Gå til innhold

Dau fugl

Anbefalte innlegg

Gjest litt fobi
Skrevet

Det ligger en død kjøttmeis ute i hagen vår. Hva gjør jeg? Er det fare for fugleinfluensa?

Skrevet

Er det ikke sånn at mattilsynet skal ringes da tro? Litt usikker på om det bare var gakk-gakker det gjaldt eller pippipper også...

Gjest litt fobi
Skrevet

Er det ikke sånn at mattilsynet skal ringes da tro? Litt usikker på om det bare var gakk-gakker det gjaldt eller pippipper også...

Akkuratt det5 lurer jeg på også.

Gjest buzzzzi
Skrevet

Fugler har også lov å dø...

Enten begraver du den...eller så putter du den oppi en pose og legger den i restavfall...

Syng en liten sang til den mens du utfører sermonien =)

Gjest Filifjompen
Skrevet

Akkuratt det5 lurer jeg på også.

Ta en telefon eller send en mail til mattilsynet og spør da vel! Sender du mail kan du være anonym, hvis du er redd for å virke 'dum'. Men det er absolutt ikke dumt å stille spørsmål.

Skrevet

Hva du gjør? La den ligge. Nå må du ikke bli hysterisk for at fugl dør. Det skjer hver dag i hele verden.

Skrevet

Ta en telefon eller send en mail til mattilsynet og spør da vel! Sender du mail kan du være anonym, hvis du er redd for å virke 'dum'. Men det er absolutt ikke dumt å stille spørsmål.

Det har gått ut beskjed der de ber om at folk rapporterer inn døde fugler, uansett rase. Det er fordi de gjerne vil følge med på situasjonen landet over nå som det er tida for trekkfugler å komme nordover.

Dette er helt sikkert. Mer usikkert for meg er det hvem som var rett instans, Mattilsynet eller veterinærmyndighetene? Hørte ikke etter før det ble for seint...

Gjest labbelure
Skrevet

Herramin gud, fugler dør da hver dag, måtte være bra koko hvis jeg skulle ringe mattilsynet for noe sånt.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Det har gått ut beskjed der de ber om at folk rapporterer inn døde fugler, uansett rase. Det er fordi de gjerne vil følge med på situasjonen landet over nå som det er tida for trekkfugler å komme nordover.

Dette er helt sikkert. Mer usikkert for meg er det hvem som var rett instans, Mattilsynet eller veterinærmyndighetene? Hørte ikke etter før det ble for seint...

Det er Mattilsynet! Et kjapt søk på mattilsynet+fugleinfluensa oppklarte det.

Skrevet

I fjor sommer lå en fugl med knekt nakke på terrassen, og på vinduet var det merker etter sammenstøt....

Vi ringte ikke mattilsynet, men uansett liker jeg ikke å ta på døde fugler. Allerede som barn ble vi advart mot fjær og slikt i skogen..;-)

Så jeg løftet fuglen med tørkepapir i hånda, la den i en liten eske, og så hadde vi "begravelse" i hagen.

Barna (eget+kompis) syntes det var veldig synd på fuglen, men også veldig spennende med begravelse og det hele! ;-)

det var ihvertfall helt uatuelt å bare hive den i søpla;-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Herramin gud, fugler dør da hver dag, måtte være bra koko hvis jeg skulle ringe mattilsynet for noe sånt.

Jeg hadde ringt sporenstreks. For å lage litt drama.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...