjøpe ferske bagutter på veien? Som er feridg snmurte altså..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...