Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere en salat på lørdag. Tenkte å ha oppi stekt og marinert kylling, advocado, pinjekjerner, ruccola, feta, tomat og parprika.

Forslag til dressing? Både oljebaserte og rømmeaktige er av interesse!

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes hvitløkdressing er godt. Du får kjøpt det i pulverposer der du tilsetter litt vann og olje. Gir veldig god smak til salaten.

Skrevet

Jeg bruker noe så enkelt som god balsamico, god olivenolje, sukker (den er god litt søt), pepper og pittelitt salt.

3 deler olje og 1 del eddik.

Muligens litt sennep, men oftest ikke. Det andre litt på slump.

hare1365380455
Skrevet

Sitronsaft, olivenolje, litt salt og pepper, presset hvitløk.

Skrevet

Jeg synes Tzasiki (selv om jeg ikke vet hvordan det skrives:-) er veldig godt. Riv opp en slangeagurk på minste rivjernet - klem ut vannet, bland dette i i boks Creme Freché og tilsett ønsket mengde hvitløk (2-5 fedd). Frisk og god dressing.

Skrevet

Jeg synes Tzasiki (selv om jeg ikke vet hvordan det skrives:-) er veldig godt. Riv opp en slangeagurk på minste rivjernet - klem ut vannet, bland dette i i boks Creme Freché og tilsett ønsket mengde hvitløk (2-5 fedd). Frisk og god dressing.

Det er dødsgodt, men passer det egentlig til salat?

Skrevet

Det er dødsgodt, men passer det egentlig til salat?

Jeg var også usikker på det, men så prøvde jeg en gang sammen med salat til moussaka - og det var kjempegodt:-)

Skrevet

Jeg ville gå for Hares oppskrift, med en teskje flytende honning i...mums, dressinger med sitron syns jeg også passer best til avocado..fikk vann i munnen av å lese om dine middagsplaner, humre

Skrevet

Bruker av og til fetaost på glass, og da er oljen der pluss litt krydder og kanskje en dråpe lime en latterlig enke, og helt grei dressing.

Skrevet

De selger en dressing av soltørkede tomater. Den er nydelig til kyllingsalat.

Skrevet

Tips: Bytt ut slangeagurken med squash! Mye bedre (synes jeg), og den blir ikke så våt.

Skrevet

Tips: Bytt ut slangeagurken med squash! Mye bedre (synes jeg), og den blir ikke så våt.

Oi, tusen takk. Det skal jeg prøve neste gang:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker godt fransk vinaigraitte, som jeg lager på følgende vis (jeg lager ofte til en flaske jeg har stående):

Litt Dijonsennep, god olivenolje, god hvitvinseddik eller balsamico. Litt presset hvitløk, salt og pepper, ørlite sukker. Urter knust i morter.

Bland alt i en flaske som rystes.

Kan gjerne lages en stund før den spises, så urter og hvitløk får satt smak, men dette er ikke helt nødvendig.

Kjempegod!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...