tiv Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Skal servere en salat på lørdag. Tenkte å ha oppi stekt og marinert kylling, advocado, pinjekjerner, ruccola, feta, tomat og parprika. Forslag til dressing? Både oljebaserte og rømmeaktige er av interesse! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes hvitløkdressing er godt. Du får kjøpt det i pulverposer der du tilsetter litt vann og olje. Gir veldig god smak til salaten. 0 Siter
Idéfix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg bruker noe så enkelt som god balsamico, god olivenolje, sukker (den er god litt søt), pepper og pittelitt salt. 3 deler olje og 1 del eddik. Muligens litt sennep, men oftest ikke. Det andre litt på slump. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Sitronsaft, olivenolje, litt salt og pepper, presset hvitløk. 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes Tzasiki (selv om jeg ikke vet hvordan det skrives:-) er veldig godt. Riv opp en slangeagurk på minste rivjernet - klem ut vannet, bland dette i i boks Creme Freché og tilsett ønsket mengde hvitløk (2-5 fedd). Frisk og god dressing. 0 Siter
Idéfix Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes Tzasiki (selv om jeg ikke vet hvordan det skrives:-) er veldig godt. Riv opp en slangeagurk på minste rivjernet - klem ut vannet, bland dette i i boks Creme Freché og tilsett ønsket mengde hvitløk (2-5 fedd). Frisk og god dressing. Det er dødsgodt, men passer det egentlig til salat? 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Det er dødsgodt, men passer det egentlig til salat? Jeg var også usikker på det, men så prøvde jeg en gang sammen med salat til moussaka - og det var kjempegodt:-) 0 Siter
animatora Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg ville gå for Hares oppskrift, med en teskje flytende honning i...mums, dressinger med sitron syns jeg også passer best til avocado..fikk vann i munnen av å lese om dine middagsplaner, humre 0 Siter
fugazi Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Bruker av og til fetaost på glass, og da er oljen der pluss litt krydder og kanskje en dråpe lime en latterlig enke, og helt grei dressing. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 De selger en dressing av soltørkede tomater. Den er nydelig til kyllingsalat. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes Tzasiki (selv om jeg ikke vet hvordan det skrives:-) er veldig godt. Riv opp en slangeagurk på minste rivjernet - klem ut vannet, bland dette i i boks Creme Freché og tilsett ønsket mengde hvitløk (2-5 fedd). Frisk og god dressing. Tips: Bytt ut slangeagurken med squash! Mye bedre (synes jeg), og den blir ikke så våt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Tips: Bytt ut slangeagurken med squash! Mye bedre (synes jeg), og den blir ikke så våt. Oi, tusen takk. Det skal jeg prøve neste gang:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Jeg liker godt fransk vinaigraitte, som jeg lager på følgende vis (jeg lager ofte til en flaske jeg har stående): Litt Dijonsennep, god olivenolje, god hvitvinseddik eller balsamico. Litt presset hvitløk, salt og pepper, ørlite sukker. Urter knust i morter. Bland alt i en flaske som rystes. Kan gjerne lages en stund før den spises, så urter og hvitløk får satt smak, men dette er ikke helt nødvendig. Kjempegod! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.