Gå til innhold

omtanke for andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja i dag er jeg tankefull. Jeg vil si til dere som kjenner noen som er syke, at omtanke er hærlig!

Min arm og nakke er betent og min mann gjør sitt beste for å avlaste meg. Tenk, noe så lite som å oppdage at mannen min har fått skjært opp brødet på butikken, _det_ gjør meg rørt :) Han og ungene styrer rundt i huset også.

Og sms fra venner varmer godt.

Så i dag vil jeg ønske alle her på dol, syke som friske, en god helg! Og vil oppfordre dere til å gi en liten oppmerksomhet til deres kjente og kjære. Det varmer!

Hvem tenker du på? Og hva kan du gjøre for-til personen?

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, omtanke er det beste en kan få når en er syk. Da føler jeg meg hvertfall mye bedre, selv om jeg ikke fysisk er det!

Jeg prøver å ha omtanke for mine venner og familie uansett om de er friske eller syke. Det er koslig å glede andre, selv om det bare er å si at jeg tenker på deg. Jeg liker å gi oppmerksomhet til de uansett, for det gjør meg glad!

Håper betennelsen din går over snart! Du har det ikke godt nå, så jeg tenker på deg om dagen:)

Ha en riktig fin helg du også! Gjør det du føler for og kos deg:)

Gjest buzzzzi
Skrevet

Det gjør godt å gi omtanke...og godt å få omtanke...

Hmmmmmmmmmm........

Kanskje vi skal bli flinkere med å gi omtanke både i form av ros og klapp...

Like viktig er det å lære seg å ta i mot omtanke fra andre...

Gjest prust
Skrevet

Godt å kjenne varme og omtanke fra andre ja!

Jeg tenker mye på et vennepar som har det veldig tungt for tiden. Sliter med foreldrerett/rettsaker/barnevern + sykdom + nytt hus med oppussing + generelt samliv.

Jeg skal ringe hun venninna mi og invitere henne på hyttetur i april :-) Håper hun blir med. Mannfolkene er litt treigere å få sparket i gang med noe sosialt - men jeg håper mennene i gjengen også kan gjøre noe koselig en helg i vår!

Skrevet

Godt å kjenne varme og omtanke fra andre ja!

Jeg tenker mye på et vennepar som har det veldig tungt for tiden. Sliter med foreldrerett/rettsaker/barnevern + sykdom + nytt hus med oppussing + generelt samliv.

Jeg skal ringe hun venninna mi og invitere henne på hyttetur i april :-) Håper hun blir med. Mannfolkene er litt treigere å få sparket i gang med noe sosialt - men jeg håper mennene i gjengen også kan gjøre noe koselig en helg i vår!

Hei! Ja det kan hun ha godt av. Håper du får dradd henne med, jeg tror mange ganger i slike tilfeller at man _må_ "dra" de med. De ser ikke helt gledene før de er oppi de. Du er nok en god venn å ha! :)

Skrevet

Det gjør godt å gi omtanke...og godt å få omtanke...

Hmmmmmmmmmm........

Kanskje vi skal bli flinkere med å gi omtanke både i form av ros og klapp...

Like viktig er det å lære seg å ta i mot omtanke fra andre...

Ja det har du helt rett i. Det er mange som føler at de bryr folk om de tar imot omtanken og hjelpen.

Skrevet

Ja, omtanke er det beste en kan få når en er syk. Da føler jeg meg hvertfall mye bedre, selv om jeg ikke fysisk er det!

Jeg prøver å ha omtanke for mine venner og familie uansett om de er friske eller syke. Det er koslig å glede andre, selv om det bare er å si at jeg tenker på deg. Jeg liker å gi oppmerksomhet til de uansett, for det gjør meg glad!

Håper betennelsen din går over snart! Du har det ikke godt nå, så jeg tenker på deg om dagen:)

Ha en riktig fin helg du også! Gjør det du føler for og kos deg:)

Ja det trenger ikke koste noe når man vier andre oppmerksomhet.

(Takk! I like måte!).

Skrevet

Omtanke varmer veldig ja :)

Samboeren varter meg opp mens han er hjemme, og ringer/sms flere ganger om jeg har det bra mens han er på jobb... (kan nesten bli for mye også..)

I morgen reiser han på ei ukes jobbreise. Han sier stadig at han kan bli hjemme, men jeg har sagt han skal dra. Det er 7 uker til termin, og skulle det skje noe så er han hjemme på få timer, så det går bra.

Skrevet

Omtanke varmer veldig ja :)

Samboeren varter meg opp mens han er hjemme, og ringer/sms flere ganger om jeg har det bra mens han er på jobb... (kan nesten bli for mye også..)

I morgen reiser han på ei ukes jobbreise. Han sier stadig at han kan bli hjemme, men jeg har sagt han skal dra. Det er 7 uker til termin, og skulle det skje noe så er han hjemme på få timer, så det går bra.

Hærlig når de bryr seg litt ekstra, nyt det mens du kan! Min mann drar også på jobbreise mandag, men han har vurdert å bli hjemme. Jeg satser på å være mye bedre innen da. Pass godt på deg selv da! :)

Skrevet

Hærlig når de bryr seg litt ekstra, nyt det mens du kan! Min mann drar også på jobbreise mandag, men han har vurdert å bli hjemme. Jeg satser på å være mye bedre innen da. Pass godt på deg selv da! :)

Det skal jeg gjøre :) God bedring til deg!

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg synes jeg gir mye av meg selv blant annet på jobb, men der er jeg alikevel liten og får ikke så mye igjen for det jeg gjør.

Jeg prøver å vise familien omtanke, men det er ikke alltid så lett. Men som du sier: små ting kan glede.

Jeg håper noen kan vise meg mer omtanke. Jeg synes ikke mannen viser nok forståelse for en kronisk lidelse jeg har.

Skrevet

Jeg synes jeg gir mye av meg selv blant annet på jobb, men der er jeg alikevel liten og får ikke så mye igjen for det jeg gjør.

Jeg prøver å vise familien omtanke, men det er ikke alltid så lett. Men som du sier: små ting kan glede.

Jeg håper noen kan vise meg mer omtanke. Jeg synes ikke mannen viser nok forståelse for en kronisk lidelse jeg har.

Du høres ut til å være en god person. Kanskje det er på tide med en liten prat med din mann? Rutiner og vaner fester seg lett, og man tenker gjerne ikke over det som "går av seg selv".

Det er lov å si ifra når det ikke fungerer så bra. Lykke til og ha en fin helg! :)

laguna1365380434
Skrevet

God bedring!:-)

Omtanke er hyggelig, håper mannen din fortsetter å være snill med deg.

Hmm..Har jeg vært snill i det siste da.? Jo - for en tre ukers tid siden stakk jeg til mamma, som var syk, og vasket gulvene og lagde middag. Og stilte inn TV (som jeg ikke egentlig kan!;-P) og hadde med videoer og sånn og ble noen dager.

Det var hyggelig det altså..Mamma syntes jeg var veldig grei, og dessuten var det kos å være litt til nytte også.:-)

Forrige gang før det jeg var grei, lånte jeg vekk den siste femhundrelappen min, angret litt, men kunne formelig føle at karmaet mitt bare glattet seg ut og la seg pent til rette! ;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

God bedring til deg!

Omtanke er noe veldig fint ja.

Ofte opplever jeg at folk er skeptiske til syke. Er de virkelig syk? Sikkert bare late? De er så negative, sikkert derfor de er blitt syke.

Jeg vet ikke om dette går på frykt, frykt for at noen er syke og man ikke helt vet hva man skal gjøre. Eller kanskje det er en form for missunnelse? At andre får oppmerksomhet?

Nå sporet jeg av her. Omtanke ja, det er en flott ting.

Jeg prøver så godt jeg kan og ha omtanke for andre.

I dag skal jeg ha omtanke for sambo. Han jobber så mye, og sliter med vondt i en arm. Så i dag skal han få en god middag av meg.

Skrevet

God bedring!:-)

Omtanke er hyggelig, håper mannen din fortsetter å være snill med deg.

Hmm..Har jeg vært snill i det siste da.? Jo - for en tre ukers tid siden stakk jeg til mamma, som var syk, og vasket gulvene og lagde middag. Og stilte inn TV (som jeg ikke egentlig kan!;-P) og hadde med videoer og sånn og ble noen dager.

Det var hyggelig det altså..Mamma syntes jeg var veldig grei, og dessuten var det kos å være litt til nytte også.:-)

Forrige gang før det jeg var grei, lånte jeg vekk den siste femhundrelappen min, angret litt, men kunne formelig føle at karmaet mitt bare glattet seg ut og la seg pent til rette! ;-)

Du er jo ikke bare snill, du er kjempesnill :) Hærlig med sånne som deg :)

Gjest uten signatur
Skrevet

Du høres ut til å være en god person. Kanskje det er på tide med en liten prat med din mann? Rutiner og vaner fester seg lett, og man tenker gjerne ikke over det som "går av seg selv".

Det er lov å si ifra når det ikke fungerer så bra. Lykke til og ha en fin helg! :)

Takk, og jeg håper du får en fin helg!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1173436869' post='3563914]

God bedring til deg!

Omtanke er noe veldig fint ja.

Ofte opplever jeg at folk er skeptiske til syke. Er de virkelig syk? Sikkert bare late? De er så negative, sikkert derfor de er blitt syke.

Jeg vet ikke om dette går på frykt, frykt for at noen er syke og man ikke helt vet hva man skal gjøre. Eller kanskje det er en form for missunnelse? At andre får oppmerksomhet?

Nå sporet jeg av her. Omtanke ja, det er en flott ting.

Jeg prøver så godt jeg kan og ha omtanke for andre.

I dag skal jeg ha omtanke for sambo. Han jobber så mye, og sliter med vondt i en arm. Så i dag skal han få en god middag av meg.

Jeg har en slik person i min omgangskrets. H*n selv skal ha masse oppmerksomhet. Kan til og med finne på å "late som h*n svimer av" i selskaper og sånt. *huff* Så ja, det er nok endel frykt og misunnelse ute å går.

Lykke til med omsorgsmiddagen da! ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har en slik person i min omgangskrets. H*n selv skal ha masse oppmerksomhet. Kan til og med finne på å "late som h*n svimer av" i selskaper og sånt. *huff* Så ja, det er nok endel frykt og misunnelse ute å går.

Lykke til med omsorgsmiddagen da! ;)

Jeg har litt problem med og skjønne det jeg. Jeg vil helst ikke at folk ser på meg som syk. De skal meg, og min person.

Skal bli godt med middag, he he, kommer jo meg til gode med god mat også.

laguna1365380434
Skrevet

Du er jo ikke bare snill, du er kjempesnill :) Hærlig med sånne som deg :)

Takk! :-) Det var jo superhyggelig sagt da.

Men det er koselig å være grei innimellom..Og det er kjempekoselig om andre er greie med en selv når en har behov for det.

Tråden din inspirerte meg forøvrig til å lage innvitere venninnen min på kakako i kveld..For hun er litt pjusk å kunne trenge litt kakao og film!

:-)

Skrevet

Takk! :-) Det var jo superhyggelig sagt da.

Men det er koselig å være grei innimellom..Og det er kjempekoselig om andre er greie med en selv når en har behov for det.

Tråden din inspirerte meg forøvrig til å lage innvitere venninnen min på kakako i kveld..For hun er litt pjusk å kunne trenge litt kakao og film!

:-)

Så fint da! Da må dere ha en riktig koselig kveld :)

Tida og samtalene flyr fort når venninner samles :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...