Gjest Tacomix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Går det ann å ta ibux om en går på ery-max? Evt. kan jeg ta normal dosering eller må jeg redusere litt? 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg fikk utskrevet sterke ibux-tabletter da jeg gikk på ery-max, så ja, det kan du fint gjøre. Du har sannsynligvis fått den type ibux som også er betennelses-dempende hvis ikke faktisk alle ibux-typene er det. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg fikk utskrevet sterke ibux-tabletter da jeg gikk på ery-max, så ja, det kan du fint gjøre. Du har sannsynligvis fått den type ibux som også er betennelses-dempende hvis ikke faktisk alle ibux-typene er det. Dette er første gang jeg prøver ibux. Så det er bra jeg kan ta de. Selvsagt glømte jeg å spørre de jeg fikk de av om jeg kunne det! 0 Siter
Gjest et tips fra nett Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Dette er første gang jeg prøver ibux. Så det er bra jeg kan ta de. Selvsagt glømte jeg å spørre de jeg fikk de av om jeg kunne det! Du kan også lese i felleskatalogen på nett. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Dette er første gang jeg prøver ibux. Så det er bra jeg kan ta de. Selvsagt glømte jeg å spørre de jeg fikk de av om jeg kunne det! Jeg fikk ihvertfall utskrevet ibux sammen med ery-max, og jeg spurte om jeg heller ikke kunne bruke paracet, det kunne jeg jo men ibuxen hjalp til med å dempe betennelsen. Så de kan du bare bruke samtidig. Jeg reagerte riktignok på ery-max, jeg er mega-allergiker så det skal ikke så mye til før jeg får en rød prikk her og der. Det klødde som fy! hehe 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Du kan også lese i felleskatalogen på nett. Takk for svar. Kan ikke så mange nett sider jeg enda:) 0 Siter
Gemini Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg fikk utskrevet sterke ibux-tabletter da jeg gikk på ery-max, så ja, det kan du fint gjøre. Du har sannsynligvis fått den type ibux som også er betennelses-dempende hvis ikke faktisk alle ibux-typene er det. All Ibux er betennelsesdempende i tillegg til å være febernedsettende og smertestillende. Det er bare styrken på tablettene som varierer. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg fikk ihvertfall utskrevet ibux sammen med ery-max, og jeg spurte om jeg heller ikke kunne bruke paracet, det kunne jeg jo men ibuxen hjalp til med å dempe betennelsen. Så de kan du bare bruke samtidig. Jeg reagerte riktignok på ery-max, jeg er mega-allergiker så det skal ikke så mye til før jeg får en rød prikk her og der. Det klødde som fy! hehe Takk for svarer! Hehe, jeg har heldigvis ikke slik allergi for de. Har heldigvis ikke fått bivirkningene enda som jeg pleier å få, så virker som de virker veldig godt nå 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 All Ibux er betennelsesdempende i tillegg til å være febernedsettende og smertestillende. Det er bare styrken på tablettene som varierer. Ja, da var det nok på grunn av styrken at jeg fikk dem på resept. Det jeg har reagert på i ettertid er at min mor lurte på om hun ikke kunne få de tablettene jeg ikke brukte, jeg ga dem til henne. Og for noen år siden fikk jeg utskrevet svak valuim av legen slik at jeg kunne gå til tannlegen med ro i sjelen. Jeg fik aldri brukt dem, for min mor sa at hun "skulle passe på dem" inntil jeg fikk bruk for dem. Nå skylder hun på at de forsvant i all flyttingen da hun og min far skillte seg... jeg er glad jeg nå klarer å avvise henne litt, for jeg orker ikke ha henne på besøk her. Hun er en fæl gammel dame! Og nå klarte jeg selvfølgelig å spore av... 0 Siter
Gemini Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Ja, da var det nok på grunn av styrken at jeg fikk dem på resept. Det jeg har reagert på i ettertid er at min mor lurte på om hun ikke kunne få de tablettene jeg ikke brukte, jeg ga dem til henne. Og for noen år siden fikk jeg utskrevet svak valuim av legen slik at jeg kunne gå til tannlegen med ro i sjelen. Jeg fik aldri brukt dem, for min mor sa at hun "skulle passe på dem" inntil jeg fikk bruk for dem. Nå skylder hun på at de forsvant i all flyttingen da hun og min far skillte seg... jeg er glad jeg nå klarer å avvise henne litt, for jeg orker ikke ha henne på besøk her. Hun er en fæl gammel dame! Og nå klarte jeg selvfølgelig å spore av... Husker du har skrevet om moren din før. Kanskje husker du også at jeg har fortalt litt om min håpløse mor også. Det tar tid å lære seg å sette grenser og distansere seg litt fra sånne håpløse mødre, for mor-datter-relasjonen skal jo helst være så god... Men i visse tilfeller, når mødrene er av den mer håpløse typen, så må man rett og slett sette foten ned innimellom (eller ofte...). Lykke til videre på det området! 0 Siter
Gjest Nurse Novel Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Du kan bruke dem sammen, og du trenger ikke redusere dosen. Fint at du føler Ery-Max virker. Om ikke lenge er du på beina igjen:) 0 Siter
Gjest blame Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Da har vi fått samme type antibiotika for lungebetennelsen Jeg bruker Ibux fast hver dag pga kroniske smerter, og jeg fikk ikke beskjed om at det var noe farlig, legen har jo oversikt over alle medikamenter jeg bruker, så han ville nok sagt i fra. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Da har vi fått samme type antibiotika for lungebetennelsen Jeg bruker Ibux fast hver dag pga kroniske smerter, og jeg fikk ikke beskjed om at det var noe farlig, legen har jo oversikt over alle medikamenter jeg bruker, så han ville nok sagt i fra. Jeg har alltid fått ery-max når jeg har trengt antibiotika. Har allergi for mye rart! Men hvordan synes du det går? Har du gått på det lenge nå? Er du bedre? Jeg har fortsatt litt problemer med pusten, men ikke så ille nå! Så satser på at det strax går over, har enda igjen 5 dager på det. Det er bra at jeg kan bruke ibux, for jeg merker jeg vil ha vekk feberen og verket i hode. Da prøver jeg ibux idag:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Du kan bruke dem sammen, og du trenger ikke redusere dosen. Fint at du føler Ery-Max virker. Om ikke lenge er du på beina igjen:) Ja, håper å være på beina igjen snart ja:), skal bli godt det! Takk for svaret, skal teste ut ibuxen idag jeg da:) 0 Siter
Gjest blame Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har alltid fått ery-max når jeg har trengt antibiotika. Har allergi for mye rart! Men hvordan synes du det går? Har du gått på det lenge nå? Er du bedre? Jeg har fortsatt litt problemer med pusten, men ikke så ille nå! Så satser på at det strax går over, har enda igjen 5 dager på det. Det er bra at jeg kan bruke ibux, for jeg merker jeg vil ha vekk feberen og verket i hode. Da prøver jeg ibux idag:) Får alltid forskjellig antibiotika jeg, og jeg har hatt mange kurer.. Tror jeg hadde 7 i fjor, er på den 2. i år.. Men men, jeg tåler iallfall alle typer (hittil). Er blitt mye bedre, har til og med gått litt de siste par dagene, og det har gjort godt. Bedre i går når det var varmt og deilig, nå i morges var det kaldt og guffent, og det var ekkelt, ble tett da. Tar det fortsatt med ro, men er mye, mye bedre! Det virker som du er på bedringens vei nå, det er kjempebra! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Får alltid forskjellig antibiotika jeg, og jeg har hatt mange kurer.. Tror jeg hadde 7 i fjor, er på den 2. i år.. Men men, jeg tåler iallfall alle typer (hittil). Er blitt mye bedre, har til og med gått litt de siste par dagene, og det har gjort godt. Bedre i går når det var varmt og deilig, nå i morges var det kaldt og guffent, og det var ekkelt, ble tett da. Tar det fortsatt med ro, men er mye, mye bedre! Det virker som du er på bedringens vei nå, det er kjempebra! Det var mange antibiotika kurer du har hatt. Jeg går bare på min 5 kur på litt under 2 år. Å jeg synes det er mye, men tydligvis ikke iforhold til deg. Håper jeg slipper en kur til. Vet ikke om jeg trenger en kur til heller, men må vel ta kontakt med legen om jeg fortsatt ikke puster normalt til uka. Det er bra du tåler alle typer hittil. Jeg føler at Ery-max fungerer, men jeg har alltid hatt 2 kurer hver gang. Men håper jeg slipper nå! Har en følse at vi ikke bor så langt unna hverandre, for det været hørtes så kjent ut. Men er ikke sikkert da. Det er utrolig bra at du har blitt bedre, det er jeg glad for:) Ja, jeg er bedre. Puster ikke helt som en hval nå. Men håper helga gjør under verker. For jeg bør komme meg tilbake til skolen nå, men har ikke helt energi for det enda. Sover utrolig mye og tar det fortsatt bare helt med ro. Men lungebetennelse tar jo lang tid. Men jeg har et håp å komme meg på beina igjen strax. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det var mange antibiotika kurer du har hatt. Jeg går bare på min 5 kur på litt under 2 år. Å jeg synes det er mye, men tydligvis ikke iforhold til deg. Håper jeg slipper en kur til. Vet ikke om jeg trenger en kur til heller, men må vel ta kontakt med legen om jeg fortsatt ikke puster normalt til uka. Det er bra du tåler alle typer hittil. Jeg føler at Ery-max fungerer, men jeg har alltid hatt 2 kurer hver gang. Men håper jeg slipper nå! Har en følse at vi ikke bor så langt unna hverandre, for det været hørtes så kjent ut. Men er ikke sikkert da. Det er utrolig bra at du har blitt bedre, det er jeg glad for:) Ja, jeg er bedre. Puster ikke helt som en hval nå. Men håper helga gjør under verker. For jeg bør komme meg tilbake til skolen nå, men har ikke helt energi for det enda. Sover utrolig mye og tar det fortsatt bare helt med ro. Men lungebetennelse tar jo lang tid. Men jeg har et håp å komme meg på beina igjen strax. Jeg har dårlig immunforsvar, så jeg får veldig lett betennelser og sånt. Det er veldig kjedelig. Har begynt med en type kosttilskudd som liksom skal gjøre underverker for immunforsvaret nå, da. Jeg er litt skeptisk, ja, men fikk en sånn boks nærmest kastet etter meg, så da prøver jeg! Nei, jeg tror jeg vet sånn ca hvilken by du bor i, så jeg bor et stykke unna. Bor på Øvre Romerike utenfor Oslo, jeg Det er jo bra at du endelig føler deg litt bedre, håper du kommer deg på skolen igjen til uka.. Nå er det jo snart eksamenstid og veldig synd å gå glipp av for mye, men du klarer helt sikkert å ta det igjen Håper du får en finfin helg, unn deg noe godt og kos deg Fortsatt god bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.