Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bremser høres det ut som noe skraper ned i bakken. En sånn type lyd. Hva kan det være? I tillegg lyser ABS panelet annenhver gang jeg bruker bilen. De gangene det lyser lyser det konstant til jeg har skrudd av bilen. Men er ikke noe galt med bremsene ellers. Er ikke lenge siden jeg skiftet bremseklosser. Er bare den lyden + at ABS lyser. Noen gode forslag?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg vet ikke med lyden, men da ABS'en på bilen min røk, så startet det med at den lampa klikka av og på en del, før den gikk over til å være på hele tiden. Husker ikke helt hva som var feilen, men det måtte fikses på verksted, iallfall. Vet ikke hvor mye det kostet, for jeg gjorde en del annet samtidig (etter EU-kontroll).

Gjest Rrose
Skrevet

du har ikke tilfeldigvis volfswagen syncro?

hehe..det finnes en egen nettside for problemer med forskjellige lyder i bil..eller wolfswagen caravelle i alle mulige fasonger

ganske underholdene lesning spør du meg..

Særlig etter at jeg har tilbrakt mange timer med å høre på forskjellige lyder og prøvd å diagnostisere deretter

Skrevet

nye bremseklosser kanskje?

forhåpentligvis ikke nye skiver i tillegg:-)

Skrevet

Det høres ut som om du må skifte bremseklosser. Dette kan du ikke kjøre med, bremsene vil bli dårligere og du vil ødelegge bremseskivene.

Få noen til å se på dette med en gang.

Det kan også være så enkelt at det har kommet en stein i mellom bremseskiva og -klossen, men mest sannsynlig er det utslitte bremseklosser.

Skrevet

Det høres ut som om du må skifte bremseklosser. Dette kan du ikke kjøre med, bremsene vil bli dårligere og du vil ødelegge bremseskivene.

Få noen til å se på dette med en gang.

Det kan også være så enkelt at det har kommet en stein i mellom bremseskiva og -klossen, men mest sannsynlig er det utslitte bremseklosser.

Men som sagt skiftet jeg bremseklosser for under 1 år siden. Er det vanlig å skifte dem så ofte? Bilen har jo bråket slik omtrent siden jeg skiftet klossene.

Skrevet

Men som sagt skiftet jeg bremseklosser for under 1 år siden. Er det vanlig å skifte dem så ofte? Bilen har jo bråket slik omtrent siden jeg skiftet klossene.

Ikke normalt å skifte dem så ofte. Men hvis bremsesylindrene er trege så de ikke går skikkelig tilbake, så vil bremsebelegget slites mye raskere og da kan de allerede være utslitt.

Bremsene vil da ligge litt på og slites unødvendig.

Men det er lett å se, så hvis du kjenner noen som er litt bilkyndige, så kan dere skru av hjulet og se på klossene.

Bak på bremseklossene skal det ligge en liten tynn metallplate, hvis den ikke er der så kan du få en ulyd, men da vil det helst skrike ved oppbremsing. Er det slik lyd du har?

Men få det sjekket så du er sikker på at klossene ikke er nedslitt.

Skrevet

du har ikke tilfeldigvis volfswagen syncro?

hehe..det finnes en egen nettside for problemer med forskjellige lyder i bil..eller wolfswagen caravelle i alle mulige fasonger

ganske underholdene lesning spør du meg..

Særlig etter at jeg har tilbrakt mange timer med å høre på forskjellige lyder og prøvd å diagnostisere deretter

Nei det er en Renault Megane

Skrevet

Ikke normalt å skifte dem så ofte. Men hvis bremsesylindrene er trege så de ikke går skikkelig tilbake, så vil bremsebelegget slites mye raskere og da kan de allerede være utslitt.

Bremsene vil da ligge litt på og slites unødvendig.

Men det er lett å se, så hvis du kjenner noen som er litt bilkyndige, så kan dere skru av hjulet og se på klossene.

Bak på bremseklossene skal det ligge en liten tynn metallplate, hvis den ikke er der så kan du få en ulyd, men da vil det helst skrike ved oppbremsing. Er det slik lyd du har?

Men få det sjekket så du er sikker på at klossene ikke er nedslitt.

Nei de skriker ikke, men høres ut som noe skrapes mot bakken.

Gjest Rrose
Skrevet

Nei det er en Renault Megane

ååå ja da så....

Fikk så sterke assosisjoner til min WolfsWagen Syncro...og all lyttingen vi hold på med på hver tur....fikk ganske finjusterte ører av det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...