Gjest litt fobi Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det ligger en død kjøttmeis ute i hagen vår. Hva gjør jeg? Er det fare for fugleinfluensa? 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Er det ikke sånn at mattilsynet skal ringes da tro? Litt usikker på om det bare var gakk-gakker det gjaldt eller pippipper også... 0 Siter
Gjest litt fobi Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Er det ikke sånn at mattilsynet skal ringes da tro? Litt usikker på om det bare var gakk-gakker det gjaldt eller pippipper også... Akkuratt det5 lurer jeg på også. 0 Siter
Gjest buzzzzi Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Fugler har også lov å dø... Enten begraver du den...eller så putter du den oppi en pose og legger den i restavfall... Syng en liten sang til den mens du utfører sermonien =) 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Akkuratt det5 lurer jeg på også. Ta en telefon eller send en mail til mattilsynet og spør da vel! Sender du mail kan du være anonym, hvis du er redd for å virke 'dum'. Men det er absolutt ikke dumt å stille spørsmål. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Hva du gjør? La den ligge. Nå må du ikke bli hysterisk for at fugl dør. Det skjer hver dag i hele verden. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Ta en telefon eller send en mail til mattilsynet og spør da vel! Sender du mail kan du være anonym, hvis du er redd for å virke 'dum'. Men det er absolutt ikke dumt å stille spørsmål. Det har gått ut beskjed der de ber om at folk rapporterer inn døde fugler, uansett rase. Det er fordi de gjerne vil følge med på situasjonen landet over nå som det er tida for trekkfugler å komme nordover. Dette er helt sikkert. Mer usikkert for meg er det hvem som var rett instans, Mattilsynet eller veterinærmyndighetene? Hørte ikke etter før det ble for seint... 0 Siter
Gjest labbelure Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Herramin gud, fugler dør da hver dag, måtte være bra koko hvis jeg skulle ringe mattilsynet for noe sånt. 0 Siter
Gjest 06040 Mattilsynet Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 http://www.mattilsynet.no/fugleinfluensa/fakta "Dersom du finner flere døde fugler innenfor et avgrenset område, skal du melde fra til Mattilsynet på 06040 så raskt som mulig". 0 Siter
Gjest Filifjompen Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det har gått ut beskjed der de ber om at folk rapporterer inn døde fugler, uansett rase. Det er fordi de gjerne vil følge med på situasjonen landet over nå som det er tida for trekkfugler å komme nordover. Dette er helt sikkert. Mer usikkert for meg er det hvem som var rett instans, Mattilsynet eller veterinærmyndighetene? Hørte ikke etter før det ble for seint... Det er Mattilsynet! Et kjapt søk på mattilsynet+fugleinfluensa oppklarte det. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Er det ikke sånn at mattilsynet skal ringes da tro? Litt usikker på om det bare var gakk-gakker det gjaldt eller pippipper også... I fjor sommer lå en fugl med knekt nakke på terrassen, og på vinduet var det merker etter sammenstøt.... Vi ringte ikke mattilsynet, men uansett liker jeg ikke å ta på døde fugler. Allerede som barn ble vi advart mot fjær og slikt i skogen..;-) Så jeg løftet fuglen med tørkepapir i hånda, la den i en liten eske, og så hadde vi "begravelse" i hagen. Barna (eget+kompis) syntes det var veldig synd på fuglen, men også veldig spennende med begravelse og det hele! ;-) det var ihvertfall helt uatuelt å bare hive den i søpla;-) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Herramin gud, fugler dør da hver dag, måtte være bra koko hvis jeg skulle ringe mattilsynet for noe sånt. Jeg hadde ringt sporenstreks. For å lage litt drama. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.