Gjest Megvelhehe Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 For ca 6 mnd siden søkte jeg jobben min om å få 7 dager fri for å reise til syden.Det var greit.Det er ikke ferie, men fri uten lønn.Nå er jeg sykemeldt pga av kvalme i svangerskapet.Kan jeg likevel reise med min familie på denne turen, eller må jeg bli hjemme fordi jeg er sykemeldt ? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Du må ha en erklæring fra legen din på at det er ok at du reiser, og jeg tror denne må sendes til trygdekontoret. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke lov å dra på ferie når man er sykmeldt, hvis ikke det er sånne behandlingsreiser da , sånn som Valla var på. 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke lov å dra på ferie når man er sykmeldt, hvis ikke det er sånne behandlingsreiser da , sånn som Valla var på. Selvfølgelig er det lov å reise på turer selv om man er sykmeldt, men man må ha en erklæring fra legen sin om at denne turen ikke vil forverre grunnen til at man er sykmeldt. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Det er som andre her skriver, du må ha bekreftelse fra legen, som igjen må godkjennes av trygdekontoret (TK)/NAV, eller i alle fall meldes inn til TK/NAV. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.