Gå til innhold

Reise til syden når jeg er sykemeldt

Anbefalte innlegg

Gjest Megvelhehe
Skrevet

For ca 6 mnd siden søkte jeg jobben min om å få 7 dager fri for å reise til syden.Det var greit.Det er ikke ferie, men fri uten lønn.Nå er jeg sykemeldt pga av kvalme i svangerskapet.Kan jeg likevel reise med min familie på denne turen, eller må jeg bli hjemme fordi jeg er sykemeldt ?

mariaflyfly
Skrevet

Du må ha en erklæring fra legen din på at det er ok at du reiser, og jeg tror denne må sendes til trygdekontoret.

fei1365380229
Skrevet

Det er ikke lov å dra på ferie når man er sykmeldt, hvis ikke det er sånne behandlingsreiser da :), sånn som Valla var på.

Skrevet

Det er ikke lov å dra på ferie når man er sykmeldt, hvis ikke det er sånne behandlingsreiser da :), sånn som Valla var på.

Selvfølgelig er det lov å reise på turer selv om man er sykmeldt, men man må ha en erklæring fra legen sin om at denne turen ikke vil forverre grunnen til at man er sykmeldt.

Skrevet

Det er som andre her skriver, du må ha bekreftelse fra legen, som igjen må godkjennes av trygdekontoret (TK)/NAV, eller i alle fall meldes inn til TK/NAV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...