Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært barnehagemamma en liten stund, og det fungerer bra med merkelappene jeg fikk anbefalt her fra dere, i kombinasjon med en tøymerkingspenn. Men jeg trenger noe mer. ;) Har endel hjemmestrikkede ullklær, og da funger disse tingene dårlig. Syns å huske noe om noe man bare knepper på eller noe? Ser for meg at det kan fungere bra på tykk ull. Tips? Eventuelt må jeg vel ha på noe jeg syr fast...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269619-t%C3%B8ymerking-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker strykelappene fra merkmester og askeladden, de funker like bra på strikkeplagg som på andre klær.

Du finner dem her:

http://www.navnelapper.no/navnelapper.no/

merkmester.no

Hilsen

Ok, får finne frem strykejernet (HAR jeg strykejern, tro??)... ;)

Har nemlig disse lappene men har kun brukt klistremerkene og de har falt av fra ullklærne.

Vi har en liten sybutikk som lager små merker til ullplagg(tøymerkelapper). Det vil si at du syr de på slik som vanlige klesmerkelapper (vaskeanvisninger, men ikke så store)

De er vel i utgangspunktet laget for at vi som strikker, kan henge på en lapp som f.eks:

Laget av mamma

Laget av mormor etc.

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte dem, men jeg fikk i alle fall tak i "metervis" med merker. Altså var navnet vevd inn i et bomullsbånd som kom i metervis slik at man kunne klippe av en passe bit og sy den fast på plagget. Funket ypperlig også som hempe!

Og de lappene er godt festet! *hehe*

Ok, får finne frem strykejernet (HAR jeg strykejern, tro??)... ;)

Har nemlig disse lappene men har kun brukt klistremerkene og de har falt av fra ullklærne.

Ja strykemerker fungerer helt fint på strikkeplagg også:-) Det er lurt å strekke tøyet litt ut før du stryker de på, da vil ikke lappene "revne" om tøyet strekkes i ettertid. Det blir ikke så glatt og fint resultat som på bomullsklær men fungerer helt fint likevel.

Annonse

Vi bruker stryke-på-lapper, og det funker på alt!;-)

I ullsokkene stryker jeg dem på "feil" vei, altså i sokkens lengde, hvis du skjønner. Da blir de ikke ødelagte ved påkledning/de blir ikke strukket i samme grad som om de var andre veien.

Klossete forklart... Skjønte du!?

Vi bruker stryke-på-lapper, og det funker på alt!;-)

I ullsokkene stryker jeg dem på "feil" vei, altså i sokkens lengde, hvis du skjønner. Da blir de ikke ødelagte ved påkledning/de blir ikke strukket i samme grad som om de var andre veien.

Klossete forklart... Skjønte du!?

Skjønte det vettu ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...