Gå til innhold

Snakk om kortvarig kjøreglede :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i parallellklassen min på videregående klarte halvtimen. Han ble mobba litt, ja.

Gjest Pontiac
Skrevet

En i parallellklassen min på videregående klarte halvtimen. Han ble mobba litt, ja.

Det er helt vilt det der.

Det er kanskje en grunn til at forsikringspremien er høyere for unge menn :)

Skrevet

Det er helt vilt det der.

Det er kanskje en grunn til at forsikringspremien er høyere for unge menn :)

Mener du det er riktig at menn skal betale høyere forsikring enn damer?

Gjest Nurse Novel
Skrevet

:) Men så flott at han ble tatt etter så kort tid. Enkelte burde jo aldri fått lappen! Blir rasende på sånne idioter som utsetter andre for fare og det som verre er.

(Kjenner at det er likefør jeg sprenger et blodkar i hjernen altså) Hmf.

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg har ikke viten nok til å uttale meg om det.

Men de gjør det, de unge gutta, og det er kanskje blitt slik av en grunn?

Gjest Pontiac
Skrevet

:) Men så flott at han ble tatt etter så kort tid. Enkelte burde jo aldri fått lappen! Blir rasende på sånne idioter som utsetter andre for fare og det som verre er.

(Kjenner at det er likefør jeg sprenger et blodkar i hjernen altså) Hmf.

Ja, det er skikkelig ille at de ikke kan ha respekt nok folk til å føre seg sånn nogenlunde på vegen iallefall.

Og det var ikke rent lite hastighet han hadde heller.

Men en time da du, da har en driti på draget altså. Etter så mye penger og jobb som skal til for å få sertifikat.

Skrevet

Jeg har ikke viten nok til å uttale meg om det.

Men de gjør det, de unge gutta, og det er kanskje blitt slik av en grunn?

Men hvis man f eks hadde funnet ut at jøder hadde større sjanse for å havne i trafikkuhell, hadde det vært riktig å gi dem høyere forsikringspremie da?

Gjest Pontiac
Skrevet

kan takke seg selv..

Det er det jo klart at han kan.

Jeg kan bare ikke skjønne at noen får seg til å tøye grensene såpass etter så mye penger og jobb som kreves for å få sertifikat i dag.

Og å ikke tenke konsekvenser, det var jaggu fort nok han kjørte.

Gjest togli
Skrevet

Det avhenger av om de er millionærer eller ikke. Man bør betale etter evne ;-)

Skrevet

Det er det jo klart at han kan.

Jeg kan bare ikke skjønne at noen får seg til å tøye grensene såpass etter så mye penger og jobb som kreves for å få sertifikat i dag.

Og å ikke tenke konsekvenser, det var jaggu fort nok han kjørte.

idiot sier jeg bare.. :P

Gjest Pontiac
Skrevet

Men hvis man f eks hadde funnet ut at jøder hadde større sjanse for å havne i trafikkuhell, hadde det vært riktig å gi dem høyere forsikringspremie da?

Har fått med meg litt i dag at du er glad i å diskutere.

Jeg er ikke interessert i å gå inn på en diskusjon om jøder og førerkort med deg.

Det er ikke jeg som setter regler for forsikring, men noen har gjort det og de har sikkert grunner til å sette de regler de har satt.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Ja, det er skikkelig ille at de ikke kan ha respekt nok folk til å føre seg sånn nogenlunde på vegen iallefall.

Og det var ikke rent lite hastighet han hadde heller.

Men en time da du, da har en driti på draget altså. Etter så mye penger og jobb som skal til for å få sertifikat.

All den tiden og alle de pengene han har brukt på å ta lappen ja....

...også har han ingenting lært... skummelt!

Skrevet

Det avhenger av om de er millionærer eller ikke. Man bør betale etter evne ;-)

Her snakker vi om ungdommer som går på videregående, svært få av dem er millionærer. Spørsmålet er om det er riktig at gutter bør betale mer enn jenter fordi det er et fåtall gutter som konsekvent bryter trafikkreglene. Nei, mener jeg. Ja, mener andre. Men de som mener ja bør også støtte forslag om at jøder betaler mer, dersom tester viser at jøder oftere havner i trafikkuhell.

Skrevet

Har fått med meg litt i dag at du er glad i å diskutere.

Jeg er ikke interessert i å gå inn på en diskusjon om jøder og førerkort med deg.

Det er ikke jeg som setter regler for forsikring, men noen har gjort det og de har sikkert grunner til å sette de regler de har satt.

Grunnene er rett og slett at gutter havner i flere ulykker enn jenter, selv om de egentlig er bedre sjåfører. Synes da det blir tåpelig at lovlydige gutter skal betale for kjeltringene, bare fordi de har samme kjønn.

Gjest Pontiac
Skrevet

Grunnene er rett og slett at gutter havner i flere ulykker enn jenter, selv om de egentlig er bedre sjåfører. Synes da det blir tåpelig at lovlydige gutter skal betale for kjeltringene, bare fordi de har samme kjønn.

De er bedre sjåfører men havner i flere ulykker, hvorfor det da?

Og bare så det er sakt, jenter kan være meget gode sjåfører de også. De har lettere for å være mer forsiktige bare, og det kan vel knappest kalles å være dårlig sjåfør.

Gjest togli
Skrevet

Her snakker vi om ungdommer som går på videregående, svært få av dem er millionærer. Spørsmålet er om det er riktig at gutter bør betale mer enn jenter fordi det er et fåtall gutter som konsekvent bryter trafikkreglene. Nei, mener jeg. Ja, mener andre. Men de som mener ja bør også støtte forslag om at jøder betaler mer, dersom tester viser at jøder oftere havner i trafikkuhell.

Jeg prøvde meg bare med litt humor ;-)

Gjest Nassa
Skrevet

Ja, du gikk i parallellklassen til Zakkoo du, ja.

Skrevet

De er bedre sjåfører men havner i flere ulykker, hvorfor det da?

Og bare så det er sakt, jenter kan være meget gode sjåfører de også. De har lettere for å være mer forsiktige bare, og det kan vel knappest kalles å være dårlig sjåfør.

Gutter har bedre romfølelse og koordinasjon. Problemet ligger i at de også har større trang til å sprenge grenser, adrelalinkick osv. Derfor kjører de litt for fort, overvurderer egne evner i starten.

Jenter er av natur mer forsiktige og ikke helt trygge på egne evner, og holder forsvarlig fart. Det gjør riktignok de fleste gutta også.

Så jo, gutta er halt klart bedre sjårører teknisk sett, men jentene er bedre i praksis pga guttas overvurdering av egne evner og trang til å kjøre på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...