Gjest Nydelige josefine Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Hei, jeg legger innlegget på dette forumet fordi det ser ut som det er lite aktivitet på gynforumet... Det har seg slik at jeg får sikkeli vondt når jeg skal på do, med nr 2... Beklager for detaljene, men får vondt når jeg skal få det ut.Mens det kommer ut på vei til do:) Og i det siste har jeg opplevd ofte blod på papiret fra nr 2! Hva kan dette være?? Hemorider? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Er det friskt blod? Det kan absolutt høres ut som hemorroider ja, selv om man skal være forsiktig med å stille "diagnose" på den måten. Det anbefales alltid å dra til legen, men de fleste synes jo at det er så pinlig at de heller vil dø av hva det nå enn kan være Dra på apoteket og kjøp Sheriproct, og bruk i endetarmen noen dager. Om det bedrer seg, så var det nok hemorroider. Om det ikke bedrer seg, så må du dra til lege. Kjøp også Lactulose eller Duphalac på apoteket. Det er et middel som du drikker (les pakningsvedlegget), og de aller fleste har god nytte av det. Det gjør at avføringen kommer lettere ut, og kan bryte en vond sirkel. Det kan også være hensiktmessig å sette en Microlax for å få "løsnet" opp første gangen. For å være litt ekkel selv 0 Siter
Gjest Nydelige Josefine Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Er det friskt blod? Det kan absolutt høres ut som hemorroider ja, selv om man skal være forsiktig med å stille "diagnose" på den måten. Det anbefales alltid å dra til legen, men de fleste synes jo at det er så pinlig at de heller vil dø av hva det nå enn kan være Dra på apoteket og kjøp Sheriproct, og bruk i endetarmen noen dager. Om det bedrer seg, så var det nok hemorroider. Om det ikke bedrer seg, så må du dra til lege. Kjøp også Lactulose eller Duphalac på apoteket. Det er et middel som du drikker (les pakningsvedlegget), og de aller fleste har god nytte av det. Det gjør at avføringen kommer lettere ut, og kan bryte en vond sirkel. Det kan også være hensiktmessig å sette en Microlax for å få "løsnet" opp første gangen. For å være litt ekkel selv Supert takk for svar! Men uansett kor lett det går igjennom og ut så gjør d vondt!! Det e frisk blod ja, men ikke mer enn at d blir litt på papiret. Vet du hva hemorider kommer av?? Vil foresten si at det ville vært temeli pinlig å dra til legen:) Rart det der:) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Supert takk for svar! Men uansett kor lett det går igjennom og ut så gjør d vondt!! Det e frisk blod ja, men ikke mer enn at d blir litt på papiret. Vet du hva hemorider kommer av?? Vil foresten si at det ville vært temeli pinlig å dra til legen:) Rart det der:) Jeg vet ikke så mye om hemorroider, bortsett fra at det kan komme av at man presser for hardt. Kanskje du har hatt en runde med forstoppelse/treg mage, og at det er sånn de har kommet? Som sagt vet jeg ikke mye om det. Kjøp Sheriproct på apoteket, og se om det hjelper. Om det ikke gjør det, så bør du som sagt oppsøke lege. Det går nok bra, skal du se 0 Siter
Spirea Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Det du skriver om er helt vanlig. Og som du har fått råd om lenger nede, kjøp Duphalac (søtt kliss....) og vær flink å ta den regelmessig. Jeg tror jeg kan love deg at du kommer til å få det mye bedre på veldig kort tid. Vent med Sheriprocten... den er for gamlinger. Fjerner du grunnen til blødning og smerter, går hemoridene tilbake av seg selv. Hard mage følger graviditet og fødsel, sånn er det bare. Not to worry. Duphalac er et stoff som finnes naturlig, i litt mindre mengder i tarmen. Den er ikke et avføringsmiddel men en erstatning av det som kroppen for tiden lager litt lite av. Og husk: når du kommer tilbake fra barselavdelingen - ta Duphalac en god stund til. Problemet blir ikke mindre straks ungen er ute ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.