Gå til innhold

Hadde du klagd på dette? Barnehage

Anbefalte innlegg

I går da pappen henta poden i barnehagen hadde han et stort sår/blåmerke på nesebenen, så ut som han hadde fått en skikkelig smell. Pappaen spurte hva som hadde skjedd, men det kunne de ikke svare på?

Forrige dagen her kom han hjem med masse bæsj på bodyen, men ikke i bleia. De har da skiftet bleia, men ikke giddi å skifte body. Hadde fullt skift og bad når han kom hjem, for visste ikke helt hvor mye klin det hadde blitt. Dette synes jeg er for sløft og rett og slett grisete!

Ble ganske irritert av begge deler.. og vurderer å si i fra om dette, men vil ikke høres ut som en megge heller. Hva ville dere gjort? Har vært mange nye i barnehagen pga. sykdom. Noen er vikarer, og andre er fra andre avdelinger - synes også dette er dumt, for de kjenner jo ikke de barna i den avdelingen... Men sånn er det jo bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269633-hadde-du-klagd-p%C3%A5-dette-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Ja, jeg hadde forhørt meg mer om blåmerket hans. Sånne ting skal de følge med på!

Når det gjelder bodyen, tror jeg nok jeg hadde sagt fra. Si at de må være snille og bruke skiftetøyet hvis det blir noe søl på det han har på seg fra før.

Tror stort sett barnehagen er glade for tilbakemeldinger!

Blåmerket kan det hende at hadde skjedd tidlig på dagen, og at f.eks. tidligvakta hadde gått hjem uten å huske å si fra til de som var igjen. Jeg sier ikke at det er ok, men det kan godt hende at NOEN visste hvordan han hadde slått seg uten at de husket å videreformidle det. Men jeg ville nok sagt fra, ja.

Bodyen burde selvfølgelig vært skiftet. Men jeg vet ikke om jeg ville sagt noe om den hvis dette er et engangstilfelle. Skjer det igjen, ville jeg bedt dem bruke skiftetøyet hvis han bæsjet utenfor bleia.

Jeg hadde sagt i fra med en gang om begge tingene.

Vedr. blåmerket hadde jeg sagt at jeg hadde satt pris på om de kunne undersøke om noen visste hvordan han fikk det. Og jeg generelt liker å vite hva som har skjedd når barnet slår seg.

Vedr. bæsjen på bodyen så hadde jeg helt klart sagt i fra. Det kan godt være en vikar som ikke tenker veldig langt som ikke har giddet å skifte body. Men det burde hun har gjort.

Jeg hadde fortalt til ped.leder hva dere oppdaget, og sagt at jeg håpet det var et engangstilfelle.

Annonse

Gjest slåttsegkraftig

Jeg ville sagt fra ja. Hentet min unge en dag og pakket opp en blodig body av sekken uten at noen fortalte meg hva som var skjedd. I tillegg var en bit av fortanna slått av.Det synes jeg var å gå over streken av personalet i barnehagen. Da jeg spurte avd.leder dagen etter om hva som hadde skjedd trakk hun bare på skuldrene og sa:H*n har vel bare falt og slått seg litt. Gikk derfor direkte til styrer og styrer tok opp saken med en gang med avd. Det viste seg at h*n hadde slått seg kraftig og faktisk hadde blødd så mye at de vurderte å kjøre på legevakten. Ta det opp med avd du!

Gjest calmdown

Ang bæsj på bodyen er det ganske sløvt. Hvis det da ikke er sånn at de faktisk ikke la merke til det fordi det ikke var noe MER utenfor bleia.

Har nettopp jobbet en stund i barnehage selv, og må innrømme at jeg et par ganger, tilfeldigvis har oppdaga en liten brun flekk på bodyen i det vi skulle til å kle på. Er det ikke mer gris kan det være vanskelig å oppdage om flekken er liten og "tørr".

Jeg har selfølgelig skiftet body på barnet da. Men en glipp kan skje...

Da eldstegutten min gikk i barnehage hadde han stadig sår og blåflekker uten at personalet kunne redegjøre for det. Må innrømme at jeg (kanskje dum?) aldri tenkte på at det var noe å klage på dem for...? For gutten min var stille, lekte normalt, men var en tøffing som tålte ganske mye uten å lage rabalder (mange barn gjør ikke det i dag...! og min gutt nr to er omvendt..).

Personalet var ofte fortvilte og prøvde å forklare før jeg hadde tenkt på å spørre hva som var skjedd.

Et nytt blåmerke eller en skrape? Barn er barn tenker jeg, og er det ikke verre enn at de ikke husker det selv, så kan det vel ikke være så ille?

Selv ikke barnehagepersonale har automatisk varmesøkende øyne som kan svinge rundt

hushjørner og bak tuer for å fange opp "ulykker" i det øyeblikket de skjer..

Gjest Psyk av alt

Ja, jeg hadde forhørt meg mer om blåmerket hans. Sånne ting skal de følge med på!

Når det gjelder bodyen, tror jeg nok jeg hadde sagt fra. Si at de må være snille og bruke skiftetøyet hvis det blir noe søl på det han har på seg fra før.

Tror stort sett barnehagen er glade for tilbakemeldinger!

Bæsj på bodyen må være en glipp. Tror jeg hadde gitt personalet såpass kreditt.

Alle skjønner at klær med avføring må skiftes. De kan umulig ha sett det.

Gjest Psyk av alt

Thank you! En oppegående sjel! Godt å se at ikke alle er like hysteriske:)

Takk selv! :-)

Er enig med deg i at det er en smule hysteri ute og går.

Husker det var en tråd her for mnd tilbake om hva man gjorde med madrasser som var tisset ut. Mange mente man bare kunne tørke den og bruke den igjen. Det har sikkert skjedd her hjemme ved en anledning, men jeg husker at jeg svarte at uttissede madrasser måtte kastes.

Madrasser fulle av inntørket tiss kan brukes hjemme, men hvis man henter bebisen i bhg m litt bæsj på bodyen....da er det ramaskrik.

Bare sånn for å sette det litt på spissen.

hidi, the scorpion

Thank you! En oppegående sjel! Godt å se at ikke alle er like hysteriske:)

Hvem er hysteriske? Det skulle jeg likt å vite!

Det er greit å vite hvordan barnet har pådratt seg blåmerker eller andre skader, og rene klær bør man vel også kunne forlange på et lite barn.

Det har overhodet ikke vært snakk om å gi barnehagepersonalet en skjennepreke, men høflig å ta ting opp, som foreldre reagerer på.

Annonse

punky brewster

Måten du tar det opp på er alfa og omega. Det er lov å si ifra og det er bedre å ta ting etterhvert enn å la det hope seg opp til du sprekker, men trur jeg ville latt det være når det er gått flere dager, men til en annen gang, så ta det opp dagen etter om det er noe.

Gjest Jobber i barnehage

Det er ikke alltid det er så lett å vite hvordan et barn har fått blåmerke, man kan snu ryggen til bare et sekund for å ta opp et barn som gråter, og i neste sekunder har et annet barn falt og slått seg.

Hva som gjorde at barnet slo seg, eller hvordan det slo seg, er da ikke lett å vite. Har full forståelse for at man ikke alltid vet hvordan barnet slo seg.

Ang bæsj på bodien, så hørtes det litt spesielt ut da. Hadde barnet ekstra skift?

OM det er mange vikarer på avdelingen, så kan du jo ikke legge skylden på barnehagen om en vikar ikke er like flink på byttinga. Det må jo stå for vikarens regning.

Så lenge dette ikke skjer ofte ville jeg ikke tatt det opp. Barn slår seg ofte og det er ikke lett å følge med på hvert eneste barn hele tiden.

Når det gjelder bæsj på bodyen så er jo ikke det så kjekt, men om det er ett engangstilfelle så er det jo ikke så farlig. Som du sier så er det jo mange vikarer pga sykdom fortiden.

Kanskje kan du notere ned hendelsene, og hvis det med jevne mellomrom kommer nye slike små hendelser så kan det jo være verdt å ta det opp.

Det har hent at våre har fått så kraftige smeller at vi har måttet kjøre til lege med dem uten at noen egentlig visste hva som skjedde. Jeg ser ingen ting merkverdig med det og er fornøyd så lenge personalet har gjort sitt beste for å finne ut av det og forteller oss hva de vet.

Vi har også verdsatt at barnehagen har reagert adekvat og verken overdramatisert ved mindre skrammer eller bagatellisert det som har vært mer alvorlig.

En body med bæsj på tror jeg jeg ville valgt å overse om det ikke var en ekstrem ekstremutgave, eller den 8. den måneden. En annen dag er det jeg som behøver en smule overbærenhet fra personalets side.

Jeg tror ikke jeg ville tatt opp noe av dette. For det første fordi jeg ikke ser det som nødvendig. For det andre fordi jeg vil spare min gi-kritikk-kvote til noe mer presterende. For det tredje fordi det fort kan oppleves lite vennlig og en smule pedantisk om man er for rask til å påpeke slike små hverdagsfeil.

Eventuellt ville jeg spurt neste dag om det kanskje var noen andre som hadde sett hvordan barnet hadde fått den smellen. Ikke som en kritikk, bare hverdagslig i fohold til at det var andre personer der nå enn da jeg hentet dagen før.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...